آیا کشتی به خواسته‌های خود رسید؟

نمایش انتخابی

کشتی‌گیران آزاد و فرنگی‌کار چهار وزن از مجموع 12 وزن المپیکی در حالی دیروز در سالن 12 هزار نفری آزادی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی حضور یافتند که ناکامی سیداحمد محمدی در کشتی آزاد و حبیب‌الله اخلاقی در کشتی فرنگی مهم‌ترین اتفاق این رقابت‌ها بود.
کد خبر: ۸۹۵۹۷۸

به گزارش جام‌جم، کشتی ایران در حالی کمتر از چهار ماه دیگر در بازی‌های المپیک در کانون توجه قرار گرفته و انتظارها را متوجه خود خواهد دید که دیروز فدراسیون کشتی رقابت‌هایی را با حضور معدودی از کشتی‌گیران در چهار وزن المپیک و یک وزن رقابت‌های جام‌جهانی برگزار کرد. رقابت‌هایی که به نظر می‌رسید بیش از هر چیز حالت نمادین داشت و به منظور حفظ فرآیند انتخابی بود چرا که پاره‌ای عوامل دست به دست هم داد تا این رقابت‌ها برخلاف دو سال گذشته فراگیر و در همه اوزان برگزار نشود.

در کشتی فرنگی در حالی که محمد بنا، سرمربی تیم ملی مثل همیشه رقابت‌های انتخابی را شرط لازم و کافی برای ترکیب تیم ملی نمی‌داند دغدغه کسب سه سهمیه در اوزان 59، 66 و 130 کیلو باعث شد که از همان ابتدا برگزاری رقابت انتخابی در این وزن‌ها منتفی شود. در 98 کیلو هم با اعلام مصدومیت قاسم رضایی برگزاری رقابت انتخابی بین او و مهدی علیاری به تعویق افتاد. در 75 کیلو هم سعید عبدولی به دلیل شرکت در جام تختی نفر اعزامی به المپیک معرفی شده بود و تنها وزنی که کادرفنی تن به برگزاری رقابت انتخابی آن داد، 85 کیلو بود. جایی که سال‌هاست محمدبنا روی حبیب اخلاقی نگاه ویژه‌ای دارد و این کشتی‌گیر که دو برنز سال‌های 2009 و 2015 را در کارنامه دارد، دیروز در عین ناباوری در فینال این وزن دو بار و با نتایج 4 بر یک و 4 بر 3 مغلوب کشتی‌گیر جوان و مطرح سال‌های اخیر این وزن یعنی حسین نوری شد تا کار بنا برای انتخاب نفر المپیکی این وزن مشکل شود. در این وزن پنج کشتی‌گیر حضور داشتند که دو نفر نیز به دلیل آنچه مصدومیت عنوان شد، فقط یک دور کشتی گرفتند!

در کشتی آزاد در حالی که به دلیل کسب سهمیه در سنگین وزن و به دلیل مصدومیت رضا یزدانی برگزاری انتخابی بین او و امیر محمدی در وزن 97 کیلو منتفی شد، اما رسول خادم در 61 کیلو به منظور انتخاب نفر برتر برای جام‌جهانی آمریکا انتخابی برگزار کرد و مسعود اسمعیل‌پور موفق شد با غلبه بر حریفانش بلیت جام‌جهانی را بگیرد.

اما در وزن‌های المپیکی در 86 کیلو در حالی که احسان لشکری دارنده برنز المپیک، علیرضا کریمی نفر سوم جهانی سال گذشته و میثم جوکار و رضا بیات دیگر مدعیان این وزن حضور داشتند همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد رقابت اصلی بین کریمی و جوکار بود که کریمی جوان ابتدا 5 بر 2 و سپس 4 بر 4 (به دلیل امتیاز فن مرغوب‌تر) بر حریف چیره شد. در این وزن لشکری با قبول شکت برابر جوکار و کریمی از دور رقابت‌ها کنار رفت و با توجه به شرایط سنی شاید این آخرین حضور لشکری روی تشک انتخابی تیم ملی باشد.

در 65 کیلو در حالی که انتظار می‌رفت سیداحمد محمدی دارنده نقره و برنز جهان نفر المپیکی شود، اما برابر تک حریف و البته حریف سنتی خود میثم نصیری یک بار با ضربه فنی و بار دوم 5 بر 3 شکست خورد تا کار کادر فنی در این خصوص گره بخورد!

همچنین در 75 کیلو حسن یزدانی دارنده برنز جهانی سال گذشته در حالی که امسال به این وزن صعود کرده است، طی دو مبارزه پیاپی ابتدا 5 بر یک و در ادامه 2 بر صفر مصطفی حسینخانی را شکست داد تا پیش‌بینی‌ها برای المپیکی شدن او محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها