پنگوئنی که حدود پنج سال قبل توسط یک پیرمرد از مرگ حتمی نجات یافته بود، در اقدامی قدرشناسانه همه ساله با پیمودن مسافتی حدود هشت هزار کیلومتر برای دیدن ناجی خود به برزیل می رود.
کد خبر: ۸۸۸۷۶۴
عشق حیوان به انسان از راه دور

در سال 2011 دی‌سوزا71 ساله کارگر ساختمان هنگام ماهیگیری بدن نیمه جان پنگوئن گرسنه‌ای را روی صخره های ساحل جزیره‌ای در حومه ریودوژانیرو، پایتخت برزیل پیدا کرد که آغشته به نفت بود. پیرمرد دراقدامی انسانی پنگوئن را به خانه‌اش برد و از او پرستاری کرد تا بار دیگر سلامت خود کامل را به دست آورد و سپس او را مجددا در دریا رها کرد، بدون اینکه انتظار داشته باشد این حیوان را باردیگر مشاهده کند.

اما چند ماه بعد دی سوزا باردیگر پنگوئن را در اطراف محل زندگی خود مشاهده کرد و آن دو یکدیگررا شناختند. پرنده با پیرمرد به خانه اش رفت و چند ماه درخانه او سپری کرد از آن موقع تاکنون این پنگوئن که به نام جین جیم مشهور شده هر سال 8 هزار کیلومتر را طی می‌کند تا خود را بار دیگر به پیرمرد برساند و 8 ماه را در کنار او سپری کند درحالی که سایر ماههای سال را در سواحل آرژانتین و شیلی می گذراند.

کراژوسکی،‌ زیست‌شناسی که این رابطه دوستانه را به رسانه‌ها رسانده است می‌گوید تابه‌حال چنین رویدادی سابقه نداشته‌است. به گفته وی به احتمال زیاد جین جیم فکرمی‌کند دی‌سوزا عضوی از خانواده‌اش بوده و یک پنگوئن است زیرا به محض دیدن دی‌سوزا دمش را به سرعت حرکت داده و از سر شوق فریاد می‌کشد. پنگوئن‌ها حدودا 25 سال عمر می‌کنند و به وفاداری به جفت خود مشهورهستند. آنها تا زمانی که بمیرند تنها یک شریک زندگی دارند.

دی‌سوزا می‌گوید: «من این پنگوئن را مانند فرزند خودم دوست دارم و مطمئنم او نیز به من علاقه دارد.» او ادامه می‌دهد: «هیچ کس جز من اجازه ندارد به جین جیم دست بزند. اگر این کار را بکنند او به آنها نوک می‌زند.

-

-

-

منبع: شبکه العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها