سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم حبس برای 10 نفر از محکومان ارزی و صدور کیفرخواست برای 48 نفر از متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۳۸۶
صدور کیفرخواست 48 متهم حمله به سفارت عربستان/ اتمام محاکمه مدیرعامل سابق بانک صادرات

به گزارش جام جم آنلاین، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا امروز در نشست خبری خود با اشاره به پرونده ارزی، گفت: رسیدگی به پرونده ارزی از دو، سه سال قبل آغاز شد که گفته می‌شد بیش از 400 جلد پرونده است.

وی افزود: این پرونده به نتیجه رسید و برای 10 نفر از محکومان حکم حبس، رد مال و جزای نقدی صادر شده است و برخی هم به صورت غیابی محاکمه شده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه یکی دیگر از پرونده‌های بسیار وقت‌گیر در سال 94 را پرونده مربوط به مهدی هاشمی عنوان کرد و گفت: این پرونده مسائل حاشیه‌ای بسیار سنگینی داشت که خوشبختانه به نتیجه رسید و حکم لازم برای مهدی هاشمی صادر شد و وی به زندان رفت.

محسنی اژه‌ای به پرونده مدیرعامل سابق بانک صادرات اشاره کرد و گفت: از جمله پرونده‌های مهم و وقت گیر دستگاه قضا درسال 94 پرونده مدیرعامل سابق بانک صادرات و 43 نفر از کارمندان این بانک در رابطه با فساد سه هزار میلیارد تومانی بود که متهمان آن محاکمه شدند و دادگاه تمام شده است.

وی با اشاره به اخذ آخرین دفاع از متهمان این پرونده گفت: در حال حاضر احکام این پرونده یا صادر شده و یا در شرف صدور حکم است.

سخنگوی دستگاه قضاییه ادامه داد: از دیگر پرونده‌های سال 94 که در ظاهر شاید وقت گیر نبود اما در پشت پرده وقت زیادی از مجموعه دستگاه قضایی گرفت، مبادله تعدادی از زندانیان آمریکایی براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی بود.

اژه‌ای اضافه کرد: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی چند مبادله زندانی آمریکایی از جمله جیسون رضائیان، امیر حکمتی و برخی افراد دیگر صورت گرفت که این مسئله از جهاتی سیاسی و از جهاتی نیز وقت گیر و قابل توجه بود. البته این کار با مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت و چون شورا تصمیم گرفته بود، دستگاه قضایی این کار را انجام داد.

سخنگوی قوه قضاییه یکی دیگر از پرونده‌های مهم در سال 94 را پرونده مربوط به سفارت عربستان عنوان کرد و گفت: این پرونده آنقدر مهم بود که ظرف مدت 70 روز به کیفرخواست رسید.

وی ادامه داد: در این پرونده 121 نفر دستگیر و یا با قرار مناسب آزاد شدند و 24 نفر هم احضار شدند که تاکنون برای 48 نفر کیفرخواست صادر شده است و این موضوع به لحاظ امنیتی بود که کلیه مسئولین نظام به ویژه دستگاه قضایی آن را احساس می‌کردند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین از انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی به‌عنوان رئیس جدید دیوان عدالت اداری خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها