حجتی از مواضع خود عقب‌نشینی کرد؛

واردات گندم در سال آینده ادامه می‌یابد

وزیر جهاد کشاورزی در حالی خبر منتفی شدن ممنوعیت واردات گندم در سال ۹۵ را تائید کرد که وی پیش از این، در نامه‌ای به وزیر صنعت خواستار ممنوعیت واردات گندم در سال آینده شده بود.
کد خبر: ۸۸۹۶۹۶

به گزارش مهر، محمود حجتی در حاشیه دیدار با وزیر کشاورزی جمهوری قزاقستان در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که واردات گندم در چارچوب مدیریت دولت بر بازار و عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، افزود: از آنجا که گندم در کالاهای گروه یک قرار دارد و مشمول قیمت‌گذاری است، بنابراین واردات این محصول در بخش دولتی و خصوصی کنترل می‌شود.

وی با بیان این‌که گندم از جمله محصولاتی است که وارد بازار نمی‌شود و تحت کنترل و مدیریت دولت است، تصریح کرد: تعرفه واردات دیگر محصولات در هیات دولت تعیین شد و پیش از پایان سال در کتابچه‌ای منتشر و در اختیار مسئولان قرار می‌گیرد.

حجتی تاکید کرد: امسال با توجه به میزان تولید و واردات، کشور نیازی به واردات گندم ندارد و گندم موجود بیش از نیاز است. وی افزود: احتمال دارد که گندم وارد شود، اما کشور با توجه به افزایش ذخایر هیچ نیازی به واردات ندارد و ذخایر موجود کافی است.

وزیر جهادکشاورزی گفت: البته یک موضوع در واردات گندم در دستور کار جدی است که براساس آن، قرار است گندم وارد و فرآوری شود و برای استفاده در صنایع آرد، ماکارونی و نشاسته تولید و مجدداً صادر شود. حجتی افزود: اگر بخواهیم در این زمینه فعالیت کنیم باید مقداری گندم وارد کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها