علی رغم موج جدید دستگیری و به شهادت رساندن اعضای حماس توسط نیروهای رژیم صهیونیستی این گروه اعلام کرد که از بیت المقدس چشمپوشی نمی کند.
کد خبر: ۸۶۱۱۰

به گزارش ایرنا ، اسماعیل هنیه از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» ، گفت : این جنبش از بیت المقدس چشم پوشی نخواهد کرد زیرا این شهر بخشی از عقیده و ایمان ما است . وی در نشست انتخاباتی در شهر غزه این سخن منسوب به محمد دحلان وزیر امور مدنی حکومت خودگردان که حماس به لحاظ سیاسی از قدس چشم پوشی کرده را نادرست خواند و افزود: حماس با خون مبارزان خود مرز قدس شرقی با قدس غربی را ترسیم کرده است . هنیه همچنین هدف از انتشار این موضوع که حماس در برنامه انتخاباتی خود از اهداف اساسی اش از جمله نابودی رژیم صهیونیستی و رهایی شهر قدس چشم پوشی کرده است را خدشه دار کردن چهره این جنبش و ضربه به مقاومت فلسطین خواند. هنیه هرگونه گفتگو با اسرائیل در شرایط کنونی را رد کرد و افزود: تجربه نشان داده که گفتگو با رژیم صهیونیستی نتیجه بخش نیست زیرا این رژیم نه تنها به حقوق فلسطینی ها اعتراف نمی کند که هر روز آنان را به شهادت می رساند. از سوی دیگر، نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز با یورش به شهر طولکرم شمال کرانه باختری رود اردن ، «ثابت صلاح الدین عیاده» از فرماندهان گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس را به شهادت رساندند. اسرائیلی ها همچنین با یورش به چند منطقه در کرانه باختری رود اردن 18 فلسطینی را بازداشت کردند. منابع خبری رژیم صهیونیستی با تایید این خبر گفتند که هشت تن از فعالان «فتح» در منطقه عصیره از توابع شهر نابلس ، دو عضو جبهه خلق برای آزادی فلسطین در منطقه رام الله ، چهار تن از اعضای حماس در طولکرم و بقیه در الخلیل بازداشت شدند. در واکنش به این جنایت ها ، مبارزان فلسطینی دیروز یک فروند موشک قسام را به منطقه النقب در اسرائیل شلیک کردند که به ادعای منابع صهیونیست تلفاتی نداشت. گردان های الاقصی شاخه نظامی فتح مسوولیت این حمله را به عهده گرفت.

تاسف شورای اروپا از تصمیم
رژیم صهیونیستی درباره حماس

شورای اروپا از اقدام رژیم صهیونیستی درجلوگیری از مشارکت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات پارلمانی در قدس شرقی ابراز تاسف کرد.به گزارش مهر به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، میخائیل مارگلوف مخبر شورای اروپا در امور خاورمیانه ضمن ابراز تاسف از این اقدام رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه ای در استراسبورگ خاطر نشان کرد: اقدام اسرائیل برای جلوگیری از شرکت حماس در رقابت های انتخاباتی و ممانعت از درج نام این جنبش در کارتهای رای گیری توزیع شده در منطقه قدس شرقی به مشروعیت انتخابات فلسطین خدشه وارد می کند و روند دموکراسی را در داخل سرزمین های فلسطینی به خطر می اندازد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها