محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت دیروز در نشستی خبری عنوان کرد: دولت حتما به دلیل خسارت بزرگی که عده‌ای در حمله به سفارت عربستان به کشور وارد کردند، از عاملان این اتفاق شکایت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۲۲۹۶

به گزارش ایسنا، وی درباره تاخیر در تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس بیان کرد: احتمال می‌دهم بودجه بعد از اجرایی شدن برجام به مجلس برود.

آمادگی 200 هزار نیروی مسلح جوان در منطقه

فرمانده کل سپاه گفت: نتیجه مثبت تحولات منطقه، آماده شدن نزدیک به 200 هزار نیروی مسلح جوان در کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان و یمن بوده است. به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم بزرگداشت شهید حمیدرضا اسداللهی در مرکز مطالعات راهبردی تربیت اسلامی افزود: تحولات منطقه زمینه‌ساز ظهور است.

حکم اعدام دادگاه کویت برای یک تبعه ایرانی

شبکه اسکای‌نیوز عربی در خبری مدعی شد دادگاه کویت برای یک تبعه ایرانی، حکم اعدام صادر کرده است. به گزارش ایسنا، این شبکه خبری ادعا کرده است: این تبعه ایرانی به همراه فردی دیگر، مرتبط با گروه العبدلی بودند و برای ایران و حزب‌الله جاسوسی می‌کردند. وزارت کشور کویت سال گذشته میلادی اعلام کرد دستگاه‌های امنیتی این کشور چند نفر را به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات در منطقه العبدلی بازداشت کرده‌اند. متهمان این پرونده پیشتر اعلام کردند در روند بازپرسی، تحت شکنجه قرار گرفته و مجبور به اعتراف شده‌اند.

احتمال سفر اشتاین‌مایر به ایران

یک منبع آگاه در برلین از احتمال بالای سفر فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان به ایران جهت تلاش برای تنش‌زدایی بین تهران و ریاض خبر داد. این منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا، ضمن اشاره به سفر اشتاین مایر در فوریه (بهمن ـ اسفند) به عربستان سعودی گفت: برخی رایزنی‌ها در ارتباط با سفر وزیر خارجه آلمان به ایران نیز صورت گرفته است. روزنامه زود دویچه تسایتونگ نیز در شماره روز سه‌شنبه خود نوشت: اشتاین مایر در چارچوب سیاست‌های تنش‌زدایی بین ایران و عربستان تلاش خواهد کرد تا با فاصله بسیار کم از سفر خود به ریاض، به تهران نیز سفر کند.

پاسخ توئیتری ظریف به هجمه‌های تبلیغاتی

به‌دنبال انتشار مقاله‌ای از محمدجواد ظریف در روزنامه نیویورک‌تایمز درباره تنش‌آفرینی ریاض، عبدالله بن‌زاید، وزیر خارجه امارات در توئیتر علیه کشورمان نوشت: وقتی‌ مقاله وزیر خارجه ایران را در روزنامه نیویورک‌تایمز خواندم، احساس کردم این یادداشت را وزیر خارجه یک کشور اسکاندیناوی نوشته است. همزمان ظریف با انتشار عکسی از مقاله خود در روزنامه نیویورک تایمز در توئیتر بار دیگر یادآور شد: وقت آن است که عربستان تصمیم حساس خود را بگیرد یا حامی افراط‌گرایان باشد یا گزینه ایفای یک نقش سازنده برای ثبات در منطقه را در پیش گیرد.

تأکید علمای قم بر مبارزه با داعش

مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه در دیدار‌های جداگانه با اکرم‌الکعبی، دبیر حزب النجبای عراق با تأکید حمایت همه جانبه ایران از گروه‌های مقاومت، خواستار ادامه مقابله با داعش و نابودی این گروهک تروریستی شدند. به گزارش تسنیم، حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، سبحانی، علوی‌گرگانی، موسوی‌اردبیلی، جوادی‌آملی، سعیدی و حسینی‌بوشهری از جمله چهره‌هایی بودند که بر ضرورت ایستادگی عراق در برابر تروریسم تأکید کردند.

پیوستن پرنده دوزیست ایرانی به ناوگان کشور

پرنده دوزیست ایرانی در آب‌های خلیج‌فارس به ناوگان شناوری و پروازی کشورمان پیوست. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در مراسم الحاق این پرنده دوزیست ایرانی در بندرعباس گفت: این پرنده که قابلیت حمل شش سرنشین را دارد، به دست متخصصان کشورمان ساخته شده است. سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز گفت: پرنده دوزیست ایرانی 257 کیلومتر بر ساعت سرعت و 250 اسب بخار توان دارد.

درخواست واشنگتن از تهران و ریاض

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دیروز در نشست خبری خود گفت: از ایران و عربستان می‌خواهیم که اختلاف‌های خود را با گفت‌وگو و به‌صورت مسالمت آمیز حل کنند، تنش‌ها را کاهش دهند و طی همکاری با یکدیگر روند صلح سوریه را به پیش ببرند. به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: ایران و عربستان تمایل دارند روند صلح سوریه پیشرفت کند.

پشت‌پرده قطع رابطه خارطوم با تهران

فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: تحلیلگران سیاسی معتقدند دلیل قطع رابطه سودان با ایران بعد از اقدام مشابه از سوی عربستان، وعده‌های پولی ریاض به خارطوم بود.

به نوشته این روزنامه، تحلیل‌گران سودانی گزارش دادند، خارطوم که تشنه سرمایه‌گذاری سعودی‌هاست با وعده‌های پولی ریاض بود که تصمیم به قطع رابطه دیپلماتیک با ایران گرفت. وزیر سرمایه‌گذاری سودان هفته گذشته به پارلمان گفت ارزش سرمایه‌گذاری اخیر سعودی‌ها در سودان معادل 11 میلیارد دلار است.

ارسال پرونده فساد 100 میلیاردی به دادسرا

ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با آخرین اوضاع فردی که یکصد میلیارد تومان از وزارت نفت گرفته و اکنون به کانادا پناهنده شده است، به میزان گفت: پرونده فساد یکصد میلیارد تومانی به دادسرا ارسال شده است. وی یادآور شد: اکنون حدود 60 میلیارد تومان از اموال وی شناسایی شده است.

معرفی 17 بانک خارجی از سوی زنجانی به شرکت نفت

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی گفت: موکل من 17 بانک خارجی را معرفی کرده و شرکت نفت باید از میان آنها یکی را برای همکاری و دریافت مطالبات خود انتخاب کند. وی در گفت‌وگو با فارس، ضمن بیان این‌که بانکی که بخواهد ضمانت‌نامه و تبادلات بانکی را انجام دهد، کمیسیون خیلی سنگینی می‌‌گیرد، افزود: به همین دلیل شرکت نفت باید بانک مورد نظر را تائید کند که اگر ضمانت‌نامه‌ای صادر شد، مثل دفعه قبل نگویند ما آن را تائید نمی‌کنیم یا معتبر نیست. کوهپایه‌زاده همچنین در گفت‌وگوی دیگری با مهر، از تصرف 2000 میلیارد تومانی اموال بابک زنجانی ازسوی شریک ترک تبارش خبر داد.

سقوط یک هواپیمای آموزشی نیروی هوایی ارتش

معاون امنیتی ـ انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یک فروند هواپیمای آموزشی اف ـ4 به علت نقص فنی در حوالی یکی از روستاهای منطقه کهیری شهرستان کنارک سقوط کرد و خلبان و کمک خلبان آن شهید شدند. به گزارش ایسنا، علی‌اصغر میرشکاری در این‌باره گفت: خلبان این جت آموزشی قصد فرود اضطراری در یکی از جاده‌های شهرستان کنارک را داشته که به دلیل رفت و آمد خودروها و جلوگیری از آسیب رسیدن به مردم ناچار منحرف و دچار سانحه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها