معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی

رانندگان تاکسی باید برای پرداخت حق بیمه خود به شعب مراجعه کرده و با ارائه درخواست نسبت به تبدیل بیمه خود از گروهی به انفرادی اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۳۵۴۹

تبدیل قراردادهای بیمه گروهی رانندگان درون شهری به انفرادی

به گزارش جام جم آنلاین ، در اجرای دستور اداری در 16 فروردین 1395 به منظور رفاه حال رانندگان تاکسی و تسریع در پرداخت حق بیمه آنان، مقرر شد از تاریخ اول تیر 1395 شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی از پذیرش لیست پرداخت حق بیمه افراد موصوف به صورت گروهی خودداری کند.

بنابراین، رانندگان تاکسی باید برای پرداخت حق بیمه خود به شعب مراجعه کرده و با ارائه درخواست نسبت به تبدیل بیمه خود از گروهی به انفرادی اقدام و سپس با رعایت ماده 39 قانون تأمین اجتماعی رأسا حق بیمه خود را به صورت ماهانه پرداخت کنند.

پیش از این محمد حسن زدا،معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی درباره مشکلات بیمه رانندگان تاکسی اظهار داشت:شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران، مقرر شده بود بعنوان کارگزار و واسط با اخذ حق بیمه سهم بیمه شده و جمع آوری حق‌بیمه‌های رانندگان تحت عضویت خود؛ نسبت به تنظیم وارسال لیست و پرداخت حق بیمه ماهیانه سهم بیمه شده رانندگان مزبور در مهلت مقرر قانونی ماده 39 قانون تامین اجتماعی و حداکثر تا بیستم ماه بعد به سازمان تأمین اجتماعی اقدام نماید.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: متأسفانه در ماه‌های گذشته شرکت تعاونی متعلق به سازمان تاکسیرانی تهران با سوء استفاده از موقعیت و علیرغم دریافت حق بیمه مربوط به ماههای دی، بهمن و اسفند 94 از رانندگان از ارسال لیست و پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی خودداری کرده بود و این موضوع باعث بلاتکلیفی رانندگان در تداوم بیمه‌ای و همچنین عدم تمدید اعتبار دفترچه درمانی آنان شد.

منبع: فارس

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها