مواد غذایی سفید کننده را بشناسید:

برای سفید کردن دندان‌هایتان، اصرار نکنید!

قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد

ارائه خدمات ویژه دندانپزشکی در سال ۹۵

قائم مقام وزیر بهداشت از ارائه خدمات ویژه دندانپزشکی در سال ۹۵ با اولویت دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، دبیرستان و همچنین بالغینی که اکثراً ۱۳ دندان معیوب؛ کشیده شده، پُرشده و یا خراب دارند، خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۴۱۳
ارائه خدمات ویژه دندانپزشکی در سال ۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، ایرج حریرچی در پی حضور در خبرگزاری تسنیم درباره مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در سال 95 اظهار داشت: سال جاری برنامه‌های وسیعی در حوزه ارائه خدمات دندانپزشکی چه در حوزه بهداشت و چه برای محافظت مالی از مردم و تامین خدمات درمانی مطابقت با استطاعت مالی آنها خواهیم داشت.

وی درباره مصادیق چگونگی این نوع خدمات عنوان کرد: هم‌اکنون 18.5 درصد از پرداختی مردم برای خدمات دندانپزشکی است که در شهرهای بزرگ بالای 25 درصد می‌رسد، همچنین 4 دهک مردم استطاعت مراجعه برای دریافت خدمات دندانپزشکی ندارند و متاسفانه افراد بالغ 13 دندان آنها یا کشیده شده یا پرشده یا خراب است که شاخص بسیار بدی است یعنی در سلامت دهان و دندان علیرغم این همه دانشکده دندانپزشکی و دندانپزشک، وضعیت مناسبی نداریم.

حریرچی ادامه داد: این مشکلات ناشی از کم‌توجهی به بهداشت دهان و دندان طی چند دهه گذشته بوده است و ما همتی که کردیم منجر به اقداماتی شده است برای پیشگیری بهداشت دهان و دندان برای بچه‌های دبستانی که امسال نیز این کار را در مقاطع دبیرستانی انجام و تکمیل خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره موارد ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان توضیح داد: کار بهداشتی مانند فیشور سیلندر و فلوراید تراپی را در مقاطع ابتدایی انجام دادیم که دور دوم آن را اجرا خواهیم کرد. ضمن اینکه با کلینیک‌هایی که در مراکز بهداشتی داریم و همچنین کلینیک‌های ویژه در دانشکده‌های دندانپزشکی، خدمات بهتر و بیشتری در حوزه دندانپزشکی به مردم ارائه خواهد شد.

وی درباره اینکه آیا یونیت دندانپزشکی اضافه خواهد شد، تصدیق کرد: بله، البته ما در این باره دو موضوع داشتیم هم اینکه یونیت کم داشتیم و مهمتر اینکه یونیت‌های دولتی به طور مناسب استفاده نمی‌شد، به طوریکه یونیت دندانپزشکی دولتی منحصر به ساعات خاصی بود. بنابراین روش‌هایی پیش‌بینی شده که این یونیت‌ها هم در عصر بتوانند کار کنند و هم اینکه ساعات کار بیشتری فعال باشند تا بتوان قسمت زیادی از مشکلات دندانپزشکی مردم را برطرف کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در توضیح این مسئله که بیشتر مردم سنین میانسال پس از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان در مدارس سئوال می‌کردند که این خدمات چه زمانی به آنان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: اقدامات سال 95 وزارت بهداشت در حوزه دندانپزشکی به سمت و اولویت همین مردمی است که 13 دندان معیوب دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها