با نرم‌افزارهای تلاوت قرآن مجید و ترجمه آن آشنا شوید

زندگی با کلام خدا

قرآن، کتاب آسمانی مسلمانان، بهترین نجات‌دهنده و مطمئن‌ترین راهنمای راه سعادت است. بسیاری از مسلمانان از همان روزهای اول زندگی خود با این کلام آسمانی آشنا می‌شوند و آیات قرآنی را سرلوحه امور خود قرار داده و به بهترین نحو از دستورات خدا پیروی می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۲۸۹۹

در این میان ممکن است خواندن قرآن برای برخی مردم کمی دشوار باشد و برخی دیگر نیز گمان کنند قرآن را غلط می‌خوانند. در چنین شرایطی یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری صحیح روخوانی و قرائت قرآن، تمرین کردن و گوش فرا دادن به تلاوت دلنشین قرآن است. این هفته قصد داریم شما را با ابزارهای مختلفی که برای کمک‌رسانی در این زمینه طراحی شده‌اند، آشنا کنیم.

نسخه الکترونیک قرآن

همه ما یک جلد چاپی از کتاب آسمانی قرآن را در خانه خود داریم، اما باتوجه به گسترش استفاده از رایانه و ابزارهای هوشمند در دنیای فناوری، علاوه بر نسخه‌های چاپی قرآن، به وجود نسخه‌های الکترونیک آن نیز نیاز است. اگر جزو کاربران علاقه‌مند فناوری هستید و دوست دارید یک نسخه از قرآن را در رایانه خود داشته باشید تا هر زمان با استفاده از رایانه به سوره و آیه موردنظر مراجعه کنید، کتاب الکترونیکی قرآن مجید از مجموعه نرم‌افزارهای پارس قرآن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کتاب الکترونیکی قرآن مجید بدون نیاز به نصب با حجمی کمتر از سه مگابایت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به‌راحتی متن عربی قرآن را همراه ترجمه فارسی یا انگلیسی مشاهده کرده و در صورت نیاز صفحات یا آیات موردنظر را چاپ کنید.

اعراب‌گذاری کامل، انتخاب ساده و سریع سوره‌ موردنظر از فهرست سوره‌ها و مشاهده تعداد آیات هر سوره از دیگر امکاناتی است که در نسخه الکترونیکی قرآن مجید در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این نرم‌افزار در نسخه‌های مختلف ویندوز قابل استفاده است و از این لینک ‌می‌توانید آن را
دانلود کنید:

http://www.parsquran.com/download/download5.php

توجه: نرم‌افزار «ذکر» نیز از دیگر نرم‌افزارهای قرآنی با قابلیت مشابه است که با مراجعه به سایت www.zekr.org می‌توانید نسخه‌ای از آن را دانلود کنید.

تلاوت جزء 30 قرآن کریم

نرم‌افزار تلاوت جزء 30 قرآن کریم از دیگر نرم‌افزارهای رایگان پارس قرآن است که برای یادگیری قرائت قرآن و گوش دادن به تلاوت دلنشین آیات آسمانی با صدای استاد عبدالباسط طراحی شده است.

این نرم‌افزار 37 سوره جزء 30 را در خود جای داده و علاوه بر نمایش متن عربی همراه ترجمه فارسی (فولادوند)، قابلیت قرائت آیات با صدای زیبای استاد عبدالباسط را برای شما فراهم می‌کند.

نرم‌افزار جزء 30 با حجمی حدود 11 مگابایت و قابلیت اجرا در نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز از این لینک قابل دانلود است:

http://www.parsquran.com/download/download3.php

آیه امروز

همواره به یاد خدا باشید تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوید. اگر کارهای روزانه و مشغله‌های فراوان موجب می‌شود قرآن خواندن را فراموش کنید پیشنهاد می‌کنیم همین امروز نرم‌افزار آیه امروز را روی رایانه خود نصب کنید. این نرم‌افزار با حجم بسیار کم (کمتر از یک مگابایت) ترجمه فارسی آیاتی از قرآن کریم را در خود جای داده و در بازه‌های زمانی مشخص یکی از این آیات را به‌صورت اتفاقی برای شما انتخاب کرده و در کنار ساعت ویندوز به‌نمایش درمی‌آورد. شما می‌توانید در بخش تنظیمات این نرم‌افزار، اجرای خودکار همراه با ویندوز را فعال کرده و بازه زمانی نمایش آیات را نیز به دلخواه خود تغییر دهید.

http://www.parsquran.com/download/download.php

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها