جانشین رئیس پلیس‌فتای استان هرمزگان از شناسایی عامل دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی افراد در فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۶۶۴

سرگرد واعظی‌مقدم گفت: ‌خانمی شکایتی مطرح کرد ‌درخصوص‌ این‌که یک دستگاه گوشی آیفون از شخصی به‌صورت اقساطی خریداری کرده و بعد از مدتی متوجه شده به وسیله رمز‌های اپل آیدی و ایمیل که در اختیار فروشنده بوده تمام اطلاعات گوشی را برداشته و او را تهدید به انتشار کرده است.

وی افزود: باهماهنگی قضایی دستور احضار متهم برای تحقیق و بررسی صادر شد که پس از تکمیل پرونده، متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

جانشین رئیس پلیس فتای استان در پایان به شهروندان توصیه کرد: تلفن همراه را از مراکز مجاز خریداری کرده و از ذخیره اطلاعات شخصی خود روی گوشی همراه که با آنها به اینترنت متصل هستند خودداری کنند و تا حد ممکن در هنگام تعمیر یا نصب هر‌گونه برنامه توسط مراکز تعمیر در کنار تلفن همراه خود حضور داشته باشند.

درخواست دردسرساز دوستی

رئیس پلیس‌فتای غرب استان تهران از دستگیری فردی به جرم ایجاد مزاحمت برای زنی در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ اصغر باقریان گفت: با شکایت زنی مبنی بر ارسال درخواست‌های دوستی تهدید‌آمیز از سوی فردی در شبکه‌های اجتماعی برای وی، موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. کارشناسان پلیس فتا با رصد این شبکه‌ها، موفق به شناسایی مزاحم اینترنتی شده و او را به پلیس احضار کردند.

باقریان افزود: متهم که همکار همسر شاکی بود، در جریان بازجویی‌ها ابتدا منکر جرم شد، اما پس از روبه‌رو شدن با اسناد پلیس، ناگزیر اعتراف کرد.

متهم پس از تشکیل پرونده اولیه تحویل مرجع قضایی شد و با صدور قرار کفالت 150 میلیون ریالی در انتظار صدور حکم نهایی است.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی

فرمانده انتظامی مریوان، از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار به اتهام فروش زمین‌های غیر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت‌الله پرویزی با اعلام این خبر‌گفت: در پی مراجعه و شکایت سه نفر شاکی در پلیس آگاهی مریوان
در‌خصوص کلاهبرداری از آنها توسط یک مرد میانسال مریوانی از طریق فروش زمین‌های غیر در فضای مجازی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با تحقیقات پلیس مشخص شد متهم با فروش زمین‌های افراد دیگر در شهرهای مریوان و سنندج مبلغ یک میلیارد و 630 میلیون ریال از شاکی
کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ پرویزی افزود: ماموران در ادامه تحقیقات با دریافت مشخصات فرد کلاهبردار نامبرده را در اقدامی غافلگیرانه در شهرستان مریوان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم پس از دستگیری در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار و با قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها