نوشاد عالمیان در آستانه کسب سومین سهمیه قرار دارد

2 سهمیه المپیک روی میز ایران

کسب دو سهمیه المپیک ریو در مرحله اول رقابت‌های انتخابی تنیس روی میز در هنگ‌کنگ، اتفاق مهمی بود که با درخشش ندا شهسواری و نیما عالمیان رقم خورد.
کد خبر: ۸۹۵۹۸۱

ندا شهسواری که چهار سال پیش به عنوان نخستین بانوی ایرانی جواز حضور در المپیک 2012 لندن را به دست آورده بود، یک بار دیگر توانایی‌اش را به رخ آسیایی‌ها کشید و با قهرمانی در منطقه آسیای میانه برای دومین بار المپیکی شد. در این مسابقات ندا شهسواری پس از استراحت در دور نخست حریفی از قزاقستان و دور دوم حریفی از ازبکستان را شکست داد تا به فینال برسد.

حریف پایانی نماینده کشورمان اولگا کیم از ازبکستان بود. کیم در آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز در رده 288 قرار داشت و این درحالی بود که شهسواری در رتبه 294 بود. با این حال ندا شهسواری در دیداری ماراتن‌گونه و نفسگیر شکست 3 بر یک را با پیروزی 4 بر 3 عوض کرد و جواز حضور در المپیک را به دست آورد. شهسواری در ست‌های سوم، پنجم، ششم و هفتم با نتایج 11 بر5، 12 بر 10، 11 بر 5 و 12 بر 10 برنده شد و در ست‌های اول، دوم و چهارم با نتایج 11 بر 7، 11 بر 5 و 11 بر 9 شکست خورد. اولگا کیم در ست پایانی این مسابقه با نتیجه 9 بر 6 از نماینده کشورمان پیش بود، اما شهسواری بازی را در امتیاز 10 برابر کرد و سرانجام با نتیجه 12 بر 10 حریف خود را شکست داد. اشک شوق ندا شهسواری و قرار گرفتن او در آغوش هم‌تیمی‌هایش پس از این پیروزی حساس، از صحنه‌های به‌یاد ماندنی ورزش ایران بود.

البته رقابت‌های انتخابی هنگ‌کنگ، یک صحنه به یادماندنی دیگر هم داشت؛ جایی که برای اولین بار دو برادر باید برای کسب سهمیه المپیک به مصاف هم می‌رفتند. نیما و نوشاد عالمیان در بخش مردان یکی پس از دیگری حریفان را از پیش رو برداشتند تا در فینال به مصاف هم بروند. در جدال دو برادر نیما موفق شد با نتیجه 4 بر 2 و با امتیازهای 7ـ11، 11ـ8، 11ـ7، 8ـ11، 9ـ11، 5ـ11 نوشاد را شکست دهد و برای نخستین بار جواز حضور در المپیک را به دست آورد.

نیما قبل از رویارویی با برادرش نوشاد، در مرحله یک‌چهارم نهایی طبق قرعه با دیگر نماینده ایران، افشین نوروزی روبه‌رو و با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد.

نوشاد در آستانه المپیک

شکست نوشاد عالمیان به برادرش نیما، پایان راه نفر اول تینس روی میز ایران برای کسب سهمیه المپیک نبود. نوشاد عالمیان در مرحله دوم انتخابی المپیک در نخستین بازی خود با حساب 4 بر 3 چیایب از لبنان را شکست داد. او در دومین بازی خود هم 4 بر 2 سانتوزو از اندونزی را شکست داد تا در یک قدمی کسب سهمیه المپیک قرار گیرد. در دیگر مسابقه این مرحله کمال آچنتا از هند 4 بر 3 الخادراوی از عربستان را شکست داد تا حریف نوشاد عالمیان شود. عالمیان و کمال آچنتا امروز ساعت 12 به مصاف هم می‌روند و فرد پیروز راهی المپیک ریو خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها