مشکلات لیگ برتر تنیس ایران برطرف نشد تا بازیکنان در تعطیلی این لیگ خود را با رقابت‌های دیگر سرگرم کنند.
کد خبر: ۸۵۹۵۳۴

لیگ برتر تنیس به خاطر مشکلات حامیان مالی و نرسیدن تعداد تیم‌ها به حدنصاب لازم امسال برگزار نمی‌شود؛ هرچند در چنین شرایطی، فدراسیون ادعا کرده لیگی می‌خواهد که به تیم ملی تنیس کمک کند. حال با توجه به مشکلات موجود بعید است خواسته فدراسیون تنیس در آینده نزدیک تامین شود. برگزاری لیگ با کیفیت به ابزار و امکانات درون باشگاه‌ها نیاز دارد. کناره‌گیری تیم‌ها از سرمایه‌گذاری در تنیس مشکلات این ورزش را دوچندان کرده است. فدراسیون تنیس با داشتن سازمان لیگ، امسال لیگ تنیس را برگزار نمی‌کند که این نکته می‌تواند تشکیلاتی به نام سازمان لیگ را زیر سوال ببرد، زیرا باید پرسید وظیفه سازمان لیگ در فدراسیون تنیس چیست؟

با تعطیلی لیگ که گستردگی و پویایی تنیس را در شهرهای مختلف ایران تحت تاثیر قرار می‌دهد، فدراسیون اما این روزها به برگزاری اردوی تیم ملی اقدام کرد تا تیم ملی برای رقابت‌های دیویس کاپ آسیا ـ اقیانوسیه آماده شود.

اردوی تیم ملی تنیس در مجموعه ورزشی انقلاب کلید خورد و پنج تنیسور در آن حضور دارند. انوشا شاهقلی، محسن حسین‌زاده، مهدی سوری، امیر حسین بادی و محمد کارگران تنیسورهایی هستند که در اردوی تیم ملی حاضر شده‌اند تا برای رقابت‌های تیر آینده آماده شوند.

در این میان شاهین خالدان و امیر والا معدنچی دیگر تنیسورهای دعوت شده به تیم ملی از هفته‌های آینده به اردوی تیم ملی ملحق خواهند شد زیرا بعد از تعطیلی لیگ ایران تصمیم گرفتند مسابقه‌های انفرادی خود را خارج از کشور دنبال کنند.

خالدان این روزها در رقابت‌های فیوچرز ترکیه حضور دارد و امیر والا معدنچی نیز که ساکن امارات است به احتمال فراوان در رقابت‌های فیوچرز قطر به جمع ملی پوشان اضافه می‌شود.

تنیس دیویس کاپ در گروه 3 آسیا ـ اقیانوسیه تیر آینده به میزبانی تهران برگزار می‌شود؛ رقابت‌هایی که برای تنیس ایران نقش آسانسور پیدا کرده است. به این معنی که یک فصل تنیس ایران توسط آن به گروه دوم صعود و سال بعد به دسته سوم سقوط می‌کند.

تنیس ایران که لیگ ندارد به‌شدت از نداشتن پشتوانه تهدید می‌شود، حتی موفقیت‌های تنیسورهای زیر 14 سال ایران در آسیا بسیاری از اهالی این ورزش را نسبت به آینده خوب تنیس با این اوضاعی که دارد، خوش‌بین نکرده است.

فدراسیون هم در این سال‌ها از بازیکنان ایرانی مقیم خارج از کشور بارها دعوت کرده ازجمله در این دوره هم تلاش‌هایی برای جذب ایرانی‌های مقیم خارج انجام شده است. در همین ارتباط احمدوند، سرمربی تیم ملی تنیس شرایط بازیکنان خارج از کشور را بررسی می‌کند. در کنار بازیکنان صاحب‌نام، نفرات جوانی هم به اردو دعوت شده‌اند.

ملی‌پوشان تنیس با امتیاز میزبانی در رقابت‌های آینده با این امید که بتوانند دوباره به گروه دوم تنیس آسیا ـ اقیانوسیه بازگردند، در سال بدون لیگ تمریناتشان را آغاز کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها