میلیون‌ها آمریکایی فاقد بیمه‌اند

سلامت صدها هزار آمریکایی تحت‌الشعاع کم‌کاری دولت اوباما به خطر افتاده است. دکتر مارگاریت فلاور می‌گوید: میلیون‌ها شهروند آمریکایی فاقد دفترچه بیمه هستند.
کد خبر: ۸۷۶۵۱۸

این فعال اجتماعی بیان کرد: بسیاری از مردم آمریکا با وجود داشتن دفترچه بیمه، برای درمان خود مبلغ زیادی را پرداخت می‌کنند و به همین دلیل تقریبا نیمی از مردم آمریکا برای درمان حاضر به استفاده از پوشش بیمه‌ای نیستند. آخرین اطلاعات سرشماری در آمریکا نشان می‌دهد افراد بدون بیمه در این کشور در سال 2015 میلادی، 33 میلیون نفر بوده است.

هم‌اکنون در آمریکا بیمه فقط مبلغ ناچیزی از کل هزینه درمان فرد بیمار را پرداخت می‌کند. نکته عجیب برخی بیمه‌ها این است که گرچه بیمه‌گذار مبلغی را در سال به عنوان حق بیمه خود می‌پردازد، اما تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد. با توجه به این موضوع، صدها هزار نفر از شهروندان آمریکایی در حال حاضر بیمه درمانی خود را از دست داده‌اند.

برخلاف سیاست بیمه‌ای آمریکا، کشورهای دیگر برای حفظ سلامت مردم بخصوص افراد کم‌درآمد یا بی‌بضاعت، بیمه درمانی رایگان اجرا می‌کنند. همکاری نکردن بیمه‌ها با مردم، شرکت‌ها و بیمارستان از مشکلات عمده مردم آمریکا در زمینه بیمه به شمار می‌رود. ایالت متحده تنها کشور پیشرفته‌ای است که سلامت و بهداشت مردم در آن، حالت تجارت‌گونه و اقتصادی دارد.

مهدیه آخوندزاده

اقتصاد

منبع:‌ اسپوتنیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها