رئیس‌‌جمهور آمریکا و معاون وی در تازه‌ترین اظهارات خود ابراز امیدواری کردند که یک زن به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شود.
کد خبر: ۸۹۵۴۹۵

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه شب در سخنرانی گفت مشتاق رسیدن روزی است که بازدیدکنندگان از آمریکا تعجب کنند که در یک برهه از زمان کشور آمریکا رئیس‌جمهور زن داشته است. بنا به گزارش پایگاه تحلیلی پالتیکو، اوباما در بنای یادبود ملی برابری زنان «بلمونت ـ پائول» که از سال 1929 تاکنون به عنوان پایگاه حزب زنان ملی است، گفت: «می‌خواهم دختران و پسران جوان، ده، بیست و صد سال دیگر که به این کشور سفر می‌کنند، بدانند زنان برای برابری جنگیدند و حقوق برابر به آنها داده نشده است. من می‌خواهم آنها به این کشور سفر کنند و متعجب شوند زمانی در آمریکا وجود داشته که زنان نمی‌توانستند رأی‌ بدهند.»

رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «من می‌خواهم آنها تعجب کنند زمانی در آمریکا وجود داشته که زنان برای کار مشابه، دستمزد کمتری در مقایسه با مردان دریافت می‌کردند.» از طرف دیگر جو بایدن، معاون اوباما در مصاحبه‌ای ضمن حمایت از انتخاب یک رئیس‌جمهور زن برای آمریکا گفت: «ما می‌خواهیم بتوانیم یک زن را در این کشور انتخاب کنیم. دوست دارم شاهد آن باشم که یک زن (به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا) انتخاب می‌شود./ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها