رئال‌مادرید امشب در لیگ قهرمانان مهمان رم است

اولین تجربه اروپایی آقای زیدان

شب دوم از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب و از ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت تهران با دیدار مهیج رم و رئال‌مادرید در ورزشگاه المپیکو پیگیری می‌شود؛ جایی که زین‌الدین زیدان در نخستین بازی اروپایی‌اش در کسوت سرمربی محک می‌خورد.
کد خبر: ۸۸۲۳۹۲

البته برای زیدانی که در کارنامه افتخاراتش موفقیت‌های چشمگیری در لیگ قهرمانان دیده می‌شود، این تجربه هم می‌تواند شیرین باشد.

اسطوره فوتبال فرانسه که به‌عنوان سرمربی، نتایج درخشانی همراه با رئال‌مادرید کسب کرده در سال ۲۰۰۲ با گلی که در بازی فینال، مقابل بایرلورکوزن به ثمر رساند، باعث قهرمانی همین رئال‌مادرید در اروپا شد. او در فصل 14 ـ 2013 نیز موفق شد در سمت دستیار کارلو آنچلوتی تیم فوتبال رئال‌مادرید را به دهمین قهرمانی تاریخ برساند و حالا این فرصت را دارد که با قهرمان کردن رئال‌مادرید در اروپا، سه‌گانه افتخاراتش را در این جام با رئالی‌ها تکمیل کند.

برای زیدان مسیر قهرمانی از همین امشب آغاز می‌شود. او که ماه گذشته جایگزین رافائل بنیتس در سانتیاگو برنابئو شد، در شش بازی گذشته فقط دو امتیاز از دست داده و امیدوار است در لیگ قهرمانان هم با حفظ همین روند، با قدرت به کارش ادامه دهد.

زیدان در آستانه این بازی حساس گفت: ما برای بازی با رم آماده‌ایم و هیچ نگرانی بابت غایبان احتمالی‌مان نداریم. البته من نمی‌دانم این دیدار بهترین نمایش ما خواهد بود یا خیر، اما مهم‌ترین نکته این است که بهترین عملکرد خود را ارائه دهیم.

رئال‌مادرید در این بازی پپه و گرت بیل را به‌دلیل آسیب‌دیدگی در خدمت ندارد، اما مارسلو به ترکیب بازگشته است. ضمن اینکه فرانچسکو توتی و دانیله دِ روسی هم خیال لوچیانو اسپالتی را در این بازی راحت کرده‌اند و به نظر می‌رسد مشکلی برای حضور در میدان نداشته باشند.

لوچیانو اسپالتی، سرمربی رم هم درخصوص بازی با رئال‌مادرید گفت: رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به بازیکنان ما انگیزه دوچندان می‌دهد. این یک بازی دشوار است، اما ما آماده انجام آن هستیم.

دو تیم رئال‌مادرید و رم پیش از این هشت بار در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفته‌اند که سهم نماینده اسپانیا چهار برد، سهم جالورسی سه برد بوده و یک بازی هم به تساوی انجامیده است. تازه‌ترین تقابل دو تیم به بازی‌های پیش‌فصل برمی‌گردد که در ماه جولای 2015، رئال‌مادرید به سرمربیگری رافائل بنیتس پس از تساوی بدون گل در وقت‌های قانونی در ضربات پنالتی 7 بر 6 مغلوب رم شد.

آخرین بازی رسمی دو تیم هم به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان فصل 8 ـ 2007 برمی‌گردد که رم تحتِ هدایت اسپالتی در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه مشابه 2 بر یک (در مجموع 4 بر 2) مادریدی‌ها را حذف کرد.

در دیگر دیدار امشب تیم فوتبال خنت بلژیک میزبان ولفسبورگ خواهد بود. تیم بلژیکی در مرحله گروهی بالاتر از والنسیای اسپانیا و لیون فرانسه و پس از زنیت روسیه در جایگاه دوم جدول قرار گرفت.

یکی از خوش‌اقبالی‌های خنت این است که ولفسبورگ در این بازی شماری از بازیکنان طراز اول خود از جمله جولین دراکسلر و نالدو را در خدمت ندارد. ولفسبورگ همان تیمی است که موفق شد منچستریونایتد را در مرحله گروهی حذف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها