سارق جوان که پس از سرقت کیف زنی، قصد داشت به بهانه تحویل دادن آن اخاذی کند، با ماموران در محل قرار رو‌به‌رو شد. متهم هنگام فرار از دست پلیس با شلیک گلوله کشته شد.
کد خبر: ۸۹۶۷۰۰

به گزارش جام‌جم، ساعت 23 و 30 دقیقه شنبه بازپرس مرادی کشیک قتل دادسرای امور جنایی تهران، از مرگ سارقی حوالی خیابان خدامی تهران باخبر شد. بازپرس جنایی همراه کارآگاهان پلیس آگاهی و تیم بررسی صحنه جرم به محل حادثه اعزام شدند. ماموران و بازپرس جنایی مشاهده کردند مرد جوانی در درگیری با پلیس بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده است. ماموران به تحقیقات اولیه پرداختند که معلوم شد در این حادثه یکی از ماموران هم با ضربه چاقوی سارق زخمی و به مرکز درمانی منتقل شده است.

این درحالی بود که دوست این سارق هم در محل درگیری بازداشت و برای تحقیقات به اداره پلیس منتقل شد. ماموران در تحقیقات اولیه به بازپرس گفتند؛ ساعت 19 و 45 دقیقه زنی با پلیس تماس گرفت و اعلام کرد خودروی پژویش را مقابل مجتمع محل سکونتش پارک کرده اما پس از پنج دقیقه متوجه شده که شیشه خودرویش شکسته و گوشی تلفن همراه و کیفش از داخل آن سرقت شده است.

در ادامه ماموران گفتند: شاکی با خط سرقت شده‌اش تماس گرفته که مردی پاسخش را داده و گفته که برای باز پس دادن گوشی و کیف سرقتی باید به چند محله پایین‌تر بیاید و مبلغ 500 هزار تومان بپردازد .

پس از تماس این زن، ماموران برای دستگیری سارق در محل مورد نظر حضور یافتند. ماموران مدعی بودند سارق همراه مرد دیگری با یک خودرو به آنجا آمده و به محض مشاهده پلیس از محل گریخته است. در ادامه نیز مشخص شد، خودروی پژو سرقتی بوده است.

پس از تعقیب و گریز، خودروی متهمان متوقف شد که یکی از آنها با حمله به سوی ماموران قصد خلع سلاح آنها را داشت. در ادامه با شلیک پلیس این سارق دستگیر شد.

با ثبت اظهارات اولیه ماموران، دوست این سارق روز یکشنبه برای ادامه تحقیقات به شعبه دوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد .

این متهم در اظهاراتش گفت: من و دوستم هردو شیشه مصرف می‌کنیم و سابقه سرقت داریم. شب حادثه دوستم با من تماس گرفت و مدعی شد با زنی قرار ملاقات دارد و می‌خواهد کیفی را که متعلق به وی بوده و در خودرویش جاگذاشته، به او تحویل دهد . وقتی ما سر قرار رفتیم، ماموران سر رسیدند و هردو فرار کردیم. در این تعقیب و گریز ماموران به سمت ما شلیک کردند که شیشه‌های خودرو شکست . وی مدعی شد که ماموران از قانون به‌کارگیری سلاح استفاده نکرده‌اند و دوستش بر اثر شلیک گلوله پلیس به قتل رسیده است .

بازپرس پس از شنیدن اظهارات متهم بازداشت شده، دستور لازم قضایی را صادر کرد تا مشخص شود آیا زمانی که ماموران قصد دستگیری سارق کشته شده را داشتند، از قانون به‌کارگیری سلاح استفاده کرده‌اند یانه؟ همچنین قرارشد دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه بازبینی تا مشخص شود آیا متهم قصد خلع سلاح کردن ماموران را داشته است؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها