در حالی که اعتراضات به وضعیت سیاسی عراق همچنان ادامه دارد و گروه‌های سیاسی تلاش می‌کنند به هر نحوی اوضاع را آرام‌تر کنند، رئیس پارلمان عراق از حل و فصل هر چه سریع‌تر این مشکلات ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۳

روز گذشته الجبوری در سومین تجمع کتابخوانی در بغداد گفت: پارلمان ملی کار خود را طی هفته جاری از سر می‌گیرد. کابینه دولت در روزهای آینده به پارلمان عرضه می‌شود و پارلمان آماده پذیرش این کابینه و رای‌گیری درباره آن است.

وی ادامه داد: کابینه‌ای که قرار است به پارلمان معرفی شود، خارج از گرایش‌های فرقه‌ای، حزبی و قومیتی است.

وی راه حل بحران سیاسی فعلی را بازگشت به پارلمان دانست و افزود: بحران فعلی بر سر شخص خاص یا پست اداری نیست بلکه بحران نظام و دولت است.

در همین حال یک منبع آگاه در پارلمان اعلام کرد که فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور روز گذشته دور جدیدی از مذاکرات را با رهبران فراکسیون‌ها و احزاب سیاسی آغاز کرد که نمایندگان متحصن پارلمان نیز از این نشست‌ها مستثنا نبودند.

به گفته این منبع، عقب‌نشینی نمایندگان فراکسیون «الاحرار» وابسته به جریان صدر، فرصت از سرگیری مذاکرات و طرح برگزاری یک جلسه واحد را فراهم آورده است.

این در حالی است که روز و عصر جمعه صدها نفر از حامیان جریان صدر عراق بار دیگر در اعتراض به اجرایی نشدن اصلاحات در میدان «التحریر» بغداد تظاهرات کردند. شرکت‌کنندگان همچنین خواهان اجرای اصلاحات، و بهبود خدمات‌رسانی شدند و ناامیدی خود را از عملکرد کند حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در اجرای اصلاحات اعلام کردند.

از سوی دیگر، عبدالمهدی الکربلایی، نماینده آیت‌الله سیدعلی سیستانی طی خطبه‌های نماز جمعه این هفته از مسئولان سیاسی عراق بشدت انتقاد کرد.

وی از کسانی که قدرت در دستشان است خواست برای تحقق رضایت تمامی مردم و نه بخشی از آنها تلاش کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها