تبهکاران

قاتل بزرگراه

جولای سال 2007 یکی از وحشتناک‌ترین ماه‌ها برای زنان ساکن منطقه نورث ایسترن آمریکا بود. چرا که آدمکشی بی‌رحم به نام آدام لروی لین، در صدد کشتن زنان آن منطقه برآمده بود.
کد خبر: ۸۶۶۱۵۰

او راننده یک کامیون در بزرگراه‌های اطراف آن منطقه بود که به خاطر شغلش با آن مناطق و راه‌های گریزش به‌خوبی آشنایی داشت؛ به همین دلیل طعمه‌های خود را از ساکنان آن حوالی انتخاب می‌کرد.

ماجرا از جایی آغاز شد که در سیزدهم جولای 2007، زنی به نام دارلی ایوالت، در حیاط منزلش با ضربات پی در پی چاقو به قتل رسید.وی در حالی چنین بی‌رحمانه به قتل رسید که تمام اعضای خانواده‌اش داخل خانه به انتظار او نشسته بودند.درست چهار روز بعد از این حادثه هولناک زنی دیگر، به نام پاتریشیا بروکس که در منطقه روستایی پنسیلوانیا در منزلش در خواب بود ناگهان مورد حمله مردی ناشناس قرار گرفت.مرد مهاجم پس از بریدن گلوی پاتریشیا سریع از خانه وی خارج شد و از محل گریخت. اما برخلاف انتظار مهاجم اسرارآمیز، پاتریشیا از این حمله وحشیانه، جان سالم به دربرد.

ده روز پس از این اتفاق، در بیست و هفتم همان ماه، آدام نقشه سومین قتلش را عملی کرد. وی ساعاتی پرسه زنان به‌دنبال خانه‌ای با درباز بود. سرانجام پس از شناسایی هدف، مخفیانه وارد منزل شده و نقشه شومش را عملی کرد. مدتی بعد جسد زنی به نام مونیکا ماسارو درحالی که با ضربات شدید چاقو به سر و قسمت بالای بدنش،وحشیانه به قتل رسیده بود در منزلش شناسایی شد.

جنایت آخر، شب بعد در ایالت ماساچوست رقم خورد. خانواده مک دونا شب هنگام در خواب بودند که ناگهان با صدای دست پا زدن و ناله‌های بلندی از سوی اتاق خواب شیا، دختر 15 ساله‌شان از خواب بیدار شدند.آنها سریع وارد اتاق خواب دخترک شدند. اما به محض باز کردن در اتاق با صحنه‌ای هولناک رو به رو شدند.مردی غریبه در حالی که چاقویی بزرگ روی گلوی دخترشان گذاشته بود به آنها نگاه می‌کرد!

هرچند رویارویی با چنین صحنه‌ای برای هر خانواده‌ای بسیار دشوار و مخاطره‌آمیز است اما پدر شیا که مردی قوی هیکل بود به سمت آدام حمله‌ور و با این قاتل 110 کیلویی گلاویز شد.در این میان مادر شیا به طرف آنها دویده و به قیمت زخمی شدن دستانش برای نجات جان شیا، به هر سختی چاقو را از دستان قاتل بیرون آورد. در نهایت این خانواده شجاع به کمک یکدیگر توانستند قاتل بزرگراه را به دام بیندازند و برای همیشه به قتل‌های وحشیانه این حیوان بی‌رحم پایان دهند.

در پی تحقیقات پلیس و از طریق اثرات خونی که از قتل‌های قبل روی چاقوی آدام باقیمانده بود پلیس به کمک آزمایشات دی ان ای، متوجه ارتباط سه قربانی قبلی با این قاتل زنجیره‌ای شد.

در نهایت آدام لروی لین در دادگاه به خاطر حمله به شیای 15 ساله به 25 تا 30 سال حبس، برای قتل مونیکا ماسارو به پنجاه سال حبس و برای قتل دارلین ایوالت به حبس ابد محکوم شد.این درحالی است که سوءقصد به جان پاتریشیا بروکس ده تا 20 سال دیگر به دوران محکومیت او اضافه کرد.

از طرفی همسر خانم ایوالت که به اتهام قتل همسرش در بازداشت به سرمی‌برد، با روشن شدن این قضایا، تبرئه و از زندان آزاد شد.

پس از دستگیری و بازجویی این قاتل و مشخص شدن شگرد او در یافتن طعمه‌ها، وی در رسانه‌ها به قاتل بزرگراه مشهور شد. چرا که تمامی قتل‌های او در نزدیکی بزرگراه‌ها صورت می‌گرفت.

ماجرای قتل‌های قاتل بزرگراه در میان مردم آمریکا به قدری معروف بود که شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی چند سریال براساس جنایت‌های این قاتل ساخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها