برای بسیاری از مردم و علاقه‌مندان به ادبیات جمع شدن شاعران در نیمه ماه رمضان در محضر رهبر انقلاب در سال‌های اخیر همواره جذاب بوده است و مورد توجه‌شان قرار می‌گیرد، اما شاید کمتر کسی بداند سابقه و ریشه این جلسات بسیار فراتر از چند دهه است و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چه پیش از انقلاب در مشهد و قم و چه در دوران ریاست‌جمهوری‌شان همواره در جلسات جدی ادبی حضور داشته‌اند و میزبان شاعران نیز بوده‌اند، حالا شنبه شب و در شب شهادت امام حسن مجتبی طی مراسمی از کتابی رونمایی شد که شعرهای آیینی قرائت شده در محضر ایشان از سال 1368 را در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۵۸۴۴

به گزارش جام‌جم، آیین رونمایی و معرفی کتاب «آیینه‌گردانی» که مجموعه اشعار شاعران آیینی ارائه ‌شده در محضر مقام معظم رهبری را در بر می‌گیرد، خاطرات و نکته‌هایی شنیدنی از دیدار شاعران با ایشان قرائت شد.

در ابتدای این مراسم محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری نقش رهبری را در رشد و تعالی شعر معاصر ممتاز و بی‌بدیل خواند و گفت: مقام معظم رهبری شعر را ثروت ملی می‌دانند، از نگاه مقام معظم رهبری ملتی که شعر نداشته باشد اگر نگوییم ملتی بی‌آرمان است این ملت قطعا در معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های خود ناتوان است. از نگاه ایشان شاعران متعهد پاسداران هویت ملت و مملکت هستند و حتی هویت‌ می‌سازند.

در بخش دیگری از این مراسم علیرضا مختارپور، معاون پژوهشی موسسه فرهنگی انقلاب اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این‌که بخشی از شعرهایی که در این جلسات از سوی شاعران خوانده می‌شد مربوط به اشعار آیینی و دینی بود، اظهار کرد: کتاب «آیینه‌گردانی» مجموعه‌ای از این اشعار است مشتمل بر 274 شعر از 186 شاعر که از سال 1368 تا 1392 در محضر ایشان قرائت شده‌اند.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: برخی فکر می‌کنند ایشان تنها یک رهبر سیاسی است در صورتی که چنین نیست. ایشان یک مرجع تقلید و یک فقیه والامقام هستند که در حلقه درسشان بیش از هزار نفر حضور پیدا ‌کرده و از نظرات علمی و فقهی ایشان استفاده ‌می‌کنند.

گلپایگانی ادامه داد: یکی از وجوه بزرگ و ارزشمند مقام معظم رهبری این است که اهل ادب هستند به همین خاطر است که با همه مسئولیت‌هایی که دارند همواره برای شعر و شاعران وقت می‌گذارند.

در این مراسم مرتضی امیری‌اسفندقه، حمیدرضا برقعی، سیدعبدالله حسینی، سارا جلوداریان، محمدمهدی سیار و محمدجواد زمانی شعر خواندند. اجرای این مراسم برعهده علیرضا قزوه بود. در حین برنامه نیز تکه‌هایی از فیلم‌های شعرخوانی شاعران در محضر مقام معظم رهبری پخش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها