بحران شماره یک در پرسپولیس به کجا می‌انجامد؟

همه گزینه‌های دروازه پرسپولیس

سنگربان؛ این جدی‌ترین چالش و دغدغه این روزهای پرسپولیس است. تیمی که سرمست از بازی‌های درخشان و سیر صعودی خود تصور می‌کرد هیچ نیازی به بازیکن جدید ندارد و با همین خیال به تعطیلات رفت، غافل از این‌که به طور اورژانسی به دنبال جذب دو دروازه‌بان باشد!
کد خبر: ۸۶۹۸۳۲

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس ساعاتی پیش از ترک تهران برای گذراندن تعطیلات سال نوی میلادی با اطمینان خاطر تصریح کرد: تیمم خوب است و نیازی به بازیکن جدید نداریم! اما این کروات هرگز تصور نمی‌کرد، تعطیلاتش تلخ و دلهره‌آور شود، زیرا با دستگیری سوشا مکانی از یک طرف و جدایی ایمان صادقی دروازه‌بان دوم این تیم، پرسپولیس عملا با یک چالش جدی مواجه شد؛ چالشی که اگر خیلی زود برای آن فکری نشود به بحران تبدیل خواهد شد، زیرا گلری یک پست تمام‌تخصصی است و برانکو با جابه‌جایی بازیکنان نمی‌تواند این مشکل را مرتفع کند!

این شرایط هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس را وادار کرد دیروز نشستی فوق‌العاده و سه ساعته برگزار کند، نشستی که حسین عبدی، سخنگوی هیات‌مدیره درباره آن در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم مشکل سوشا مکانی سوءتفاهم باشد و به جمع ما بازگردد. مکانی دروازه‌بانی خوب و بازیکنی با توانایی بالاست. ما از این بازیکن حمایت می‌کنیم و قراردادش فسخ نشده است. تابع قوه قضاییه هستیم و باید ببینیم چه رایی در مورد او صادر می‌شود. عبدی با تاکید بر این‌که چنانچه سوشا مکانی مجرم شناخته شود باشگاه نیز با او برخورد خواهد کرد، درخصوص دلیل صدور رضایت‌نامه ایمان صادقی، خاطرنشان کرد: نمی‌دانستیم این مشکل برای مکانی پیش می‌آید. رفتن صادقی تصمیمی بود که کادر فنی گرفته و صادقی نیز تیمش را انتخاب کرده بود.

از بیرانوند تا حقیقی و نیلسون

پرسپولیس باید به دنبال یک تا دو دروازه‌بان باشد زیرا حتی در صورت برطرف شدن مشکل سوشا، پرسپولیسی‌ها باید به فکر جذب دروازه‌بان ذخیره هم باشند. در این میان همزمان با آغاز تلاش باشگاه برای جذب دروازه‌بان، گمانه‌زنی‌ها در این خصوص آغاز شده است. پست اینستاگرامی علیرضا حقیقی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی که او را در حال تمرین با پرسپولیس نشان می‌دهد و این نوشته که هیچ‌جا خانه آدم نمی‌شود، باعث شکل‌گیری شایعاتی مبنی بر بازگشت او به پرسپولیس شد.

از طرفی بحران مالی باشگاه نفت نیز مزید بر علت شد تا علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش این تیم هم در کانون توجه قرار گیرد. البته گزینه اخیر فراتر از گمانه‌زنی بود و پرسپولیسی‌ها ظاهرا با باشگاه نفت وارد مذاکره شده‌اند، امری که حسین عبدی آن را رد نکرد و درباره این‌که گفته می‌شود باشگاه نفت مبلغ 200 میلیون تومان برای صدور رضایتنامه او خواسته است، گفت: تا زمانی که عقد قرارداد صورت نگیرد هیچ‌چیز رسمی نیست. من نمی‌توانم از شخص خاصی نام ببرم. مطمئنا اگر بازیکنی مدنظر باشگاه باشد توسط کادرفنی اعلام شده و در نهایت با تعامل بین دو باشگاه مذاکرات صورت می‌گیرد. من اسم خاصی از بازیکنی نمی‌برم، اما باید بگویم باشگاه دنبال حل کردن مشکل سوشا مکانی است تا او بماند و اگر اتفاق خاصی رخ دهد به دنبال گزینه خوبی برای جانشینی او هستیم.

این در حالی بود که ایرانیان، سرپرست تیم فوتبال نفت هرگونه درخواست پرسپولیس را در این خصوص رد کرد و بیرانوند نیز اعلام کرد که با او صحبتی نشده است. البته این دروازه‌بان جوان در این باره گفت: من اصلا خبر نداشتم سوشا مکانی بازداشت شده و وقتی این خبرها به من می‌رسد، ناراحت می‌شوم. اتفاقی که برای سوشا افتاده ناراحت‌کننده است. امیدوارم به خیر و خوشی ختم شود. اگر قرار باشد به پرسپولیس یا هر تیم دیگری بروم، باشگاهی که خواهان من است باید با مسئولان باشگاه نفت مذاکره کند. من با شنیدن بحث پیوستنم به پرسپولیس شوکه شدم و خیلی ناگهانی همه این موضوع را جدی کردند و چنین چیزی نباید اتفاق می‌افتاد. دقیقا همین شرایط پارسال برای من و باشگاه استقلال هم پیش آمد. در حالی که هیچ‌کس از باشگاه پرسپولیس با من تماس نگرفته زیرا من قرارداد دارم و اگر هم مرا می‌خواهند باید با مدیریت باشگاه نفت به توافق برسند.

نیلسون دروازه‌بان سابق برزیلی سرخپوشان یکی دیگر از گزینه‌هاست که دیروز نام آن دهان به دهان چرخید. سخنگوی هیات‌مدیره پرسپولیس درباره این‌که برانکو در ایران نیست و در صورت جذب دروازه‌بان خارجی یکی از بازیکنان خارجی پرسپولیس باید از فهرست خارج شود، گفت: کادر فنی تصمیم نهایی را خواهد گرفت و باشگاه نیز با خواسته‌های کادرفنی اقدام خواهد کرد. هر زمانی که همه چیز قطعی شود اعلام می‌کنیم.

گزینه‌های دروازه‌بانی پرسپولیس

عیلرضا بیرانوند: سنگربان جوان و ملی‌پوش نفت تهران، کسی که در دو فصل اخیر درون دروازه نفت فوق‌العاده ظاهر شده و در کنار محمدرضا اخباری سنگربان تراکتورسازی عزم خود را برای رسیدن به پیراهن شماره یک تیم ملی جزم کرده است.

علیرضا حقیقی: دروازه‌بان سابق پرسپولیس که در حال حاضر در روبین‌کازان نیمکت‌نشین صرف است. او مورد اعتماد کارلوس کی‌روش و نفر فیکس تیم ملی است. بازگشت او به پرسپولیس نیز مثل جذب احتمالی بیرانوند مستلزم جلب رضایت باشگاه اوست!

نیلسون کوریا: دروازه‌بان سیه‌چرده‌ای که دو فصل در پرسپولیس خوب دروازه‌بانی کرد. او در مرز 40 سالگی‌اش اعلام کرده که در صورت خواست پرسپولیس، خودش رضایت‌نامه‌اش را از باشگاه موریننزه پرتغال دریافت می‌کند و به تهران برمی‌گردد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها