در کنگره سالانه جامعه جراحان عنوان شد

بیمار و پزشک هر دو از بیمه ها ناراضی هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درباره موضوع بیمه ها، منافع مردم را بر هر چیز ترجیح می دهیم.
کد خبر: ۸۵۹۱۶۰
ترجیح منافع مردم در موضوع بیمه ها

دکتر سید حسن هاشمی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش «راهبری دیابت» افزود: تصور نکنند با برخی صحبت ها و حاشیه سازی ها در مورد اصول علمی که برای اداره نظام سلامت وجود دارد، کوتاه بیاییم.

وی گفت: هیچ وقت کاری نمی کنیم که بخواهیم راه درست را به مردم ، نادرست نشان دهیم و ارزش ندارد که به مردم خلاف واقع بگوییم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: نکته ای درباره حق بیمه تامین اجتماعی گفتم اینکه حق درمان بیمه تامین اجتماعی باید فقط در بخش درمان هزینه شود.

دکتر هاشمی افزود: آنهایی که علاقه مند به تحقیق و تفحص هستند، این کار را در حوزه بهداشت و درمان بکنند و ما نیز استقبال می کنیم.

وی گفت: افتخار می کنیم ارگانی تحقیق و تفحص می کرد و به مردم صادقانه گزارش می داد که چه بخشی از پولی را که کارگر و جامعه کارگری در 30 سال گذشته برای درمان پرداخت کرده است، در درمان صرف شده است؟ و این یک سوال ساده است و نیازی به حاشیه سازی نیست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: آنچه ما در باره تجمیع بیمه می گوییم این است که بخش عمده کارگران در حاشیه تهران حضور دارند و در طول این سالها اگر پولی که بابت درمان توسط مردم به آن سازمان پرداخت شده است، برای درمان صرف شده بود اطراف تهران پر از بیمارستان بود بنابراین بگذارند ما سکوت کنیم و به صلاحشان نیست که ما خیلی صحبت کنیم.

دکتر هاشمی در پاسخ به پرسشی افزود: بارها اعلام شده است افرادی که وارد هر دوره ای از آموزش علوم پزشکی می شوند، حتما از طریق کنکور سراسری است و مطمئن باشند افرادی که با سابقه علمی امروز در وزارت بهداشت حضور دارند، در این مورد کوتاه نمی آیند.

وی گفت: یکی از مشکلات کاردان و کارشناس اتاق عمل است و چه شیوه ناپسندی است که امروز دانش آموز و دانشجو برای کشور تعیین تکلیف می کنند و این برای کشور درست نیست.

همایش دو روزه «راهبری دیابت» در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها