سرمربی پرسپولیس، از دستیار خود تا بحران دروازه‌بانی گفت

برانکو: همه چیز تحت کنترل است

سرمربی پرسپولیس با تاکید بر این‌که هیچ بازیکنی حتی مهرداد کفشگری را از تیم کنار نمی‌گذارد، به هواداران این تیم اطمینان داد اوضاع تحت کنترل بوده و سرخ‌ها یک دروازه‌بان خوب جذب خواهند کرد.
کد خبر: ۸۷۱۶۳۳

برانکو ایوانکوویچ در حالی در بازگشت از تعطیلات سال نو میلادی دیروز رو‌درروی خبرنگاران نشست که پیش از عزیمت به کشورش به ضرس قاطع از بی‌نقص بودن تیمش خبر داده بود و این‌که نیاز به جذب بازیکن جدید نمی‌بیند. اطمینان خاطری که حالا به دلیل مشکل پیش آمده برای سوشا مکانی - با وجود این که روز گذشته از زندان آزاد شد- به دغدغه خاطر و بلکه بحران برای تیمش تبدیل شده است و حالا مدیران باشگاه به هر دری می‌زنند تا یک دروازه‌بان مطمئن جذب کنند، اما فعلا درها بسته است. «همه دروازه‌بان‌های خوب ایران با تیم‌هایشان قرارداد دارند»، این جمله اوج نگرانی برانکو از شرایط پیش آمده را نشان می‌دهد.

او دیروز در جمع خبرنگاران درباره سوشا مکانی این‌گونه گفت: سوشا دروازه‌بان تیم ما و دروازه‌بان تیم ملی است. وضعیت بدی برای او و باشگاه پیش آمده، اما این اتفاق بیشتر به ضرر سوشا و خانواده‌اش تمام شده که بسیار ناراحت‌کننده است. طبیعی است در این زمینه ما تصمیم نمی‌گیریم و ارگان‌های دیگر تصمیم می‌گیرند. نمی‌خواهم صحبتی کنم که روی آینده سوشا تأثیری داشته باشد، اما هم من و هم باشگاه از او حمایت می‌کنیم. زمانی که تصمیم قطعی گرفته شد، بیشتر می‌توان صحبت کرد.

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان نفت گزینه اصلی پرسپولیسی‌ها بود که دستشان به او نرسید، گزینه‌ای که در غیاب برانکو مذاکراتی با او شد. سرمربی پرسپولیس درباره این‌که آیا بیرانوند در فهرستش بوده و معاوضه اومانیا و ننزیچ(دروازه‌بان کنونی راه‌آهن) واقعیت دارد، گفت: صحبت نمی‌کنم. چه بیرانوند و چه بازیکن دیگری! درباره آمدن فروزان هم صحبت شده بود، اما او به راه‌آهن رفت. ما زمانی صحبت می‌کنیم که همه چیز قطعی شود. ما دنبال دروازه‌بان هستیم،‌ اما هر زمان که قطعی شد، اعلام می‌کنیم.

برانکو درباره این‌که اگر دروازه‌بان خارجی بگیرد، باید یکی از بازیکنان خارجی تیمش را از فهرست خارج کند، افزود: نمی‌توانیم صحبت قطعی در خصوص جذب دروازه‌بان بکنیم و در چهار، پنج روز آینده همه چیز قطعی خواهد شد. قطعا دروازه‌بانی خوب می‌گیریم. البته که دروازه‌بان‌های خوب ایرانی با تیم‌هایشان قرارداد دارند و سخت است که بتوانیم آنها را جذب کنیم.

کسی را اخراج نمی‌کنم

وقتی برانکو در ایران نبود و حتی در دو سه هفته پایانی نیم فصل اول صحبت از فهرست مازاد پرسپولیس بود و گمانه‌زنی‌های زیادی در این خصوص انجام می‌شد، اما برانکو هر بار این موضوع را رد می‌کرد. با وجود این در روزهای گذشته نارضایتی مهرداد کفشگری از نیمکت‌نشینی در پرسپولیس علنی و گفته شده از این تیم جدا می‌شود، برانکو دیروز در این خصوص گفت: گفته بودم به تمام بازیکنانم اعتقاد دارم و به دنبال بازیکن جدید نخواهیم بود، مگر این‌که اتفاق خاصی رخ بدهد. ایمان صادقی، دروازه‌بان دوم ما هم خودش تصمیم گرفت به تیمی برود که بتواند بازی کند. طبیعی است که ما نخواستیم مقابل پیشرفت این بازیکن را بگیریم و او رفتنی شد، اما تمام ورودی و خروجی‌های تیم با هماهنگی من است. اکنون کفشگری هم چنین شرایطی دارد و دوست دارد فیکس باشد، اما در پرسپولیس کسی نمی‌تواند تضمین کند که کسی فیکس بازی کند.

سرمربی تیم پرسپولیس ادامه داد: کفشگری بازی‌های زیادی برای پرسپولیس انجام داده و ما او را بیرون نخواهیم کرد. او زحمت کشیده، مصدوم شده و در بازی با ملوان در جام حذفی هم هنگام گرم کردن مصدوم شد و بازی نکرد. کسی دوست ندارد کفشگری را بیرون کند، اما اگر خودش بخواهد برود، کسی مانع نخواهد بود.

او گفت: نه تنها کسی از جمع ما جدا نمی‌شود بلکه در چند روز آینده هم برخی به‌عنوان بازیکن جدید به جمع ما اضافه می‌شوند.

دستیار نمی‌خواهم

یکی دیگر از گمانه‌زنی‌هایی که برانکو به آن پاسخ داد، درباره انتخاب هومن افاضلی به‌عنوان دستیار بود. برانکو در این خصوص گفت: افاضلی مربی بادانشی است و ما با هم دوست هستیم و سال 2006 در تیم ملی با هم همکار بودیم، اما در حال حاضر چیزی مشخص نیست.

برانکو درباره جدایی آندره پانادیچ دستیار کروات خود و پیوستنش به تیم ایسترا 1961 کرواسی گفت: هنوز به جانشین پانادیچ فکر نکرده‌ایم. نمی‌خواهم هر که از راه رسید به کادرفنی اضافه کنم.

انتقاد از خط خوردن نوراللهی

خط خوردن احمد نوراللهی هافبک دفاعی پرسپولیس از تیم امید نیز همچنان که باعث شگفتی کارشناسان شد، شگفتی و البته ناراحتی برانکو را نیز به دنبال داشته است. در حالی که محمد خاکپور دلیل خط خوردن نوراللهی را آسیب‌دیدگی این بازیکن اعلام کرده است که برانکو در این باره گفت: نمی‌دانم نوراللهی به چه دلیل به تیم امید دعوت نشد. هیچ‌کدام از ما به او نگفتیم که به تیم امید نرود و او را تشویق هم کردیم. او از ابتدای فصل از عمل جراحی کتف تا آسیب‌دیدگی مچ پا درگیر چنین مسائلی بود و به همین دلیل خیلی از بازی‌ها را از دست داد. در بازی آخر با استقلال خوزستان هم درخصوص بازی دادن او تردید داشتیم، چون مشکل مصدومیت داشت. نوراللهی قبل از این بازی فقط دو جلسه تمرین کرد و در بقیه روزها تحت درمان بود.

برانکو افزود: این‌که سرمربی تیم امید به چه دلیل نوراللهی را خط زده برای ما مشخص نیست. مصدومیت نوراللهی واقعی بود. او هفته‌ای چهار روز فیزیوتراپی می‌کرد و جدا از بقیه تمرین اختصاصی انجام می‌داد. بابت خط خوردن نوراللهی متأسفم، چون فکر می‌کردم او می‌تواند به تیم امید کمک کند تا این تیم هم بعد از سال‌ها به المپیک برود.

گزینه‌ای دیگر برای پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها بعد از بن‌بست در مذاکرات با بیرانوند، سراغ دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان رفته‌اند.

به گزارش سایت برنامه 90، اوضاع دروازه‌بانی پرسپولیس بعد از بازداشت سوشا و بن‌بست در مذاکرات با بیرانوند پیچیده شده و هر روز، گزینه جدیدی برای این باشگاه مطرح می‌شود. آخرین بازیکنی که سرخ‌های پایتخت با او پای میز مذاکره نشسته‌اند، ایگناتی نستروف، دروازه‌بان تیم ملی ازبکستان است. نستروف در جام ملت‌های آسیا که سال قبل برگزار شد، دروازه‌بان اصلی تیم ملی ازبکستان بود و در بازی دوستانه چند ماه قبل با تیم ملی ایران که با تک گل ترابی تمام شد هم درون دروازه ازبک‌ها قرار داشت.

در حال حاضر، مشکلات نستروف در لکوموتیو تاشکند، جایگاه او در تیم ملی را هم به خطر انداخته و به همین دلیل او تصمیم به ترک این باشگاه گرفته است. در صورتی که مذاکرات پرسپولیس و این دروازه‌بان ۳۲ ساله جدی شود، دروازه‌بان و یکی از کاپیتان‌های تیم ملی ازبکستان برای مذاکرات نهایی به تهران سفر خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها