ساخت مدرسه‌ای در جنوب شرق چین و در منطقه‌ای مملو از آب و هوای سمی که باعث ابتلای تعدادی از دانش‌آموزان به امراض مختلف از جمله سرطان شده، جنجال فراوانی در این کشور به پا کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۰۵۶

به گزارش ایرنا، ‌هنوز مدت زمان زیادی از رسوایی واکسن‌های غیرقانونی و دستگیری بیش از 350 نفر در ارتباط با این پرونده و همچنین نابینا شدن 18 نفر بر اثر استفاده از نوعی داروی پانسمان چشم در چین نگذشته که موضوع ساخت مدرسه در منطقه سمی در استان جیانگ سوی این کشور مساله‌ساز شده است.

آمار نشان می‌دهد، نزدیک به 500 دانش‌آموز در ماه‌های گذشته به امراض مختلف و بیماری‌های ناشناخته و حتی بیماری سرطان در این منطقه مبتلا شده‌اند.

گرچه رسانه‌های گروهی چین اعتراف کرده‌اند دانش‌آموزان به امراض مختلف مبتلا شده‌اند، اما موارد سرطان را به‌طور دقیق گزارش نکرده‌اند.

مدرسه‌ای که در این استان ساخته شده است، مدرسه زبان‌های خارجی چانگجو نامیده می‌شود که مدت‌هاست دانش‌آموزان آن به انواع بیماری از جمله بیماری‌های پوستی، ‌گوارشی، حالت تهوع، سردردهای شدید و... مبتلا می‌شوند.

از سوی دیگر، گفته شده است مساله هوا، آب و خاک آلوده در منطقه‌ای که مدرسه در آن ساخته شده از موضوعات مورد بحث میان والدین بوده است.

تا مدتی قبل، این مباحث چندان جدی تلقی نمی‌شد، اما حالا روزنامه چاینادیلی چین می‌نویسد: نزدیک به 500 دانش‌آموز با مشکلات و بیماری‌های مختلف روبه‌رو شده‌اند که بعضا جدی است.

تلویزیون مرکزی چین هم گزارش کرده است که صدها نفر از دانش‌آموزان بیمار شده‌اند، آن هم درست زمانی که مدرسه قبلی آنها به مکان جدیدی که قبلا محل فعالیت یک کارخانه تولیدات شیمیایی بوده، منتقل شده است.

این گزارش می‌افزاید، مواد فلزی و شیمیایی، خاک و آب‌های زیرزمینی این منطقه را آلوده کرده و در برخی موارد آلودگی سمی صد هزار برابر بیشتر از حد معمول بوده است. والدین می‌گویند که از چند ماه قبل متوجه سردردهای شدید، تهوع و حالات غیرعادی فرزندان خود شده و از بابت مسائل زیست‌محیطی مدرسه ابراز نگرانی می‌کرده‌اند.

ظاهرا تعدادی کارخانه تولید موادشیمیایی در اطراف مدرسه فعال هستند که مواد سمی خود را به کانالی در نزدیکی آنجا تخلیه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها