طرح آتش‌بس بین دولت سوریه با تروریست‌های وابسته به تروریست‌های «جبهه النصره» ظهر امروز با خروج افراد مسلح از منطقه «حی الوعر» عملیاتی شد و شهر حمص به طور کامل از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد.
کد خبر: ۸۶۳۲۱۱
شهر «حمص» سوریه از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد

اجرای بندهای طرح آتش‌بس بین دولت سوریه با تروریست‌های وابسته به تروریست‌های «جبهه النصره» ظهر امروز تحت نظر «علی حیدر» وزیر آشتی ملی سوریه در منطقه «حی الوعر» انجام شد.

به گزارش شبکه تلویزیون «المیادین»، «طلال البرازی» استاندار حمص گفت که 174 فرد مسلح وابسته به گروه تروریستی «جبهه النصره» به همراه سلاح فردی خود و 100 نفر دیگر بدون سلاح ظهر امروز حی الوعر را ترک کردند.

تروریست‌هایی که خارج شدند به همراه خانواده آنان و خانواده تروریست‌هایی که شهرک‌های «الفوعه» و «کفریا» در استان ادلب را محاصره کرده‌اند، به استان ادلب منتقل شدند.

قرار است سلاح‌های سنگین و نیمه‌سنگین در مرحله بعدی اجرای توافق آتش‌بس تسلیم ارتش سوریه شود.

در مرحله اول این طرح که از صبح امروز آغاز شده است 14 خودرو شامل تعدادی آمبولانس، تحت نظر سازمان ملل در محله مستقر شدند و عهده‌دار انتقال تعدادی از تروریست‌ها به همراه خانواده‌هایشان به استان ادلب شدند.

منطقه مهم و راهبردی «الوعر» در غرب شهر حمص به صورت رسمی به نام «حمص الجدید» شناخته می‌شود و به دو بخش «الوعر قدیم و الوعر جدید» تقسیم شده و دارای جمعیتی در حدود 50 هزار نفر است که با شروع بحران سوریه نزدیک به 250 هزار آواره وارد این منطقه شد. اکنون جمعیتی نزدیک به 300 هزار نفر دارد.

ظهر امروز آخرین اتوبوس حامل افراد مسلح که اغلب آنها از گروه تروریستی جبهه النصره هستند، حی الوعر را به مقصد ادلب ترک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها