دیروز وقتی شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ادامه داشت و مردم می‌خواستند ببینند چه کسانی کرسی‌های این مجالس را از آن خود می‌کنند، جمعیت زیادی هم رو به روی مسجد امام رضا(ع) در باغ فیض حاضر شدند تا با نگین و افتخار مجالس هنر متعهدانه و ارزشی و قرآنی وداعی باشکوه داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۵۴۲۱

به گزارش جام جم، تشییع جنازه فرج‌الله سلحشور، کارگردان شناخته شده و توانای آثار قرآنی و سازنده سریال‌های ماندگاری چون «یوسف پیامبر» و «مردان آنجلس» یکی از پرجمعیت ترین و کم سابقه ترین تشییع جنازه‌های هنرمندان و سینماگران فقید بود و علاوه بر حضور پرتعداد مردم عزادار، از نظم ویژه‌ای هم برخوردار بود. قبل از ساعت 10 صبح و شروع رسمی مراسم تشییع، محوطه روبه‌روی مسجد امام رضا(ع) مملو از جمعیت سیاهپوشی بود که برای وداع با فرج‌الله سلحشور آمده بودند.

حضور مردم علاقه‌مند و دوستدار شخصیت و آثار فرج‌الله سلحشور، هنرمندان، مسئولان کشوری و لشکری و اهالی رسانه حال و هوای خاصی به مراسم داده بود. غلامعلی حدادعادل، آیت‌الله کاظم صدیقی، سعید جلیلی، ابراهیم حاتمی‌کیا، جمال شورجه، جواد شمقدری، جلیل فرجاد، سیدجواد هاشمی، محسن مهرعلیزاده، محمدحسین صفارهرندی، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، حجت‌الاسلام حمید رسایی، جهانگیر الماسی، حجت‌الاسلام مجتبی خامنه‌ای، حجت‌الله ایوبی، مجتبی راعی، سردار محمدرضا نقدی، سردار حسین ساجدی‌نیا، محسن مومنی‌شریف، عباس سلیمی‌نمین، الهام چرخنده، مسعود ده‌نمکی، حبیب ایل‌بیگی، عباس غزالی، وحید جلیلی و مصطفی زمانی برخی از چهره‌هایی بودند که روز گذشته برای بدرقه کارگردان «ایوب پیامبر» آمده بودند.

در مراسمی که با محوریت یک هنرمند متعهد برگزار می‌شود، فضای مناسبی برای گرامیداشت و اشاره به دیگر همسنگران فرهنگی و هنری و علمی هم وجود دارد. به همین دلیل برخی از افراد جمعیت عزادار علاوه بر در دست داشتن تصاویر مرحوم سلحشور، تصاویر و پلاکاردهایی منقش به عکس شهدای هسته‌ای کشورمان و هنرمندان فقیدی چون رسول ملاقلی‌پور، محمدرضا آقاسی و شهید سیدمرتضی آوینی را هم حمل می‌کردند.

برخلاف بسیاری از مراسم‌های تشییع هنرمندان که معمولا با سخنرانی مسئولان و هنرمندان همراه است، تشییع جنازه سلحشور فقید هیچ سخنرانی نداشت و بیشتر مسیر تشییع از باغ فیض به سمت امامزاده سیدجعفر و حمیده خاتون با مداحی و عزاداری همراه بود و سیدمهدی میرداماد، مداح شناخته شده اهل بیت به ذکر مداحی پرداخت که به‌دلیل همزمانی با ایام فاطمیه شور و حال ویژه‌تری هم به مراسم تشییع داده بود.

قرائت پیام تسلیت رهبری و اقامه نماز به امامت آیت‌الله صدیقی از جمله برنامه‌های این بدرقه ابدی بود. اگرچه هنرمندان و شخصیت‌های حاضر در این مراسم به‌طور رسمی سخنرانی نکردند، اما برخی از آنها در جمع خبرنگاران به‌صورت مختصر درباره شخصیت زنده‌یاد سلحشور اظهارنظر کردند. مصطفی زمانی که با بازی در نقش یوزارسیف سریال یوسف پیامبر چهره شد هم درباره فرج‌الله سلحشور گفت: آثار این هنرمند بیشترین تاثیر را در میان عامه مخاطبان تلویزیون داشت که به اعتقاد من نشأت گرفته از صداقتی است که از کارهای او سرچشمه می‌گیرد. از خدای بزرگ می‌خواهم روح این هنرمند را قرین شادی و رحمت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها