تصویر پسر پناهجوی افغان که با گریه از پلیس مرزی مقدونیه می‌خواهد به آنها مجوز ورود بدهد و دختر 12 ساله‌ای که نقاشی کودکانه‌ای از یک جسد کشیده و بالای آن نوشته «ما برنمی‌گردیم داعش» در روزهای اخیر بار دیگر توجه افکار عمومی جهان را به بحران پناهجویان جلب کرده است.
کد خبر: ۸۸۴۲۱۶

به گزارش فرارو، روزهای گذشته در پی مسدود شدن مرزهای مقدونیه صدها پناهجوی افغان که اجازه ورود به این کشور را نیافته‌اند، در منطقه «فیروم» در مرز یونان تجمع کرده‌اند. پلیس گفته آنها سعی کرده‌اند با عبور از سیم خاردارهای نصب شده وارد خاک مقدونیه شوند. شمار این مهاجران که در پشت مرزهای مقدونیه متوقف شده‌اند، تنها در روز دوشنبه بیش از ۵۰۰۰ نفر گزارش شده است.

نهادهای کمک‌رسانی به مهاجران در مرز یونان می‌گویند تعداد زیادی کودک نیز در میان این پناهجویان دیده می‌شوند و ادامه بسته نگه داشتن مرزها به روی آنها می‌تواند این کودکان را در وضعیت نگران‌کننده قرار دهد. در همین حال عکس‌هایی که خبرگزاری فرانسه منتشر کرده، کودکان افغانستانی را نشان می‌دهد که ملتمسانه از پلیس مرزی می‌خواهند راه را برای آنها باز کند. یکی از این کودکان که دختری 12 ساله است، نقاشی کودکانه‌ای از یک جسد کشیده و بالای آن نوشته «ما برنمی‌گردیم داعش» این تصویر و تصویر پسری که گریه‌کنان صورتش را به فنس‌ها چسبانده، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان پیدا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها