جزئیات عملیات موفقیت آمیز ارتش سوریه

تلفات سنگین تروریست های تکفیری

تحکیم سیطره بر دو چاه در حوزه نفتی جزل در حومه حمص و تلفات و خسارت های سنگین گروه های تروریستی تکفیری در مناطق مختلف از جمله حومه ادلب، غوطه شرقی و تپه های قلمون از جمله تحولات مربوط به سوریه است.
کد خبر: ۷۷۷۱۶۰
تلفات سنگین تروریست های تکفیری

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،‌ یگان هایی از ارتش سوریه به عملیات خود علیه مراکز تجمع تروریست ها در غوطه شرقی و تپه های قلمون ادامه دادند. همچنین حمله تروریست های گروه داعش به تاسیسات گازی در حومه تدمر خنثی شد. نیروهای ارتش همچنین به عملیات خود علیه مخفیگاه های جبهه تروریستی النصره و دیگر گروه های تروریستی تکفیری در حومه ادلب ادامه دادند. در حومه حلب هم در حملات گسترده ارتش به مخفیگاه های گروه های تروریستی تکفیری، شمار زیادی از اعضای این گروه ها به هلاکت رسیدند.

آخرین اوضاع امنیتی غوطه شرقی و قلمون

منابع سوری از شماری از تروریست های گروه های موسوم به لواء الاسلام و جبهه النصره در غوطه شرقی و تپه های قلمون خبر دادند.

خبرنگار سانا گزارش داد یگان هایی از ارتش و دیگر نیروهای مسلح سوریه، شماری از تروریست های سعودی وابسته به گروه موسوم به لواء الاسلام و تروریست هایی از جبهه النصره را در جریان عملیات مستمر خود در غوطه شرقی و تپه های قلمون در حومه دمشق به هلاکت رساندند.

بر اساس این گزارش،‌در حملات نیروهای ارتش به مخفیگاه های جبهه تروریستی النصره شاخه القاعده در سرزمین شام، شماری از تروریست ها در ورودی روستای مرج السلطان در منطقه النشابیه در جنوب غوطه شرقی کشته و زخمی شدند.

جوهر الخانوف تروریست چچنی از جمله تروریست هایی است که در این حملات به هلاکت رسیده است.

نیروهای ارتش سوریه همچنین در حمله به یکی از مخفیگاه های گروه موسوم به لواء الاسلام در شهرک کفربطنا، شمار زیادی از آن ها را به هلاکت رسیدند که از جمله این افراد یک تروریست سعودی به نام زاید عواض الجهینی اعلام شده است.

در جاده مواصلاتی بین شهرک های دیرالعصافیر و زبدین در غوطه،‌تعداد زیادی تروریست در عملیات نیروهای ارتش به هلاکت رسیده و مهمات و سلاح های آن ها هم منهدم شد.

در منطقه دوما، درگیری هایی میان نیروهای ارتش و یک گروه تروریستی مسلح در مزارع عالیا در اطراف دوما رخ داد که طی آن یک خودرو مجهز به تیربار سنگین تروریست ها به همراه تروریست هایی که سوار آن بودند،‌منهدم شد و همه تروریست ها به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر در عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های گروه های تکفیری در شرق شهرک ترما شمار زیادی از اعضای این گروه ها کشته شدند.

در کوه های شمالی قلمون که شاهد نفوذ ده ها تروریست جبهه النصره از طریق مرزهای مشترک با لبنان است، شماری از تروریست ها در تپه های شهرک های عسال الورد و راس المعره و در گذرگاه الزمرانی در تپه های قاره در یازده کیلومتری مرزهای لبنان به هلاکت رسیدند و شمار دیگری زخمی شدند.

همچنین در حمله نیروهای ارتش به یکی از مخفیگاه های تروریست ها در وادی الخنزیر، هفت سرکرده آن ها که در حال برگزاری نشست بودند، به هلاکت رسیدند. سه خودرو نیز در گذرگاه وادی الکرم و وادی المیرا در تپه های شهرک قاره منهدم شد.

منابع سوری همچنین از آزادسازی دو چاه در حوزه نفتی جزل و همچنین برخی مرتفعات اطراف تدمر در حومه شرقی حمص و خنثی شدن حمله تروریست های داعش به تاسیسات گازی المهر خبر دادند که طی آن ده ها تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

یک منبع نظامی سوری به سانا گفت نیروهای ارتش پس از حملات کوبنده به تروریست های داعش بر دو چاه در میدان نفتی جزل در شمال غربی شهر تدمر و برخی مرتفعات حومه شرقی حمص مسلط شدند و شماری زیادی از آن ها کشته و زخمی شدند که از جمله تروریست های کشته شده داعش می توان به سرکرده آن ها در منطقه به نام محمد نبیل طرابلسی که ملیت لیبیایی داشت و یک سرکرده سعودی الاصل داعش در این منطقه به نام عبدالله عبدالرحمن المجدی اشاره کرد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین با تروریست های داعش که به تاسیسات گازی در اطراف میدان الشاعر حمله کرده بودند، درگیر شدند که این درگیری ها در نهایت به انهدام تجهیزات و خودروهای تروریست ها و کشته و زخمی شدن شمار زیادی از آن ها منجر شد و افراد باقی مانده هم با گذاشتن سلاح و مهمات خود،‌پا به فرار گذاشتند. ارتش سوریه در نوامبر گذشته بر تاسیسات گازی المهر مسلط شده بود.

ضربات کوبنده ارتش به مخفیگاه‌های تروریست‌ها در حومه حمص

خبر دیگر اینکه در حملات کوبنده ارتش سوریه به مخفیگاه های گروه های تروریستی در حومه حمص، تلفاتی به آن ها وارد شد.

یک منبع نظامی سوری در این زمینه گفت یک یگان از نیروهای ارتش پس از رصد کردن تحرکات تروریست های تکفیری، چندین عملیات را علیه آن ها در شهرک کفرلاها در حومه شمال غربی حمص انجام دادند که بر اثر آن شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

این منبع افزود در عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های جبهه تروریستی النصره و آنچه فیلق حمص و کتائب الفاروق نامیده می شود و دیگر گروه های تکفیری فعال در شهرک های تلدو و الطیبه در حومه شمال غربی حمص، شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر نیروهای یگان مهندسی ارتش سوریه،‌بمب ها و مین های کارگذاشته شده از سوی تروریست های داعش در امتداد لوله گاز ایبلا در غرب روستای ام التبابیر در حومه شرقی حمص را خنثی کردند.

اوضاع امنیتی حلب و حومه آن

در هم کوبیده شدن مخفیگاه های تروریست ها در حومه حلب و اعتراف گروه های تکفیری به هلاکت شماری از اعضای گروه تروریستی موسوم به الجبهه الشامیه از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

بر اساس این گزارش،‌نیروهای ارتش سوریه با گلوله باران شدید مخفیگاه های گروه های تروریستی تکفیری در حومه حلب، شمار زیادی از اعضای این گروه ها را به هلاکت رساندند.

یک منبع سوری در این زمینه گفت نیروهای ارتش سوریه در عملیات ویژه خود علیه مراکز و تجمعات گروه های تکفیری در روستاهای الشیخ سلیمان و خان طومان در جنوب غربی شهر حلب،‌چند خودرو مجهز به تیربار سنگین را منهدم کردند.

به گفته این منبع، شهرک طومان تابع منطقه جبل سمعان در برهه اخیر در معرض حلمات تروریستی قرار داشت و منازل مردم و حتی سیلوهای مواد غذایی هم از حملات گروه های تکفیری در امان نبود که تروریست ها، ذخیره این سیلوها را غارت کرده و آن را به ترکیه قاچاق می کردند.

همچنین در حملات شدید نیروهای ارتش به مخفیگاه های تروریست ها در شویحنه در شمال غربی حلب، شمار زیادی از آن ها به هلاکت رسیده و سلاح ها و مهمات آن ها هم منهدم شد.

در حملات ارتش به مخفیگاه های تروریست ها در روستای الشیخ لطفی در جنوب شرقی شهر حلب،‌شماری از آن ها کشته و زخمی شدند.

روستای الشیخ لطفی طی روزهای اخیر شاهد رسوایی جدید گروه های تکفیری بود که از حمایت دولت ترکیه برخوردار هستند، به طوری که روزنامه السفیر بهنقل از یک منبع مخالف گزارش داده بود که افراد نقابدار 50 جسد را که شکم هایشان دریده شده و تمام احشای آن خالی شده بود، در گورستان روستا دفن کردند که این اقدام تاکید می کند که تروریست های اعضای بدن افراد کشته شده را در بیمارستان های ترکیه به فروش می رسانند.

از سوی دیگر گروه های تروریستی تکفیری در صفحات وابسته به خود در پایگاه های ارتباط اجتماعی به هلاکت شش نفر از تروریست های گروه موسوم به الجبهه الشامیه و همچنین زخمی شدن فرمانده بخش شمالی شبه نظامیان تروریستی جیش الاسلام اعتراف کردند.

ادامه درگیری خونین تروریست‌های تکفیری با یکدیگر

همزمان با عملیات ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی تکفیری در مناطق مختلف،‌درگیری خونین میان تروریست های تکفیری در حومه شمالی حلب هم ادامه دارد به طوری که منابع وابسته به گروه های تروریستی به هلاکت فردی به نام خالد الحاج ملقب به ابوالحارث سرکرده گروه موسوم به کتیبه شهداء غزه در جریان درگیری های داخلی اعتراف کرده اند.

به گزارش تسنیم به نقل از سانا، گروه های تروریستی تکفیری مورد حمایت دولت اردوغان به ارتکاب جنایت مشغول هستند که مهمترین آن ها جبهه النصره،‌گروه موسوم به حرکه حزم،‌جیش الاسلام،‌لواء السلاجقه مراد، لواء‌السلطان عبدالحمید، حرکه احرارالشام، الجبهه الاسلامیه و دیگر گروه های تروریستی هستند که به سرقت و آدم ربایی برای کسب پول می پردازند.

اوضاع امنیتی حومه درعا

از حومه درعا هم خبر می رسد که در ادامه عملیات نیروهای ارتش علیه گروه های تروریستی،‌شمار زیادی از اعضای آن ها به هلاکت رسیدند.

یک منبع نظامی سوری در این زمینه گفت شمار زیادی از تروریست ها در عملیات دقیق نیروهای ارتش سوریه علیه مخفیگاه های آن ها در شهرک کفرناسج در جنوب غربی شهرک دیرالعدس کشته و زخمی شدند. نیروهای ارتش در ماه گذشته میلادی بر شهرک دیرالعدس مسلط شده بودند.

همچنین در عملیات نیروهای ارتش علیه گروه های تروریستی تکفیری در تپه استراتژیک حمد در جاده مواصلاتی شهرهای نوی و الشیخ مسکین، شمار زیادی از تروریست ها کشته شدند.

در منطقه جیدور هم، عملیات نیروهای ارتش علیه تروریست های مستقر در شهرک های سملین و انخل،‌شمار زیادی از آن ها به هلاکت رسیدند،‌ استحکامات گروه های تروریستی در مقابل ضربات مستحکم نیروهای ارتش در این مناطق متلاشی شد.

منابع سوری همچنین از عملیات ارتش در مناطق الشیخ مسکین و کفرناسج و ایب و نیز در مناطق اللجاه و شرق شهرک النعیمه،‌طفس و الکرک شرقی و شمال گذرگاه مرزی نصیب و حاره البجابجه در درعاالبلد خبر دادند که طی آن تلفاتی به گروه های تروریستی وارد شد.

گروه های تروریستی تکفیری هم در پایگاه های ارتباط اجتماعی به هلاکت شماری از اعضای خود اعتراف کرده اند.

یک منبع نظامی سوری گفت یک یگان از نیروهای ارتش سوریه شماری از اعضای گروه های تروریستی را در جاده طفس عتمان به هلاکت رساندند .

همچنین یک مخفیگاه سرکردگان گروه های تروریستی در شهرک زمرین و یک انبار مهمات در روستای ایب در حومه درعا منهدم شد. شماری از تروریست ها در این حملات کشته و زخمی شدند.

تلفات و خسارت‌های سنگین گروه‌های تکفیری در حومه ادلب

خبر دیگر اینکه عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی تکفیری در حومه ادلب ادامه یافت که طی آن شماری از اعضای این گروه ها که بیشتر آن ها وابسته به گروه موسوم به احرارالشام مورد حمایت آل سعود بودند، در اطراف مزارع بروما به هلاکت رسیدند.

گروه های تروریستی تکفیری در تریبون های خود در پایگاه های ارتباط اجتماعی به هلاکت شماری از اعضای خود در اطراف شهرک معره مصرین اعتراف کرده اند.

یک منبع سوری گفت یک یگان از نیروهای ارتش در عملیات دقیق علیه مراکز تجمع تروریست ها در روستای البشیریه در منطقه جسرالشغور، شماری از آن ها را به هلاکت رساندند. مردم این منطقه در معرض جنایات مستمر تکفیری هایی قرار دارند که تلاش می کنند افکار و عقاید انحرافی و گمراه و افراطی خود را بر آن ها تحمیل کنند.

به گفته این منبع، شمار زیادی از اعضای گروه های تروریستی در ابوالضهور و الحمیدیه و تل(تپه) سلمو و ام جرین به هلاکت رسیدند.

تظاهرات مردمی علیه گروه‌های تروریستی تکفیری

خبر دیگر اینکه مردم روستاهای کفروما و کفربطیخ با برگزاری تظاهراتی،‌جنایات تروریست های جبهه النصره را محکوم کرده و خواستار خروج آن ها از این مناطق شدند. تروریست های جبهه النصره هم با حمله به مردم معترض، شماری از آن ها را به قتل رساندند که از جمله قربانیان یک زن در کفربطیخ بود.

تکذیب ادعای سیطره تروریست‌ها بر سازمان اطلاعات هوایی حلب

خبر دیگر اینکه شبکه المنار به نقل از منابع خود گزارش داد خبر سیطره تروریست ها بر ساختمان اطلاعات هوایی شهر حلب صحت ندارد.

این شبکه از دفع حملات گروه های تروریستی مسلح به اطراف ساختمان اطلاعات هوایی حلب و هلاکت ده ها تروریست خبر داد.

منابع المنار تاکید کردند اخباری که برخی رسانه ها درباره کشته شدن ده ها نفر از نیروهای ارتش سوریه و سیطره تروریست ها بر ساختمان اطلاعات هوایی منتشر می کنند،‌بی اساس است . این منابع تاکید کردند آرامش بر منطقه پس از دفع حملات تروریست ها حاکم است.

المنار همچنین از اقدام تروریست های تکفیری داعش در فروش گاوهایی که آن ها از مردم به سرقت برده اند، به سبب کمبود منابع مالی خود خبر داد.

این شبکه همچنین به دیدار استاندار حلب با تیم اعزامی سازمان ملل متحد و سیطره کامل ارتش سوریه بر چاه 101 در میدان گازی حومه تدمر اشاره کرد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها