فناوری آینده

منوپاد ویژه مک بوک

این روزها عکس سلفی گرفتن به‌شدت فراگیر شده و بازار انواع دستگیره ویژه اتصال گوشی برای گرفتن سلفی (یا همان منوپاد) هم حسابی داغ شده است.
کد خبر: ۸۹۰۴۴۴

سه جوان نوآور تصمیم گرفتند منوپادی ویژه طراحی کنند که با استفاده از آن، امکان گرفتن سلفی با مک‌بوک فراهم می‌شود. اما چرا باید با یک لپ‌تاپ، عکس سلفی گرفت؟ این سه نفر دلایل جالبی برای نوآوری خود دارند. قدرت پردازنده مک‌بوک (یا دیگر لپ‌تاپ‌های امروزی) به‌مراتب بیشتر از توان پردازشی گوشی‌های هوشمند است. در نتیجه کار آماده‌سازی، تدوین فیلم و آپلود آن روی شبکه‌های اجتماعی سریع‌تر انجام می‌شود. علاوه بر این، با استفاده از صفحه کلید مک‌بوک دیگر زحمت نوشتن با صفحه‌کلید کوچک گوشی را نخواهیم داشت. البته این منوپاد یک تفاوت اساسی هم با منوپادهای معمولی دارد و آن هم این‌که باید دودستی آن را بلند کرد!

قلم کاغذ و ابر

با این‌که امروزه انواع نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلف برای یادداشت‌برداری وجود دارد، اما باز هم خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به روش قدیمی و دوست‌داشتنی‌تر نوشتن روی کاغذ، فکرها و برنامه‌های خود را یادداشت کنند، اما آیا ممکن است این روش سنتی با شیوه‌های جدیدتری مثل ذخیره خودکار در فضای دیجیتال همراه شود؟ دفترچه «راکت‌بوک ویو» (Rocketbook Wave) پس از قرارگرفتن در گرمای مایکروویو، نوشته‌های آن از بین می‌رود. کاربر هر بار پس از نوشتن مطالب مختلف، یکی از هفت دسته‌بندی اصلی را علامت می‌زند، سپس کافی است با دوربین گوشی خود از آن صفحه عکس بگیرد. اپلیکیشن ویژه این برنامه، تصویر دسته‌بندی را شناسایی کرده و صفحه مذکور را به‌صورت خودکار در یکی از سرورهای ابری از پیش تعیین شده و فولدر ویژه آن موضوع قرار می‌دهد.

کولر رو خاموش کردی؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از خروج از خانه، ناگهان به یاد یکی از وسایل برقی افتاده و ندانید آیا آن را خاموش کرده‌اید یا نه. اینجاست که «کاسیا» (Kasia) می‌تواند نگرانی‌تان را برطرف کند. کاسیا یک سامانه مدیریت هوشمند خانه است. این سامانه یک هاب مرکزی دارد که به اینترنت متصل می‌شود. همچنین چند پریز ویژه با این سامانه همراه است که می‌توان با استفاده از آنها به‌عنوان واسط بین دستگاه و اتصال برق خانه، همه این وسایل را به‌صورت هوشمند مدیریت کرد.

عملکرد کاسیا به این صورت است که اطلاعات مربوط به خاموش یا روشن بودن وسایل مختلف از طریق هاب مرکزی دریافت و به گوشی هوشمند ارسال می‌شود. کاربر هم می‌تواند از هر نقطه‌ای از دنیا، وضعیت دستگاه‌های مختلف منزل خود را مشاهده و آنها را خاموش یا روشن کند.

ذخیره هوشمند عکس‌ها

با فراگیر شدن عکاسی با گوشی و دوربین‌های دیجیتال، مشکلی به نام دسته‌بندی و ذخیره عکس‌ها به وجود آمده است. اگر به یک مسافرت یا گردش خانوادگی بروید و هر یک از افراد خانواده با گوشی خود عکس‌هایی بگیرند، جمع‌آوری و دسته‌بندی همه آنها کار دشواری خواهد بود. اما یک لحظه صبر کنید! شاید «مانیومنت» (Monument) بتواند این مشکل را برای همیشه برطرف کند. مانیومنت یک سامانه ذخیره و دسته‌بندی خودکار تصاویر است. کافی است عکس‌های دوربین یا گوشی را از طریق درگاه کارت SD یا وای فای به مانیومنت بدهید تا این سامانه آنها را به‌صورت خودکار بر اساس موقعیت، زمان گرفته شدن، چهره‌ها، مناظر و نوع دوربین دسته‌بندی کند. برای استفاده از مانیومنت به منظور مشاهده عکس‌ها نیز کافی است اپلیکیشن اختصاصی آن را روی گوشی یا تبلت خود باز کرده و از یکی از دسته‌بندی‌ها (مثلا مناظر) را انتخاب کنید تا همه آن عکس‌ها به نمایش درآید.

گلدان دیجیتال

شاید شما هم تجربه داشتن گل و گیاه در خانه یا دفتر کار خود را داشته باشید. در این صورت، احتمالا با مشکلات نگهداری از گیاهان آشنایی دارید. اینجاست که «پلنت سیتر» (Plant Sitter) می‌تواند به شما کمک کند. پلنت سیتر که سازندگانش عنوان «هوشمندترین سامانه پایش گیاه» را برایش انتخاب کرده‌اند، دستگاه کوچکی است که درون خاک گلدان و در کنار گیاه قرار می‌گیرد. این دستگاه حسگرهای مختلفی دارد که می‌توانند میزان نور، دما، رطوبت و نیز مواد مغذی خاک را به شکل آنی اندازه‌گیری کرده و این اطلاعات را از طریق اپلیکیشنی ویژه به اطلاع کاربر برسانند. البته حافظه داخلی این دستگاه نیز می‌تواند اطلاعات مربوط به 60 روز گذشته را در خود ذخیره کند. در بانک داده این اپلیکیشن، اطلاعات مربوط به انواع گوناگونی از گیاهان وجود دارد و کاربر می‌تواند با تعیین گیاه خود از میان این فهرست، از مناسب بودن شرایط فعلی گیاه اطلاع یابد. همچنین شرکت سازنده پلنت سیتر، یک شبکه اجتماعی ویژه کاربران این سامانه را برای تبادل معلومات و تصاویر گرفته شده کاربران راه‌اندازی کرده است.

دماسنج بلوتوثی ویژه والدین

این روزها، ابزارهای مربوط به پایش سلامت، یکی از اصلی‌ترین گجت‌های پرطرفدار در دنیا به شمار می‌رود. «فلو» (Flo) هم یکی از جدیدترین این گجت‌هاست که امکان بررسی دمای بدن و اجسام مختلف را به شکلی هوشمندانه‌تر فراهم می‌کند. این گجت ساده، یک حسگر تابش فروسرخ دارد که می‌تواند دمای بدن یا جسم را از فاصله یک سانتی‌متری با دقت بسیار بالا تشخیص دهد. کافی است پدر یا مادر، این دماسنج را در این فاصله از کودک خود گرفته و دکمه روی دستگاه را فشار دهند. روشن شدن چراغ قرمز به معنای تب و چراغ سبز نیز به مفهوم دمای عادی بدن است. همچنین با استفاده از اپلیکیشن ویژه این گجت روی گوشی هوشمند یا ساعت هوشمند می‌توان دمای دقیق را نیز مشاهده کرد.

پهپاد بساز، کد بنویس!

کودرون (CoDrone) نام محصول جدیدی است که یادگیری برنامه‌نویسی را با اجرای عملی کدهای نوشته شده ترکیب می‌کند. کودرون یک بسته سخت‌افزاری است که کاربر می‌تواند با استفاده از دستورالعمل موجود، قطعات موجود در آن را مونتاژ کرده و پهپادی ساده بسازد. اما این تازه آغاز کار است! کودرون این امکان را به کاربر می‌دهد تا عملکرد پهپاد خود را از طریق کدنویسی تعریف کند. به‌این‌ترتیب کاربر می‌تواند کارکردهای مختلفی نظیر دنبال کردن یک مسیر مشخص، عبور از موانع یا اقداماتی دیگر را بنویسد و برای اجرا به پهپاد بدهد. یکی از ویژگی‌های جالب این محصول، وجود شبکه اجتماعی ویژه‌ای است که هر کاربر می‌تواند ضمن دریافت فیلم‌های آموزشی مربوط به این پهپاد، با دیگر کاربران تعامل داشته باشد و کدهای ویژه‌ای را که نوشته با آنها به اشتراک بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها