جهان‌نجاتی، سرمربی شهرداری سیرجان:

هیچ تیمی بازیکنان تیمم را نمی‌خواست

مریم جهان‌نجاتی با 32 سال سن یکی از جوان‌ترین مربیان لیگ برتر فوتبال بانوان است. او که سال‌هاست در لیگ برتر مربیگری می‌کند تیمش را بالاخره قهرمان لیگ برتر کرد، هر چند شاید خودش هم پیش‌بینی این موضوع را نمی‌کرد.
کد خبر: ۸۸۱۵۰۱

او درباره قهرمانی تیم شهرداری سیرجان در این فصل به «جام بانوان» گفت: با سختکوشی بازیکنان، کمک خدا و البته حمایت‌های مدیرعامل باشگاه یعنی جهانشاهی که اشراف کامل به فوتبال دارند، موفق شدیم قهرمان لیگ برتر بشویم. ما با برنامه‌ریزی مدون جایگاه خوبی را برای خودمان به‌دست آوردیم. در این راه به بازیکنان جوانی اعتماد کردیم که هیچ تیمی حاضر نبود با آنها قرارداد ببندد، اما ما با همین تیم که اکثر آنها 17 ساله هستند قهرمان لیگ شدیم.

جهان‌نجاتی افزود: شهرداری سیرجان سال 88 درپی قهرمانی در لیگ دسته دو به دسته یک صعود کرد و از آنجا هم با یک قهرمانی دیگر راهی لیگ برتر شد و از آن زمان تاکنون در لیگ برتر هستیم.

ما در طول سال‌های حضور در لیگ برتر یک عنوان سومی به‌دست آوردیم و حالا خیلی خوشحالم که یک قهرمانی با‌ارزش هم به آن اضافه شده است.

این مربی در ادامه گفت: تیم‌های ملوان، بم و آینده‌سازان میهن اصفهان خیلی رقابت نزدیکی با ما و خودشان داشتند.

اصلا تفاوت اساسی لیگ با فصل گذشته این بود که چهار تیم نخست رقابت همگی مدعی قهرمانی بودند که این موضوع سطح کیفی رقابت‌ها را بسیار بالا برد. سرمربی شهرداری سیرجان با اشاره به تعداد کم تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: در فوتبال بانوان چون پوشش خبری و تصویری نداریم بنابراین اسپانسرها تمایلی به سرمایه‌گذاری در این عرصه ندارند.

وجود نداشتن پوشش تصویری باعث می‌شود تا اسپانسری جذب لیگ نشود و باید راهکارهایی جهت حل این مشکل اندیشیده شود.

به هر حال لیگ امسال خیلی متفاوت با سال‌های دیگر بود و هیجان زیادی داشت. این لیگ می‌تواند مولد ساخت بازیکن برای تیم ملی باشد. البته احساس می‌کنم نگاه‌ها به فوتبال بانوان ویژه‌تر شده است. امیدوارم نگاه‌های ویژه که از سوی فدراسیون به فوتبال بانوان می‌شود به مسئولان استان هم سرایت کند.

جهان‌نجاتی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه کسانی ستاره‌های اصلی تیمش در کسب عنوان قهرمانی بودند، گفت: برای این قهرمانی، بازیکنانم زحمات زیادی کشیدند، اما شبنم بهشت، طاهره سلیم‌پور، ساناز ابوذرنژاد و سهیلا نظام‌آبادی چیز دیگری بودند. ما نماینده‌های متعددی در تیم ملی زیر 19 سال داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها