رئیس قوه قضاییه درستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران:

دستگیری نیروهای آمریکایی نمایش اقتدار ایران بود

آیت الله آملی لاریجانی درباره اقدام اخیر سپاه در بازداشت نیروهای آمریکایی گفت: نفس این عمل سپاه در دستگیری نیروهای آمریکایی نشان از اقتدار است که این موضوع را دنیا نیز به خوبی می فهمد.
کد خبر: ۸۷۸۱۶۹
دستگیری نیروهای آمریکایی نمایش اقتدار ایران بود

به گزارش جام جم آنلاین، آیت الله آملی لاریجانی در مراسم گرامیدشت دهه فجر در ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران افزود:‌انقلاب اسلامی به عنوان هویت تاریخی ما بسیار مهم و این انقلاب بخشی از تاریخ ما و تاریخ هویت ساز است. متاسفانه تلاش های بسیاری شده که تاریخ انقلاب اسلامی تحریف شود و به گونه ای دیگر نوشته و گفته شود به همین دلیل بر همه ما واجب است تا آنجا که می توانیم برای جلوگیری از این تحریف تلاش کنیم.

وی درباره ویژگی های انقلاب اسلامی گفت: انقلاب های بسیاری تاکنون در جهان بروز کرده و به قول مقام معظم رهبری بسیاری از آنها باقی نمانده اند اما انقلاب اسلامی به دلیل مزایای بسیاری که داشته تاکنون باقی مانده است .

رئیس دستگاه قضا افزود: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم با وجود برخی معایب و کاستی ها انقلاب اسلامی مزایای بسیاری داشته است که حداقل آن دستاوردهای علمی و فناوری در کشورمان است که حتی کشورهای پیشرفته هم از این دستاوردها تعجب می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به نگاه برخی افراد که تنها کاستی ها را می بییند گفت:‌ پیشرفت ها در حوزه فعالیت های هسته ای باعث شد تا قدرت های بزرگ وادار به پذیرش توان هسته ای جمهوری اسلامی ایران شوند.

وی همچنین به پیشرفت های دانشمندان کشورمان در علوم مختلف اشاره کرد و افزود: ما در فناوری نانو، سلول های بنیادی و مهارت های مختلف که فراتر از مقالات است در حال تعالی هستیم.

رئیس دستگاه قضا همچنین به موفقیت های نیروهای مسلح کشورمان اشاره کرد و گفت: چه کسی می تواند موفقیت ها و آمادگی نیروهای مسلح کشورمان را پس از دشواری های متعدد انقلاب و جنگ را انکار کند .

وی افزود:‌ اکنون در دنیا بعید است کشوری اقتدار جمهوری اسلامی ایران را نپذیرد در سایه این نظام ساختاری توانمند ، خودباور و مقتدر شکل گرفته که نه تنها در منطقه که در دنیا بی سابقه بوده است .

رئیس قوه قضاییه افزود: نفس نظام جمهوری اسلامی یک امر بی بدیل در جهان امروز است که اثر آن از بمب اتم نیز بیشتر است .

وی گفت:‌ متاسفانه ما اکنون قدر انقلاب اسلامی را نمی دانیم چرا که با وجود دشمنی های گسترده نظام سلطه آنها نتوانسته اند در ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی موفق باشند.

آْیت الله آملی لاریجانی افزود:‌ حادثه عظیمی پس از شکل گیری انقلاب اسلامی رخ داده است که آن پدید آمدن یک نظام حکومتی دارای فلسفه ای خاص است که قدرت های سلطه گر از این نظام احساس خطر کرده اند .

رئیس قوه قضاییه این نظام سیاسی بی بدیل را مردم سالاری دینی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران یک نظام فسلفی جدید در جهان به وجود آورد که بالقوه می تواند کل منطقه را در نوردد و فلسفه نظام لیبرال دموکراسی را به خطر بیاندازد.

وی افزود: جمهوری اسلامی تابو و پوسته نظام قبلی را شکست و ساختاری را به نام نظام مردم سالاری دینی به وجود آورد که ترکیبی از اعتماد مردم و هوشیاری امام (ره) بود و در این نظام جمهوریت و اسلامیت با هم ترکیب شده است.

آیت الله آملی لاریجانی گفت:‌ نه فقط جمهوری اسلامی فضای سیاسی جدیدی در دنیا خلق کرد بلکه نظامی مقتدر ایجاد کرد که دارای فلسفه سیاسی جدید و باعث شکل گیری یک نحوه حیات جدید شده است.

وی درباره نظام حداقلی در دولتهای غربی گفت: در این نوع نظامها تلاش دارند مردم به اضرار نرسند و به همین دلیل دیدگاه لیبرال دموکراسی در توجیه الزامات حکومتی ناتوان است.

رئیس دستگاه قضاء افزود: این در حالی است که در نظام مردم سالاری دینی الزامات دینی به نظام توحیدی پیوند زده شده و می تواند این مشکل را برطرف کند.

وی نگاه توحیدی در نظام اسلامی را اصل دانست و گفت: باور معمار انقلاب براساس توحید است در حالی که درمغرب زمین در طول تاریخ نحوه حیات دیگری ارائه شده و همین مساله باعث دشمنی آنها با انقلاب اسلامی است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: در واقع جمهوری اسلامی ریشه نحوه حیات غرب را زیرسوال برده است.

وی گفت:‌ در طول قرن‌ها نسبی گرایی اخلاقی و فردگرایی در غرب ترویج شده و ریشه فکری آنها را شکل داده است به همین دلیل آنها به پوچی رسیده‌اند این در حالی است که حیات قرآنی برخلاف آن است.

رئیس قوه قضاییه افزود:‌خدا در تفکر غرب حذف شده است و در واقع تفکر اومانیسم یا همان فردگرایی جایگزین خدا در تفکر غربی‌ها شده است.

وی درباره نقش خدا در تفکر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی بار دیگر خدا را محور قرار داده است و این برای غرب و تفکر آن خطر محسوب می شود.

رییس دستگاه قضاء افزود:‌ در حالیکه در غرب جمله «خدا مرده است» ترویج می‌شود امام به عنوان معمار انقلاب اسلامی تفکر خدا محور را اصل این انقلاب قرار داده است.

وی گفت:‌ یکی از ابزارهای نحوه حیات توحیدی عقلانیت است در حالیکه در غرب عقلانیت ابزاری مورد نظر است، عقلانیت در قرآن عقلانیت توحیدی است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: تعجب می کنم از افرادیکه در دوران اصلاحات بدون توجه به اصل انقلاب نگاه جدایی دین از سیاست را می‌خواستند و در این کشور مسئولیت نیز داشتند.

وی درباره آثار نحوه حیات توحیدی گفت: زمانیکه انسان نگاه توحیدی داشته باشد از چیزی نمی‌ترسد همانگونه که امام راحل فرمودند، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این نگاه امام نگاهی توحیدی است.

رئیس قوه قضاییه افزود:‌ ما معتقدیم جوانان و نیروهای مسلح ما از این نگاه توحیدی به اقتدار رسیده‌اند چراکه عزت مومن از خداست.

آیت الله آملی لاریجانی درباره سیاست خارجی نیز گفت: در سیاست خارجی ملاک هم باید عزت و کمک به مستضعفان جهان باشد چراکه همه کسانی که به توحید باور دارند سرانجام زیر یک پرچم جمع خواهند شد.

وی تاکیدکرد: خدایی زندگی کردن،‌خدایی فکر کردن، خدایی کار کردن و خدایی مردن نیاز به توجهی خدایی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها