خوشبختانه استان سمنان به لطف خداوند متعال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بی‌شماری دارد. سمنان سرزمینی چنداقلیمی است؛ اقلیم کویری، اقلیم کوهستانی و اقلیم جنگلی که با سرازیر شدن از کوه، اقلیم دریا پیش روست.
کد خبر: ۸۹۶۶۰۱

افزون بر این، سمنان دارای جاذبه‌های زیاد طبیعی و تاریخی است. از این منظر، سمنان ظرفیت‌های بالایی برای گردشگری دارد و با سرمایه‌گذاری بر امکانات و تأسیسات گردشگری می‌توان در توسعه این استان کوشید.

از نظر جغرافیایی سمنان در منطقه‌ای استراتژیک واقع شده است؛ از یک سو با تهران همجوار است و از سوی دیگر به خراسان و مشهد مقدس راه دارد. در واقع، این استان کریدور متقابل شرق به غرب و به‌تازگی کریدور شمال به جنوب به‌شمار می‌آید و به نوعی چهارراه ایران تلقی می‌شود. این موضوع بر جذابیت برای سرمایه‌گذاری در این استان می‌افزاید. دو خط لوله 48 اینچی نفت و گاز از استان سمنان می‌گذرد که جایگاه رفیعی به صنایع نفتی و پتروشیمی در این استان می‌بخشد.

از سوی دیگر، این استان دارای معادن متعددی است که از سرمایه‌های کم‌نظیر در کشور به شمار می‌رود. بیش از 44 معدن فلزی و غیرفلزی در این استان وجود دارد که از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این معادن دعوت شده است. همچنین شرق استان سمنان در امر کشاورزی ظرفیت‌های متعددی دارد.

فردا ساعت 10 صبح رئیس‌جمهور از طریق راه‌آهن وارد استان سمنان می‌شوند و استقبال رسمی از ایشان صورت خواهد گرفت. سپس ایشان در جلسه سخنرانی عمومی برای مردم شریف سمنان شرکت خواهند کرد و به بیان برنامه‌هایی خواهند پرداخت که به برطرف کردن مشکلات مردم و برداشتن موانع توسعه استان سمنان اختصاص دارد.

البته پیش از سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان، طی چند جلسه مطالبات و انتظارات مردم این استان به ایشان منتقل شد و راهکارهای پیشنهادی نیز در حضورشان مطرح شد و قرار است جمع‌بندی مطالبات مردم سمنان به همراه راهکارهای دولت برای برطرف کردن آنها توسط ریاست محترم جمهوری در سخنرانی عمومی ایشان مطرح شود.

یکی از تقاضاهای اصلی مردم سمنان از دولت بحث آب است. راهکارهای دولت به سه مرحله تقسیم می‌شود: راهکارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و تصمیمات بلندمدت. برنامه‌های کوتاه‌مدت به سرعت اجرا خواهد شد تا مردم استان سمنان در تابستان دچار مشقت نشوند.

دیدار با علما و نخبگان و ایثارگران استان سمنان از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در بعدازظهر سه‌شنبه خواهد بود، سپس ایشان در جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان و سرمایه‌گذاران داخلی از سراسر کشور شرکت خواهند کرد. پیش از این، از سرمایه‌گذاران دعوت شده بود با حضور در استان سمنان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان بازدید کنند و مذاکراتی نیز در این خصوص صورت گرفته است. بخشی از این مراسم نیز به افتتاح پروژه‌های پایان‌یافته و کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه‌های جدید به‌صورت ویدئو کنفرانس اختصاص خواهد داشت.

البته هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور دکتر محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و تعدادی از سرمایه‌گذاران داخلی، توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سمع و نظر سرمایه‌گذاران رسید و در نهایت از آنها دعوت شد تا رئیس‌جمهور را در سفرش به سمنان همراهی کنند.

رئیس‌جمهور همچنین در جلسه شورای اداری شرکت خواهند کرد که با حضور نمایندگان مجلس، تعدای از وزیران و معاونان رئیس‌جمهور و مدیران استانی برگزار می‌شود. باید خاطرنشان کرد، در سفر ریاست جمهوری به استان سمنان هر یک از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور برای افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌ها به شهرستان‌های مختلف این استان سفر می‌کنند و از نزدیک با مشکلات این شهرستان‌ها آشنا خواهند شد تا با حضور در جلسه شورای اداری در مرکز استان به طرح این مسائل و برنامه‌های مورد نیاز شهرستان‌های استان سمنان بپردازند.

محمدرضا خباز - استاندار سمنان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها