معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه بعد از صدور حکم در هر پرونده‌ای متن حکم تایپ و امضا می‌شود گفت: حکم متهمان پرونده بانک صادرات به‌زودی ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۲
ابلاغ حکم پرونده بانک صادرات به‌زودی / صدور نظریه پزشکی قانونی در پرونده ستایش

به گزارش جام جم آنلاین ، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه امروز در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی درباره پرونده آزار و اذیت یک زن مشهدی گفت: از زمانی که دادستان مشهد متوجه موضوع شد، به طور جد آن را دنبال کرده و اکنون هم موضوع را تعقیب می‌کند. ان‌شاء الله به زودی مراحل این پرونده طی می‌شود، البته هنوز در مرحله رسیدگی است و حکمی صادر نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در نشست اخیر گفته بودید حکم مربوط به متهمان بانک صادرات صادر شده ولی هنوز ابلاغ نشده است، آیا این احکام اکنون ابلاغ شده است؟ گفت: نهایتا ابلاغ می‌شود، ولی باید مراحل تایپ و... را طی کند.

اژه‌ای درباره این موضوع که نظریه پزشکی قانونی در مورد پرونده «ستایش» صادر شده است؟ گفت: نظریه پزشکی قانونی در این زمینه صادر شده و به مرجع قضایی ارسال شده است. اگر اعتراضی وجود نداشته باشد نهایتا کیفرخواست صادر و به دادگاه می‌رود.

وی از بیان جزییات نظریه پزشکی قانونی در پرونده ستایش خودداری کرد و گفت:‌ اجازه دهید که این موضوع را مطرح نکنیم.

معاون اول قوه قضاییه درباره‌ سفر رییس قوه قضاییه به عراق در هفته آینده و اینکه در چه زمینه‌ای این سفر صورت می‌گیرد؟ گفت: اگر خاطرتان باشد چند ماه پیش از مقامات عراق به ایران آمدند و دعوت رسمی از ما کردند، البته پیشنهاد می‌شد ولی میسر نمی‌شد. اکنون این دعوت مورد پذیرش رئیس قوه قضاییه قرار گرفته و اوایل هفته آینده وی عازم عراق خواهد شد.

وی افزود:‌ قاعدتا به دلیل این که سفر رسمی است و بحث زیارت عتبات هم در آن است معمولا بیش از یکی دو روز طول می‌کشد و اجازه دهید پیرامون این سفر خود رئیس قوه قضاییه صحبت خواهند کرد.

محسنی اژه‌ای درباره‌ این که آیا قرار نهایی در پرونده دکل نفتی صادر شده یا خیر؟ گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم که قرار نهایی صادر شده یا خیر.

وی درباره‌ اینکه آیا رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح مشخص شده است؟ گفت: ان‌شاء الله این موضوع هم مشخص خواهد شد، ولی تا دیروز که پیگیر بودم ابلاغی در این زمینه صادر نشده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها