مرد جوان که با انگیزه سرقت طلا، مادرزنش را خفه کرده بود، سرانجام سکوت خود را شکست.
کد خبر: ۸۷۲۹۵۵

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از اوایل تیر امسال همزمان با کشف جسد زن 60 ساله‌ای در اطراف شهرستان رباط‌کریم در دستور کار تیم جنایی قرار گرفت. بررسی‌های اولیه جسد نشان داد زن سالخورده هیچ‌گونه مدارکی که هویت وی را نشان دهد، همراه ندارد. در حالی که آثار اصابت جسم سخت روی سر و صورت پیرزن دیده می‌شد، پزشکی قانونی علت اصلی مرگ را خفگی اعلام کرد. با گزارش کشف این جسد به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم، جسد مجهول الهویه برای مشخص شدن هویت وی و شناسایی خانواده‌اش به پزشکی قانونی منتقل شد. کار آگاهان برای رازگشایی از هویت مقتول به بررسی پرونده افراد گمشده در کلانتری‌ها و پلیس آگاهی پرداختند اما تحقیقات در این شاخه به بن‌بست رسید. ماموران احتمال دادند مقتول ساکن شهر دیگری باشد. بنابراین به مکاتبه با اداره‌های جنایی شهرهای اطراف پرداختند تا این که اطلاع یافتند همزمان با کشف جسد پیرزن، خانواده زن سالمندی با مراجعه به پلیس جنایی غرب استان تهران شکایتی مبنی بر گم شدن مادر 60 ساله خود مطرح کرده بودند.

در ادامه خانواده پیرزن با مراجعه به پزشکی قانونی جسد مادرشان را شناسایی کردند. آنها در شکایت خود گفتند: مادرشان قبل از قتل طلای بسیاری همراه داشته که بعد از کشته شدن او به سرقت رفته است.

ماموران به تحقیق از اعضای خانواده مقتول ادامه دادند تا این که مشخص شد پیرزن شب قبل از ناپدید شدن، مهمان خانه دخترش بوده است. او روز بعد همراه دامادش راهی خانه خود می‌شود که در میان راه از ماشین پیاده و بعد از آن ناپدید شده بود.

با همین سرنخ، پلیس به داماد این خانواده ظنین واوبرای تحقیقات چند مرحله به پلیس آگاهی رباط کریم احضار شد. این مرد در چند مرحله بازجویی مدعی بود روز حادثه در نزدیکی خانه مادرزنم، مردی از من خواست او را دربستی به یکی از شهرهای اطراف ببرم. مادرزنم نیز برای این که من به کارم برسم از ماشین پیاده شد و خواست بقیه راه را پیاده برود.

با توجه به نبود مدرکی علیه داماد خانواده او آزاد شد و ماموران وی را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند. پس از چند روز ماموران متوجه شدند این مرد با جمع کردن وسایلش قصد ترک شهر را دارد. همین موضوع باعث شک بیشتر پلیس به او شد وماموران وی را قبل از ترک شهر دستگیر کردند. مرد جوان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به اظهارات ضد و نقیضی پرداخت تا این که در ادامه تحقیقات اعتراف کرد مادرزن خود را با انگیزه سرقت طلاهایش به قتل رسانده است.

متهم به قتل اضافه کرد: مدتی بود دچار مشکلات مالی شده و از او خواستم طلاهایش را بفروشد و پول آن را به من قرض دهد تا مدتی بعد پول آن را پس بدهم اما حاضر به این کار نشد. من هم وسوسه شدم تاطلاهایش را سرقت کنم .بنابراین زمانی که او مهمان خانه مابودوخواست به خانه‌اش برگردد، او را سوار خودرویم کردم و درنزدیکی شاهد شهر دوباره از او خواستم طلاهایش را بفروشد و با پول آن به من کمک کند که توجهی نکرد و با هم درگیر شدیم. من هم با میله‌ای که داخل خودرویم بود ضربه محکمی به سرش زدم که زخمی شد. خودرو را کنار جاده متوقف و مادر زنم را با تسمه‌ای خفه کردم. بعد هم جسدش را در یکی ازمحله‌های رباط کریم رها کردم. میله آهنی و تسمه را داخل سطل زباله انداختم و با دزدیدن طلاها می‌خواستم چند روز بعد فرار کنم که دستگیرشدم.

متهم پس ازبازسازی صحنه قتل روانه زندان شد. با توجه به این که این جنایت در شهرستان شهریار رخ داده بود، پرونده روز پنجشنبه با قرار عدم صلاحیت رسـیدگی از دادسری رباط کریم به دادسرای شهرستان شهریار ارسال شد و رسیدگی به این پرونده در دستور کار اسماعیل برجسته، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار قرار گرفت.

معصومه ملکی - حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها