فناوری آینده

حافظه بی‌محدودیت

برای کسانی که از دنیای گوشی‌های اندرویدی پا به سرزمین محصولات اپل می‌گذارند، کنار آمدن با بعضی محدودیت‌ها مثل فراهم نبودن امکان استفاده از کارت حافظه جانبی چندان کار راحتی نیست و شاید این یکی از دلایلی باشد که کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی به همین راحتی نمی‌توانند از گجت‌های خود دل بکنند و سراغ آیفون‌ بروند.
کد خبر: ۸۸۲۸۴۵

اما کارتخوان Leef iAccess که مخصوص گوشی‌های آیفون 5 به بعد ساخته شده، این امکان را به شما می‌دهد تا براحتی مموری کارت‌های میکرواس‌دی را به دستگاه وصل کرده و اطلاعات خود را به گوشی انتقال دهید. این کارتخوان قابلیت پشتیبانی از فایل‌های mp4، jpg، pdf، docx و gif را دارد و شما را تنها به عکس محدود نمی‌کند. همچنین می‌توانید از این ابزار برای آیپد هم استفاده کنید، البته به شرطی که به داک لایتنینگ مجهز باشد.

دکتر خودروها

افراد زیادی ساعات متمادی پشت فرمان خودرو می‌نشینند، اما اطلاعات زیادی از مکانیک خودرو ندارند و اگر به هر دلیلی خودرویشان خراب شود، هیچ راهی جز منتظر ماندن برای رسیدن خودروهای امداد ندارند. همچنین ممکن است یک ایراد کوچک در خودروی شما به دلیل نداشتن آگاهی به یک خرابی بزرگ و دردسرهای پس از آن بینجامد. پس بهتر است یک مکانیک همه فن حریف همیشه همراه خود داشته باشید. The Active Car Health Monitor یک دکتر هوشمند است که با وصل شدن به خودرو و استفاده از حسگرهایی که دارد، اطلاعات کاربردی و خرابی‌های احتمالی خودرو را روی تلفن همراهتان به شما اطلاع می‌دهد. با وجود چنین دستگاهی فقط با دیدن چراغ «چک انجین» نگران نمی‌شوید، بلکه از دلیل روشن شدن این چراغ هم مطلع می‌شوید تا راحت‌تر بتوانید راه‌حلی برای آن پیدا کنید.

بلندگوی دوقلو

ممکن است بخواهید در یک جمع دوستانه قطعه‌ای‌ موسیقی‌ را با دوستانتان همزمان گوش بدهید یا حتی یک موسیقی را با صدای بلند برای دیگران پخش کنید. در چنین شرایطی بدیهی است هدست‌هایی که کارشان پخش کردن موزیک به‌صورت شخصی است از انجام این کار عاجز هستند.

بلندگوی خود گوشی‌ها هم چندان کیفیت بالایی ندارند که بتوانند از پس این کار بربیایند. برای همین بهتراست برای چنین کاری به‌جای حمل کردن یک اسپیکر سراغ بلندگوی M25 بروید. این دستگاه هم می‌تواند یک هدست باشد و هم با استفاده از تکنولوژی صدای سه بعدی قابلیت پخش صدا در محیط‌های باز با صدای بلند را دارد و با ساختن یک «میدان صدای شخصی» دقیقا همان کیفیتی را در اختیارتان قرار می‌دهد که انتظارش را دارید. این اسپیکر بی‌سیم قابلیت‌های جالبی مانند مقاومت در برابر هوا، ضد شوک، ضد گرد و غبار و عمر باتری طولانی دارد.

کنترل تمام دنیا در دستان شما

ریموت کنترل‌های قدیمی و متعددی را که در خانه دور خود جمع کرده‌اید همین حالا دور بیندازید و با استفاده از Ray Super Remote خیال خود را برای کنترل هر وسیله دیجیتال که در خانه دارید راحت کنید. این دستگاه که ظاهری مانند گوشی‌های هوشمند دارد با استفاده از صفحه‌نمایش بزرگش به شما این امکان را می‌دهد تا به‌صورت همزمان، دستگاه پخش موزیک، تلویزیون یا فرستنده دیجیتال‌تان را خاموش و روشن کنید یا صدای آن را کم و زیاد کنید.

نکته جالب این است که این گجت می‌تواند دستگاه‌های غیردیجیتال شما را به محصولاتی هوشمند تبدیل کند؛ زیرا با وصل کردن چیپ‌ست‌های مخصوص این دستگاه به مدار وسایلی مانند آبمیوه‌گیر می‌توانید براحتی آنها را کنترل کرده و در یک صفحه، ریموت اختصاصی برای آنها ایجاد کنید. همچنین این وسیله قابلیت کنترل همه وسایل یک خانه هوشمند مانند لامپ‌ها یا قفل‌های در هوشمند را هم دارد.

سوار بر دوچرخه پرنده

کافی است یک‌بار فیلم جنگ‌های ستاره‌ای را دیده باشید تا شیفته سوار شدن بر یکی از ماشین‌های پرنده‌ای که در این فیلم وجود دارد شده باشید. تجربه نگاه کردن به دنیای اطرافتان از بالا چیزی نیست که به همین سادگی بتوان به دست آورد. اما کوادکوپتر جدیدی که با نام Speeder Bike وارد بازار شده است با ظاهر منحصر‌به‌فردش و تصاویری که ثبت می‌کند دقیقا همان تجربه را برای شما بازسازی می‌کند.

این کوادکوپتر، کنترل یک ماشین پرنده به سبک فیلم‌های جنگ‌های ستاره‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد تا یکی از نیروهای مبارز امپراتوری را به مقصدی که می‌خواهید روانه کنید. دوربین کار شده روی بدنه این کوادکوپتر یک لنز چشم پرنده واید دارد تا تصویر را در بازترین حالت ممکن ثبت کرده و با کیفیت اچ‌دی روی گوشی یا رایانه خود ذخیره کنید.

گارد سلامت

ابزارهای سلامت به پای ثابت گجت‌های دیجیتال این روزهای بازار فناوری تبدیل شده‌اند. این لوازم جانبی تناسب اندام در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف هر کدام عملکردی مشابه دارند و علائم حیاتی کاربرانشان را ثبت می‌کنند، اما در این محصول نه خبری از چراغ‌های رنگی و صفحه‌نمایش بزرگ است و نه قرار است جای ساعت لوکس و دوست‌داشتنی شما را بگیرد. بلکه Jawbone Up یک دستبند ساده و زیباست که بدون هیچ قطعه دیجیتال‌ همان کاری را می‌کند که دیگر دستبندهای دیجیتال انجام می‌دهند. این دستبند که می‌تواند به عنوان ابزاری برای مد هم استفاده شود در رنگ‌های مختلفی عرضه شده و ضخامتی به اندازه هفت میلی‌متر دارد. همچنین برای شارژ کردن این دستگاه نیازی به کابل یو‌اس‌بی و تجهیزات اضافه نیست و فقط کافی است بخش فلزی دستبند را در درگاه یو‌اس‌بی مورد نظر خود فرو کنید تا عملیات ذخیره انرژی شروع شود.

طناب زنی هوشمند

قدیم‌ترها طناب زدن بیشتر از این‌که ورزش محسوب شود، یک مهارت و تفریح بود که بیشتر افراد بخصوص کم سن و سال‌ها علاقه زیادی به یادگیری آن داشتند. اما یکی از دردسرهای همیشگی استفاده از این طناب‌ها گیر کردن به دست و پا و سرنگون شدن با آن بود. در چنین شرایطی شمردن تعداد طناب‌هایی که زده‌ بودید دیگر به‌جای خودش. حال شرکت جامپ اسنپ یک محصول جدید تولید کرده که همان کار طناب‌های قدیمی را انجام می‌دهد. این بار نه خبری از آن طناب‌های دست و پا گیر بوده و نه قرار است خودتان تعداد حرکات ورزشی‌ را که انجام می‌دهید، بشمارید. JumpSnap علاوه بر شمارش طناب‌زنی شما، علائم حیاتی مانند ضربان قلب، میزان کالری سوزانده شده و اکسیژنی را که دریافت می‌کنید، اندازه‌گیری می‌کند تا اطلاع دقیقی از فعالیت بدنی خود داشته باشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها