تیم دایی قهرمان جام شهدا شد

جامی که برای ارج نهادن به مقام والای شهدا برگزار شد، به علی دایی رسید. این دومین برخورد استاد و شاگرد روزهای نه چندان دور بعد از بازگشت برانکو ایوانکوویچ به ایران بود.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۸

دایی که در مسابقه اول از برانکو یک مساوی گرفته بود، در این دیدار هم با گل محمد قاضی به برتری رسید تا رکورد شکست‌ناپذیری خود را در مقابل برانکو حفظ کند.

پرسپولیس که در این مسابقه به دلیل غیبت مهره‌هایی چون لوبانف دروازه بان ازبک خود به علت سفر به کشورش و همچنین محمد انصاری به دلیل مصدومیت کمی از ترکیب ثابت خود دور شده بود،نتوانست همانند بازی اول مقابل سایپا آن بازی روان خود را در زمین اجرا کند. البته این مساله درباره صبا هم صادق بود و دو تیم بازی چندان خوبی را در نیمه نخست ارائه نکردند. به طوری که تعداد موقعیت‌های پرسپولیس و صبا به انداره انگشت‌های یک دست هم نبود.

در این نیمه شوت محکم طارمی از زاویه بسته روی پاس مستقیم مسلمان از معدود موقعیت‌های خلق شده توسط پرسپولیس بود. در دقیقه ۴۳ نیز فرار صادقیان و ضربه او به کنار دروازه پرسپولیس رفت.

در نیمه دوم بازی هجومی‌تری از سوی دو تیم به نمایش گذاشته شد. تیم پرسپولیس که روی بازی تکضرب برنامه داشت، صاحب چند موقعیت نصفه و نیمه شد ولی راه به جایی نبرد. در مقابل تیم صبا که روی ضدحملات خطرناک نشان می‌داد، در دقیقه ۶۴ توسط محمد قاضی گل اول مسابقه را به ثمر رساند.

در این گل نقش مدافعان پرسپولیس بسیار پررنگ بود. بعد از این گل برانکو چند تغییر در تیمش ایجاد کرد و علی علیپور، رضا خالقی‌فر و مایکل اومانا را وارد زمین کرد تا از این فرصت برای جبران نتیجه و محک زدن سایر بازیکنانش استفاده کند؛ با این حال این تعویض‌ها نه‌تنها کمکی به جبران نتیجه نکرد بلکه پرسپولیس ناهماهنگ‌تر از دقایق قبل به کارش ادامه داد.

کمال کامیابی‌نیا، هافبک تیم پرسپولیس هم در دقیقه ۸۴ به خاطر آنچه که داور «تمارض» تشخیص داده بود، کارت زرد دوم را گرفت و از زمین مسابقه اخراج شد تا سرخپوشان ۶ دقیقه پایانی را ده نفره بازی کنند و نتوانند کاری از پیش ببرند تا بازی با همان یک گل به اتمام برسد.

صحبت‌های مربیان

از آنجا که این مسابقات دوستانه و تدارکاتی بود، مربیان دوتیم حضور در آن را مثبت ارزیابی کردند.

بر انکو ایوانکوویچ ، سرمربی پرسپولیس پس از شکست تیمش در فینال جام شهدا برابر صبا این جام را برای تیمش بسیار مفید توصیف کرد و گفت: به بانیان این مسابقات تبریک می‌گویم چراکه این بازی‌ها ضمن گرامیداشت مقام شهدا برای ما و سه تیم دیگر بسیار مفید بود تا خود را برای حضور بهتر در ادامه لیگ برتر آماده کنیم.

وی افزود: متاسفم که فینال را نبردیم، اما در هر حال به صبای قم بابت قهرمانی تبریک می‌گویم. ما امروز نشان دادیم که آمادگی کامل برای ادامه بازی‌های فصل را داریم. البته بعضی از بازیکنان ما هم حضور نداشتند و هوا هم سرد بود. بازی فقط یک گل داشت، اما دیدار سخت و محکمی بود. صبا از یک اشتباه ما استفاده کرد. هم ما و هم صبا لیاقت حضور در فینال را داشتیم.

علی دایی نیز پس از قهرمانی تیمش گفت: فکر می‌کنم بازی‌های خوبی را برگزار کردیم و در کل تورنمنت خوبی بود. همه تیم‌ها توانستند به خوبی خودشان را محک بزنند. بازیکنان ما تا حدود زیادی با همدیگر هماهنگ شدند.

خدا را شکر بازیکنان توانستند انتظارات ما را برآورده کنند.

وی در مورد هدف صبا در لیگ تاکید کرد: سعی ما این است که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و امتیازات را از دست ندهیم و به بالای جدول برسیم.

خداحافظی یک داور دیگر

پس از محسن قهرمانی و رسول فروغی یک داور دیگر هم آخرین سوت خود را زد. این داور بابک وسیله‌بر نام داشت که پس از دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و صبا در فینال جام شهدا از دنیای قضاوت خداحافظی کرد.

وسیله‌بر از سال 1389 در حال قضاوت در لیگ برتر بود و آخرین درجه داوری‌اش ملی در سال 1382 بود.

وی از سال 1373 که مدرک درجه 3 خود را اخذ کرد فعالیت حرفه ای‌اش را آغاز کرده بود. این داور دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته کشاورزی است و در حال حاضر به عنوان مسئول فضای سبز در شهرداری کرج فعالیت می‌کند.

وسیله‌بر پس از خداحافظی در جملاتی کوتاه گفت: در بهترین جام که تورنمنت مربوط به شهدا بود خداحافظی کردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها