حوادث تلخ و شیرین‌ 94

شیاطین پایتخت

چهارمین ماه سال با دستگیری شیاطین پایتخت در نخستین روزهای این ماه آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۹۴۳۵

همزمان با شکایت دختران و زنان جوان تهرانی دو مردجوان تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا این‌که اوایل تیر امسال دستگیر شدند. آنها در پوشش جا‌به‌جایی مسافر، زنان و دختران را ربوده و هشت نفر ازآنان را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند. دو متهم مدتی بعد در دادگاه کیفری محاکمه و یکی از آنها به اعدام و دیگری به حبس محکوم شد.

در این ماه مردی در اقدامی جنون‌آمیز برروی سه زن اسید پاشید. نخستین اسید‌پاشی در نزدیکی بازاری در بلوار کردستان شهر بوکان رخ داد. ماموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند دختر جوانی همراه مادر میانسالش که در حال عبور از خیابان بودند هدف اسید‌پاشی مرد غریبه‌ای قرار گرفته‌اند. تحقیق از شاهدان حادثه نشان می‌داد مردی که سرنگ به دست داشته این اسید‌پاشی را انجام داده که او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت، اما یک ساعت بعد مرد فراری یک زن دیگر را قربانی اسید‌پاشی خود کرد. متهم در ادامه تحقیقات پلیسی و زمانی که در کمین زن دیگری بود، دستگیر شد. متهم 24 ساله توهم شیشه را علت این کار اعلام کرد.

پسر جنایتکار

دومین پرونده خبر‌ساز مرداد قتل‌‌عام خانوادگی در غرب تهران بود. ماموران کلانتری شهرک غرب در تماس با بازپرس جنایی از وقوع جنایت هولناکی در ساختمان چهار طبقه خیابان بهار شهرک غرب خبر دادند. با حضور ماموران مشخص شد که پسر 35 ساله پدر، مادر و خواهرش را با چاقو مجروح کرده که پدرش فوت شده و دو نفر دیگر به بیمارستان منتقل شده‌اند. این در حالی بود که دختر خانواده هم ساعاتی بعد در بیمارستان تسلیم مرگ شد. متهم به قتل با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و اعتراف کرد که چون خانواده‌اش به خواستگاری دختر مورد علاقه‌اش نمی‌رفتند روز حادثه با آنها درگیرشده و این جنایت را رقم زده است. در ادامه مادر خانواده نیز به دلیل شدت خونریزی فوت کرد.

گانگسترهای گلستان

راز جنایی‌ترین پرونده سال 94 در مرداد ماه فاش شد. در این پرونده دو مرد خشن به قتل 13 نفر در گلستان اعتراف کردند. رسیدگی به این پرونده هشتم فروردین همزمان با قتل راننده‌ای در شهر گرگان آغاز شد. تحقیقات نشان می‌داد او مسافربر بوده و خودرویش به سرقت رفته است. در شاخه دیگری از تحقیقات، کارشناسان تشخیص هویت پلیس اعلام کردند پوکه‌های به‌جا مانده در محل جنایت، مربوط به سلاح کلاشینکف بوده که از این سلاح در جریان چهار سرقت مسلحانه دیگر که سال‌های گذشته در سطح این استان رخ داده، استفاده شده است. در ادامه تحقیقات پلیسی دو سرکرده این باند و همدستانشان در عملیات‌های جداگانه‌ای دستگیر شدند. در ادامه مشخص شد که آنها از سال 78 سرقت‌هایشان را تا پیش از دستگیری ادامه داده‌اند و در این مدت 12 نفر دیگر را هم کشته‌اند. پرونده اعضای این باند برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارسال شده است.

بخشش قاتل

شهریور با اتفاقی خوب آغاز شد. خانواده شهید خلیلی در این ماه قاتل فرزند خود را بخشیدند.

25 تیرماه سال 90 علی خلیلی در جریان نهی از منکر پسر جوانی به نام احسان با ضربه‌های چاقوی وی مجروح شد. وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که در ابتدا به دلیل شدت جراحات چند بیمارستان از پذیرش او خودداری کردند. تحقیقات در این زمینه نشان داد متهم قصد سوار کردن دختر جوانی را به‌زور داشته که علی خلیلی با مشاهده این صحنه برای تذکر به سمت پسر جوان رفت، اما با ضربه چاقو از ناحیه گردن مجروح شد. او سوم فروردین سال گذشته فوت کرد. پرونده او با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم پرونده در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد .

در حالی که شمارش معکوس برای اجرای حکم آغاز شده بود، خانواده احسان از اولیای‌دم شهید خلیلی درخواست عفو پسرشان را کردند.

با گذشت چهار سال از این حادثه اولیای‌دم مقتول در آستانه میلاد امام رضا(ع) با انتشار نامه‌ای اعلام کردند از خون پسرشان گذشت کرده و قاتل فرزندشان را بخشیده‌اند و به این ترتیب متهم به قتل از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

قتل پزشک

قتل پزشک اردبیلی در مرداد خبر‌ساز شد. ماموران در تحقیقات مقدماتی متوجه شدند، مقتول یکی از پزشکان شهر به نام اصغر پیرزاده بوده که متخصص انکولوژی است.

بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد او به خانه پسر جوانی که دوستش بوده و تنها زندگی می‌کرده رفته و احتمال می‌دادند درگیری منجر به قتل در آنجا رخ داده باشد. پسر جوان تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. متهم گفت به دلیل اختلاف‌هایی که با پزشک جوان داشته به این جنایت دست زده است. مدتی بعد او در دادگاه کیفری اردبیل محاکمه و به قصاص محکوم شد.

مرد ژله‌ای

در این ماه مرد ژله‌ای در شیراز دستگیر شد و به آزار و اذیت زنان اعتراف کرد.

تحقیق از شکات نشان می‌داد آنها نیمه‌های شب در خانه خود در منطقه کوشک میدان در جنوب شیراز حضور داشتند که مرد جوانی در حالی که بدنش آغشته به روغن بوده وارد خانه‌هایشان شده و آنها را مقابل فرزندان‌شان مورد آزار و اذیت قرار داده و پس از سرقت اموالشان گریخته است. متهم 20 ساله تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد. او اعتراف کرد که با انگیزه سرقت و آزار و اذیت به این کار دست زده است .

قتل سپهر 10 ساله

شهریور شاید با خبری شیرین شروع شد، اما تلخ‌ترین جنایت پایتخت در این ماه رقم خورد.

رسیدگی به این پرونده دهم شهریور همزمان با کشف جسد سپهر مقابل خانه‌شان در محله وحدت اسلامی آغاز شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد، این کودک برای خرید از خانه خارج شده و ده دقیقه بعد جسدش درحالی که سرش بریده شده بود مقابل خانه‌شان مشاهده شد. تحقیقات پلیس از اهالی نشان داد، در زمان قتل مردی را با لباس آبی‌نفتی مشاهده کرده‌اند که سراسیمه و در حالی که چاقویی در دست داشت از کوچه خارج شد. در ادامه تحقیقات ردپای مرد جوانی را در این باره به دست آوردند که وی دستگیر شد. او اشکان نام داشت و دارای چند فقره سابقه کیفری بود. وی در بازجویی پلیسی اظهارات ضد و نقیضی درباره انگیزه‌اش از این جنایت مطرح کرد. او به کمیسیون پزشکی قانونی منتقل شد تا شرایط سلامت روانی‌اش مشخص شود .

دسته‌گل سارق

دسته‌گلی که سارق ناشی در شهرستان کارون به آب داد نیز در این ماه خبر‌ساز شد.

روز حادثه اهالی روستا قلعه‌چنعان شهرستان کارون متوجه بوی ناخوشایند گاز کلر در فضا شدند. صد نفر از اهالی روستا با استنشاق گاز کلر دچار مشکل تنفسی شده و به بیمارستان منتقل شدند. در ادامه مشخص شد، عامل انتشار این گاز سارق جوانی است که با تخلیه کپسول ۱۰۰ کیلویی گاز کلر در فاصله بین دو روستای قلعه‌چنعان کوچک و بزرگ از توابع شهرستان کارون، باعث رها شدن این گاز سمی شده و با این اقدام افراد زیادی را دچار مسمومیت کرد‌ه است. با دستگیری سارق او اعتراف کرد که سیلندر گاز100 کیلویی را از خانه‌ای دزدیده بوده تا آن را به ضایعاتی‌ها بفروشد که گاز آن منتشرو به مسمومیت صد نفر منجر شده است.

معصومه ملکی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها