هریتیک روشن در یک درام اکشن بازی می‌کند

چهره تازه قهرمان هندی

با پایان فیلمبرداری «قابل» (Kaabil) این محصول جدید صنعت سینمای هند وارد مرحله فنی تولید شد. آنچه باعث توجه فراوان رسانه‌های گروهی به این درام اکشن ماجراجویانه شده، حضور هریتیک روشن در نقش اصلی آن است.
کد خبر: ۸۹۵۳۱۲

گفته می‌شود این ستاره مطرح بالیوودی در فیلم تازه‌اش، با گریم متفاوتی ظاهر شده و نقش متفاوتی هم در آن به عهده دارد. با این حال، سازندگان قابل آن را در سکوت کامل خبری جلوی دوربین برده و هنوز عکسی از آن در اختیار رسانه‌های گروهی قرار نداده‌اند. فیلم در شرکت فیلمسازی قدیمی فیلم کرافت پروداکشنز تهیه شده که راکش روشن، بازیگر و کارگردان کهنه‌کار هندی (و پدر هریتیک روشن) مدیر آن است. ولی برخلاف چند فیلم پرفروش قبلی هریتیک روشن که توسط پدرش در این شرکت فیلمسازی تهیه شده قابل را راکش روشن کارگردانی نکرده است. امر کارگردانی این درام اکشن را سانجی گوپتا به عهده داشته است. او کسی است که شهرتش را به دلیل کارگردانی چند اکشن دلهره‌آور غیرمتعارف دارد. منتقدان سینمایی می‌گویند سبک فیلمسازی این فیلمساز بیشتر از آن‌که هندی باشد، تحت تاثیر سینماهای حادثه هالیوودی است. با این حال، همکاری تازه گوپتا با شرکت فیلمسازی راکش روشن، منجر به ساخت اکشن غیرمتعارفی شده که حال و هوایی کاملا هندی دارد و برگرفته از فرهنگ بومی این کشور آسیایی است.

هنوز اطلاعی از خط اصلی داستان قابل نیست. ویجی میشرا فیلمنامه فیلم را نوشته و گفته می‌شود درباره مرد جوانی است که ناخواسته تحت تاثیر شرایطی خاص و پیش‌بینی نشده قرار می‌گیرد. در این حالت او باید خودش را از دست مشکلاتی که گریبانگیرش شده رها کند. در جریان تلاش برای رهایی از این مشکلات است که با یک موجود مرموز (با بازی یامی گوتام) آشنا می‌شود. با آن که سازندگان فیلم در مورد داستان آن سکوت کرده و اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند، اما خبر از چند سکانس مهم و جذاب می‌دهند که در آن هریتیک روشن، مبارزه‌ای سخت با کاراکترهای منفی داستان می‌کند. نقش دو کاراکتر منفی داستان فیلم را برادران روی (روهیت و رونیت) بازی می‌کنند، اما کسی اطلاعی درباره نوع منفی بودن کاراکترهای داستان ندارد. برادران روی بیشترین شهرت خود را در رسانه تلویزیون دارند و در چند مجموعه پرطرفدار قاب کوچک، در نقش کاراکترهای مثبت و دلداده بازی کرده‌اند. در فیلم قابل هم روهیت و رونیت روی، در نقش دو برادر بازی می‌کنند. منتقدان هنری می‌گویند سازندگان فیلم باید نقش منفی آن را به دست بازیگرانی مشهورتر و پرقدرت‌تر می‌سپردند. اما سانجی گوپتا از انتخاب خود دفاع کرده و آن را کاملا منطقی می‌داند. او می‌گوید تماشاگران فیلم پس از دیدن آن، نظریه وی را تصدیق خواهند کرد.

بحث تولید قابل به صورت رسمی در ژانویه سال جاری میلادی از سوی گوپتا اعلام و بلافاصله کار پیش‌تولید آن آغاز شد. رسانه‌های گروهی می‌گویند در بالیوود بندرت چنین اتفاقی می‌افتد که فاصله اعلام خبر تولید یک فیلم و زمان شروع فیلمبرداری آن، تا این اندازه کوتاه باشد. کلید فیلمبرداری فیلم ماه مارس زده شد و کل صحنه‌های آن در 35 روز فیلمبرداری شد. لوکیشن‌های مختلف شهر بمبئی، مکان‌های فیلمبرداری قابل بوده‌اند. دو سکانس مهم فیلم هنوز فیلمبرداری نشده و ظاهرا گروه سازنده منتظر آب و هوای مناسب برای این صحنه‌ها هستند. روزهای پایانی ماه ژانویه سال 2017، به عنوان زمان نمایش عمومی این اکشن ماجراجویانه انتخاب شده است.

راکش روشن دلیل انتخاب این زمان را چنین توضیح می‌دهد: «روزهای پایانی سال میلادی در اختیار فیلم‌های عامرخان است. موج موفقیت هر یک از این فیلم‌ها تا چند هفته ادامه دارد و کمتر فیلمی، یارای مقابله و رقابت با آنها را دارد. این موج در یکی دو هفته پایانی ماه ژانویه فروکش می‌کند و در آن زمان تماشاگران سینما آمادگی تماشای فیلمی مثل قابل و استقبال بالا از آن را دارند. تصور ما این است که این فیلم می‌تواند شروع خوب و پرباری برای جدول گیشه نمایش سینماهای هند در سال جدید میلادی باشد.» انتخاب ماه ژانویه برای اکران عمومی فیلمی پرسروصدا با بازی یکی از چهره‌های مطرح بالیوود، در حالی است که طبق یک سنت قدیمی فیلم‌های مطرح هندی معمولا در نیمه دوم سال میلادی روی پرده سینماها می‌روند.

سانجی گوپتا درباره فیلم تازه‌اش می‌گوید: «سعی می‌کنم برای هر فیلم تازه‌ام، روش‌‌های متفاوتی را تجربه کرده و کار جدیدی ارائه دهم. حال و هوای کلی قابل را یک داستان عاشقانه انتقام‌گیرانه توصیف می‌کنم. تصورم این است که مشابه چنین داستانی را در کمتر فیلم بالیوودی داشته‌ایم. بچه‌هایم بزرگ می‌شوند و تلاشم این است که همراه با بزرگ‌شدن آنها من هم تغییراتی در کارهایم انجام دهم. در حال حاضر فقط به فکر این نیستم که فیلمی بسازم. هدفم خلق یک تفاوت است. قابل را برای دختر و پسرم ساخته‌ام و به آنها تقدیم می‌کنم. هر بار که با گروه تازه‌ای از هنرمندان سینما کار می‌کنم، قوانین را از یاد می‌‌برم. همیشه آن چیزی را انجام می‌دهم که شرایط صحنه می‌طلبد. جذابیت خلق ناشناخته‌ها، سفری تازه به دل یک ماجراجویی جدید است. احساس می‌کنم تماشاگران سینما هم از کشف این ناشناخته‌ها لذت ببرند و با آنها همراه شوند. برای من کارگردانی یک فیلم تازه، مثل شروع یک‌سال تحصیلی جدید و رفتن به یک کلاس بالاتر است. کتاب و لباس تازه ‌کفش و کیف جدید و معلم‌های تازه جذابیت‌های خاص خود را دارند. سعی می‌کنم با هر فیلمی این حس را به تماشاچی هم منتقل کنم. هریتیک روشن در قابل نهایت همکاری و همراهی را با من کرد. این موضوع باعث شد تا فیلم به همان شکلی درآید که مورد نظرم است. تماشاگران سینما در قابل با یک هریتیک روشن تازه آشنا و همراه خواهند شد. آنها تا قبل از این وی را با چنین قیافه و در چنین حال و هوایی ندیده‌‌اند. این هریتیک روشن کاملا متفاوت از آن بازیگری است که تا به حال روی پرده سینما دیده‌اید. من در قابل احساسات، هیجان، عصبی بودن، خوشی، ترس و دلهره را در هم ادغام کرده‌ام. حالا باید دید حاصل کار چه چیزی از آب درخواهد آمد.»

مترجم: کیکاووس زیاری

منبع: ایندیا اف‌ام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها