بهمن 92، انجمن حمایت از کودکان کار تصمیم گرفت‌ تیم فوتبالی متشکل از بچه‌های کار تشکیل دهد و به این ترتیب ازمیان 60 کودک داوطلب،‌ 18 نفر که علاقه و استعداد بیشتری داشتند،‌ انتخاب شدند‌. تیم ما تا به حال در مسابقات مختلفی شرکت کرده است؛ ازجمله بازی با تیم فوتبال هنرمندان، کانون سردفتران و مسابقات هافبک (حمایت ا زفوتبال بچه‌های کار.)
کد خبر: ۸۸۲۳۰۱

با این حال در راه ما هنوز مشکلات زیادی وجود دارد؛ ازجمله این که به خاطرافغانی بودن بچه‌ها بعضی‌ها ازحضورتیم ما در مسابقات استقبال نمی‌کنند و می‌گویند مسابقات قومیتی نیست. ما برای استفاده اززمین چمن هم مشکلات فراوانی داشته‌ایم و به جرات می‌گویم جزشهرداری ناحیه هرندی هیچ نهادی با ما همکاری نداشت. این علاوه‌بر دوندگی فراوان و نامه‌نگاری زیادی است که مجبوریم برای انجام کوچک‌ترین کارها داشته باشیم .

با این حال معتقدیم خوبی کردن به انسان‌ها قومیت و ملیت و رنگ و نژاد نمی‌شناسد. کودکان کار افراد سختی کشیده‌ای هستند؛ مثل یک ستاره دریایی که از آب بیرون می‌افتد و اگر کسی نجاتش ندهد می‌میرد. پس ما هم سعی داریم این ستاره‌های بیرون مانده از دریا را به دریا برگردانیم، حتی اگرموفق شویم یک نفر از آنها را نجات دهیم .

کودکان کار به علت فضای خانوادگی خاص و محله‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، مستعد بزه و اعتیاد هستند. بنابراین ما سعی می‌کنیم اینها به سمت فوتبال بیایند چون وقتی اسم ورزشکار روی آنها گذاشته شود، از انجام کارهای نادرست پرهیز می‌کنند. ما به کمک فوتبال، انگیزه‌های جدید در بچه‌ها ایجاد می‌کنیم و امیدواریم با این شیوه در سبک زندگی آنها تغییر ایجاد کرده و در زندگی‌شان تاثیرگذار باشیم .

حسین زین‌العابدین

سرپرست تیم فوتبال کودکان کار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها