معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی

تبدیل قراردادهای بیمه گروهی رانندگان درون شهری به انفرادی

رانندگان تاکسی باید برای پرداخت حق بیمه خود به شعب مراجعه کرده و با ارائه درخواست نسبت به تبدیل بیمه خود از گروهی به انفرادی اقدام کنند.
کد خبر: ۸۹۳۵۴۹

تبدیل قراردادهای بیمه گروهی رانندگان درون شهری به انفرادی

به گزارش جام جم آنلاین ، در اجرای دستور اداری در 16 فروردین 1395 به منظور رفاه حال رانندگان تاکسی و تسریع در پرداخت حق بیمه آنان، مقرر شد از تاریخ اول تیر 1395 شعب و کارگزاری‌های سازمان تامین اجتماعی از پذیرش لیست پرداخت حق بیمه افراد موصوف به صورت گروهی خودداری کند.

بنابراین، رانندگان تاکسی باید برای پرداخت حق بیمه خود به شعب مراجعه کرده و با ارائه درخواست نسبت به تبدیل بیمه خود از گروهی به انفرادی اقدام و سپس با رعایت ماده 39 قانون تأمین اجتماعی رأسا حق بیمه خود را به صورت ماهانه پرداخت کنند.

پیش از این محمد حسن زدا،معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی درباره مشکلات بیمه رانندگان تاکسی اظهار داشت:شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران، مقرر شده بود بعنوان کارگزار و واسط با اخذ حق بیمه سهم بیمه شده و جمع آوری حق‌بیمه‌های رانندگان تحت عضویت خود؛ نسبت به تنظیم وارسال لیست و پرداخت حق بیمه ماهیانه سهم بیمه شده رانندگان مزبور در مهلت مقرر قانونی ماده 39 قانون تامین اجتماعی و حداکثر تا بیستم ماه بعد به سازمان تأمین اجتماعی اقدام نماید.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: متأسفانه در ماه‌های گذشته شرکت تعاونی متعلق به سازمان تاکسیرانی تهران با سوء استفاده از موقعیت و علیرغم دریافت حق بیمه مربوط به ماههای دی، بهمن و اسفند 94 از رانندگان از ارسال لیست و پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی خودداری کرده بود و این موضوع باعث بلاتکلیفی رانندگان در تداوم بیمه‌ای و همچنین عدم تمدید اعتبار دفترچه درمانی آنان شد.

منبع: فارس

برای مشاهده سوابق بیمه با موبایل کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها