بر خلاف تصور خیلی‌ها تنها زیبایی ظاهر، عامل جذابیت بین همسران نیست.
کد خبر: ۸۸۶۳۱۹
نکات ساده‌ای که زندگی مشترکتان را با دوام و زیبا می‌کند
به گزارش جام جم سرا ، فربد فدائی متخصص روانپزشکی و مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و توانبخشی گفت: واقعیت این است که وقتی کسی را دوست داشته باشیم فقط زیبایی‌های او را می‌بینیم و او برای ما جذاب است.
وی در ادامه افزود: و این امر که افراد تصور می‌کنند جذابیت بیشتر به زیبایی ظاهر مرتبط است کاملا باوری اشتباه است. این درست است که افرادی باید با شناخت سلیقه همسر به زیبایی ظاهرشان توجه کنند اما باید این را بدانند که تنها بخشی از جذابیت با ظاهر مرتبط است، پس زیبایی باید به هنجار و در حد متعارف و به اندازه باشد.
این متخصص ادامه داد: زیرا اگر کسی فکر کند که تنها با ظاهر زیبا می‌تواند همسرش را مجذوب خود کند، به زودی متوجه می‌شود که همیشه این امکان وجود ندارد و چون راه غلطی را به همسرش نشان داده، خواهد دید که اگر همسر وی با فرد زیباتری روبرو شود به سمت آن فرد متمایل خواهد شد.
دکتر فدائی گفت: تنها راه صحیح جذابیت خوب، شایسته بودن و در کل حسن شخصیت (مثل عشق و محبت خالصانه وفاداری، احساس مسئولیت، توجه به هم و ... ) است که باعث علاقه واقعی و بادوام بین زوجین می‌شود و این علاقه باعث می‌شود تا یکدیگر را زیباتر و جذاب‌تر ببینند.
منبع :​باشگاه خبرنگاران
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها