بوکس، این روزها برای رویدادهای مختلف ازجمله گرفتن سهمیه المپیک اردو دارد و ملی‌پوشان آن شرایط پر فراز و نشیبی را پشت‌سر می‌گذارند. از قطع شدن غذای بوکسورها گرفته تا واریز نشدن پول فدراسیون جهانی برای سه بوکسور ایرانی.
کد خبر: ۸۸۶۹۵۱

در روزهای گذشته،خبری درباره قطع غذای اعضای تیم ملی بوکس حرفه‌ای ایران توسط فدراسیون بوکس منتشر شده بود که بلافاصله توسط اهالی فدراسیون تکذیب شد، حتی مربی مشتزنان ایران در رقابت‌های بوکس حرفه‌ای (APB) می‌گوید این حرف‌ها درست نیست. هزینه‌های مشتزنان حرفه‌ای ایران از 30 درصد مبالغ دریافتی آنان از رقابت‌های بوکس حرفه‌ای تامین می‌شود که ظاهرا پرداخت نشدن این مقدار پول از سوی فدراسیون جهانی حاشیه‌هایی را برای سه بوکسور ایران به همراه داشت.

علی دانشمند فرد، دبیر فدراسیون بوکس نیز می‌گوید: سه نفراز ملی‌پوشان بوکس ایران، نیمه‌حرفه‌ای هستند. احسان روزبهانی، سجاد محمدپور و امین قاسمی‌پور درآمد شخصی دارند و طبق قانون فدراسیون جهانی، 30 درصد از درآمد این سه بوکسور باید به حساب فدراسیون بوکس ایران واریز شود.

دبیر فدراسیون بوکس با تائید مشکلات مالی فدراسیون می‌گوید: هرگز غذای ملی‌پوشان به خاطر مشکل مالی قطع نشده و این اخبار دروغ است. ما حتی مخارج اقامت روزبهانی در هتل را تاکنون پرداخته‌ایم و از بوکسورهای کشورمان حمایت می‌کنیم.

البته این مشکلات فقط ورزشکاران بوکس را شامل نمی‌شود؛ زیرا اکبر احدی، سرمربی تیم ملی نیز از اوضاع نابسامان مالی در اردوها ناراضی است، ولی با وجود این به کارش ادامه می‌دهد. اما می‌گوید: حدود یک سال است کمیته ملی المپیک قول پرداخت حقوقم را داده، اما خبری نشده است و با این حال با تمام وجودم برای بوکسورهای تیم ملی وقت و انرژی می‌گذارم.

احدی پیش از این هم گفته بود با کمترین حقوق، تمام وقت کارمی کند در شرایطی که حتی هزینه رفت و آمدش هم به او داده نمی‌شود.

آمادگی 2 بوکسور

احسان روزبهانی و سجاد محمدپور 29 اسفند به مصاف حریفان خود در رقابت‌های بوکس حرفه‌ای می‌روند که کار هر دو بوکسور بسیار سخت است. حریفان بوکسورهای ایران با عناوین جهانی روی رینگ می‌آیند. مانند حریف سجاد محمدپور که سال 2013 عنوان نایب‌قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود. محمد پور، بوکسور سبک وزن تیم ملی است که خیلی‌ها به او در مسابقه‌های آتی امیدوار هستند و اعتقاد دارند این بوکسور جوان می‌تواند مشکلات بوکس ایران را در سبک وزن برطرف کند.

محمدپور پس از انصراف حریف فرانسوی خود به پیکار با بوکسوری از ازبکستان فکر می‌کند که امتیاز میزبانی دارد. او در رقابت‌های بلغارستان هم بخت خوبی برای گرفتن سهمیه المپیک دارد، زیرا در وزن محمدپور نفر اول و دوم به طور مستقیم به المپیک می‌روند و نفر سوم نیز با نظر هیات ژوری سهمیه بازی‌های المپیک را به دست می‌آورد. از طرفی در رقابت‌های ازبکستان، بوکسوری که رو در روی احسان روزبهانی، ملی‌پوش المپیکی قرار می‌گیرد بتازگی در رقابت‌های قهرمانی جهان نایب‌قهرمان شد و در المپیک 2016 یکی از جدی‌ترین حریفان روزبهانی به شمار می‌رود. روزبهانی تمرینات سنگینی را پشت‌سر گذاشته است و در رقابت‌های آتی با آمادگی کامل روی رینگ می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها