استارت ملی‌پوشان آلیش و گراپلینگ برای کسب مدال‌های جهانی

جودوکارانی که کشتی‌گیر می‌شوند

اعضای تیم ملی کشتی آلیش بانوان ایران پس از مسابقه انتخابی تمرینات خود را برای حضور موفق در رقابت‌های جام جهانی آغاز می‌کنند. ملی‌پوشان کشتی بانوان این‌بار در یک رشته جدید نیز مبارزه می‌کنند تا چند مدال رنگارنگ صید کنند. گراپلینگ رشته جدیدی است که در دوره قبل کشتی‌گیران ایرانی سه مدال برنز به دست آوردند و این بار نیز برای پررنگ شدن مدال هایشان پای در این رویداد جهانی می‌گذارند.
کد خبر: ۸۸۳۱۸۰

به هر روی نفرات اول تا سوم رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به اردوی نخست تیم ملی راه یافتند. این اردو از دهم تا بیستم اسفندماه زیرنظر مربی بلاروسی انجام می‌شود. منظمی، نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در این باره به جام بانوان گفت: مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برای دومین‌بار تحت نظارت فدراسیون کشتی، با کیفیت بسیار عالی و استاندارد جهانی برگزار شد و توانستیم همزمان با کشتی آلیش رقابت‌های گراپلینگ را نیز برگزار کنیم که استعدادهای جدیدی هم در این مسابقات کشف شد.

وی از برگزاری اردوی مشترک ملی‌پوشان با کشورهای ترکمنستان و قرقیزستان خبر داد و افزود: قرار است نفرات اول، دوم و سوم هر وزن به اردوی تیم ملی دعوت شده و در ادامه اردوی مشترک با کشورهای ترکمنستان و قرقیزستان برگزار کنیم. رقابت‌های جام جهانی تابستان سال آینده برگزار می‌شود و مینسک برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده است، اما میزبان رشته گراپلینگ مشخص نشده که احتمالا کشور ترکیه است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی در ادامه به حضور ملی‌پوشان گراپلینگ در مسابقات جام جهانی و کسب سه مدال برنز اشاره کرد و ادامه داد: در دوره گذشته سه ملی‌پوش را به رقابت‌های جام جهانی اعزام کردیم که سه مدال برنز را برای نخستین بار به دست آوردند. این اعزام برای تیم‌های شرکت کننده بسیار جذاب و جالب بود، زیرا در چنین رشته سنگینی بانوان کشتی ایران با پوشش اسلامی و با حفظ ارزش‌ها رقابت کردند.

نکته جالب دیگر که گویی خوشایند اهالی فدراسیون جودو و کوراش نیست، روی آوردن بسیاری از جودوکاران به رشته کشتی آلیش و گراپلینگ است. منظمی درباره دلیل این اتفاق گفت: اگر ورزشکاری از یک رشته به رشته دیگری روی می‌آورد و استعداد خود را در آن رشته نشان می‌دهد باید به این موضوع یک نگاه ملی داشت. شاید علاقه خود بازیکنان و جذابیت‌های این رشته باعث گرایش ورزشکاران شده است و فکر می‌کنم بخش مهمی از این استقبال، برنامه‌ریزی‌های منسجم و نگاه متوازن رئیس فدراسیون به توسعه این رشته در میان بانوان است.

برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی برای حضور موفق بانوان در رقابت‌های جام جهانی به این ترتیب است که نخستین اردوی تیم ملی از دهم تا بیستم اسفندماه در هر دو رشته در خانه کشتی و با حضور مربی بلاروسی برگزار می‌شود و ورزشکاران اول تا سوم رقابت‌های قهرمانی کشور به اردو دعوت خواهند شد. حضور این مربی خارجی موقت است و فقط ده روز اول اردو را با ملی‌پوشان تمرین خواهد کرد. پس از شرکت در جام قرقیزستان که 26 و 27 اسفندماه برگزار می‌شود، کشتی‌گیران اردوی مشترکی را در این کشور برگزار خواهند کرد. اما منظمی در پاسخ به این سوال که چرا این مربی خارجی برای ده روز در کنار تیم ملی است، اظهار کرد: مربیان ایرانی خوبی داریم که در سطح بالایی فعالیت می‌کنند. در تلاش هستیم در سال 95 به بخش توسعه و توانمندی منابع انسانی که هم مربیان و هم داوران هستند، بپردازیم و این خلأ را برطرف کنیم. بعد از این مدت مربیان ایرانی کار هدایت تیم ملی را برعهده می‌گیرند.

بازتاب رقابت‌های زنان ایران در سایت اتحادیه جهانی کشتی

برگزاری مسابقات آلیش و گراپلینگ زنان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در پایگاه خبری اتحادیه جهانی کشتی بازتاب مناسبی داشت.

سایت اتحادیه جهانی در خبر اصلی خود با درج گزارش کامل و عکس‌هایی از رقابت‌های آلیش و گراپلینگ زنان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به بازتاب زوایای مختلف این رویداد در ایران پرداخت.

این سایت، توسعه‌های اخیر کشتی‌‌های سنتی بانوان توسط ایران را موفقیت‌آمیز دانست و از آن تمجید کرد و به برگزاری کلاس داوری با حضور مدرس روس پیش از شروع این مسابقات اشاره کرد.

همچنین حضور تماشاگران زن در سالن مسابقات، انعکاس رقابت‌ها در تلویزیون ملی، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها و برگزاری اردوهای مشترک با تیم‌های مطرح خارجی در داخل و خارج کشور برای بانوان جهت آماده‌سازی برای شرکت در رقابت‌های جهانی از دیگر نکاتی بود که سایت اتحادیه جهانی در خبر خود به آن پرداخته است.

معصومه کیانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها