فرهنگ واژگان

Virtual Machine: ماشین مجازی به فضای عملکرد مستقلی گفته می‌شود که همچون یک رایانه مستقل و مجزا رفتار می‌کند. به‌عنوان مثال اپلت‌ها یا برنامک‌های جاوا (Java applets) در ماشین مجازی جاوا اجرا می‌شوند و دسترسی به سیستم‌عامل میزبان ندارند.
کد خبر: ۸۹۵۷۱۸

این روش عملکرد دو مزیت عمده دارد:

مستقل از سیستم‌عامل: در این روش عملکرد، نتیجه همیشه ثابت و مستقل از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای موجود در سیستم است، زیرا اجرا وابسته به ماشین مجازی است و ماشین مجازی نیز شرایط ثابتی دارد.

امنیت: به‌دلیل نبود ارتباط مستقیم محتوای درون ماشین مجازی با سیستم‌عامل، احتمال بروز ناسازگاری میان ابزارهای موجود در ماشین مجازی با دیگر برنامه‌ها و ابزارهای درون سیستم‌عامل به حداقل می‌رسد. امروزه ماشین‌های مجازی به‌صورت رایانه‌های مستقل نیز توسط نرم‌افزارهایی همچون VMware شبیه‌سازی می‌شوند که به کمک آنها کاربر می‌تواند سیستم‌عامل دلخواه خود را روی یک رایانه مجازی نصب و از آن استفاده کند. همچنین در مواردی استفاده از رایانه‌های مجازی این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران فعالیت‌هایی همچون شبکه کردن چند رایانه، استفاده از ابزارهای مختلف و بسیاری از موارد دیگر را که نیازمند چند رایانه است تجربه کنند.

شما می‌توانید براحتی در سیستم‌عاملی همچون ویندوز، نرم‌افزار ایجاد ماشین مجازی همچون VMware, Virtual PC و... را نصب کرده و پس از ایجاد یک ماشین مجازی، سیستم‌‌‌های عامل‌ دیگر همچون توزیع‌های مختلف لینوکس یا دیگر نسخه‌های ویندوز را روی این ماشین‌ها نصب کرده و به‌طور همزمان هرکدام را در سیستم‌عامل اصلی رایانه خود اجرا کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها