قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد

ارائه خدمات ویژه دندانپزشکی در سال ۹۵

وزیر بهداشت گفت: در سال 94 حدود 3000 کلینیک ویژه در حوزه درمان را مورد بهره‌برداری کامل قرار می‌دهیم و در برخی از مراکز که در گذشته خدمات در بعدازظهر ارائه نمی‌شد، مقرر شده است در قالب خرید خدمت از همکاران این خدمات ارائه شود.
کد خبر: ۸۰۶۴۲۰

به گزارش فارس، حسن هاشمی با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش همکاری‌های مناسبی با وزارت بهداشت در زمینه بهداشت دهان و دندان داشته است، افزود: به دلیل این‌که وارد فصل تعطیلات مدارس می‌شویم، اقدامات اصلی در این حوزه از ابتدای سال تحصیلی آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: در مدت زمان کوتاهی که بسته بهداشت دهان و دندان ابلاغ شده است، برای حدود 85 درصد دانش‌آموزان مقطع اول دبستان وارنیش فلوراید (ماده دندانی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان) انجام شده است.

هاشمی عنوان کرد: امیدواریم با شروع سال تحصیلی در سراسر کشور با ثبت‌نام الکترونیکی دانش‌آموزان، مواردی که نیاز به ارائه خدمات است، مشخص شود. وزیر بهداشت اظهار کرد: اقدامات انجام شده در این مقطع سنی باعث خواهد شد که در سال‌های آینده تعداد دندان‌های پوسیده بسیار کمتر از دندان‌های پوسیده نسل جوان و میانسال فعلی باشد.

هاشمی عنوان کرد: ممکن است هم‌اکنون این طرح برای جامعه ملموس نباشد، اما در سال‌های آینده شاهد تغییرات جدی در رعایت بهداشت دهان و دندان خواهیم بود و همکاری‌های خوبی بین وزارت بهداشت، گروه دندانپزشکی، انجمن‌ها و وزارت آموزش و پرورش در این بسته خدمتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در تهران به تعداد مناطق 19 گانه آموزش و پرورش یونیت‌های دندانپزشکی مستقر هستند که تا به حال شش مرکز در مناطق آماده شده‌اند و ظرف چند ماه آینده کامل خواهد شد. هاشمی با اشاره به این‌که وضعیت دندانپزشکی در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر مناسب است، عنوان کرد: در این شهرها مراکز و پایگاه‌های بهداشتی فعال شده‌اند و بیش از 600 یونیت نوسازی شد و دسترسی به دندانپزشک نیز به دلیل اعزام نیروهای طرحی به این مناطق افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که بیش از ده میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات دندانپزشکی در حاشیه شهرها با مشکلاتی همراه بوده است و به‌ازای هر 45 تا 50 هزار نفر یک مرکز بهداشت در حال احداث است که امیدواریم در آینده نزدیک مشکلات برطرف شود.

هاشمی اظهار کرد: پیشگیری، بخشی از درمان است و در گام اول اقدامات مناسبی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان با استفاده از فیشورسیلانت (شیار درمانی) و وارنیش فلوراید (ماده دندانی برای جلوگیری از پوسیدگی دندان) انجام شده است. وی ادامه داد: برخی از بچه‌ها دندان‌های خراب دارند که باید ترمیم شود که در حوزه درمان است و بهداشت و درمان لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وارنیش فلوراید در مدارس از طریق همکاران بهداشتی انجام می‌شود، اما برای اقدامات درمانی که دارای جنبه پیشگیری است به متخصص و تجهیزات نیاز دارد که دانش‌آموزان به این پایگاه‌ها مراجعه می‌کنند و پس از تهیه شناسنامه برای آنها، به نوبت به آنها ارائه خدمات درمانی به صورت رایگان صورت می‌گیرد. هاشمی اظهار کرد: بنا داریم که برای مقطع تحصیلی ابتدایی ظرف دو سال آینده تمام اقدامات درمانی و بهداشتی موردنیاز انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها