گمرک ایران اعلام کرد: از 15 آذر ماه جاری ثبت شماره شناسه گوشی‌های تلفن همراه وارداتی (رجیستر کردن) آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۵۸۶۷۸

این طرح یکی از اصلی‌ترین طرح‌های مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه است که توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری و نقش هر یک از دستگاه‌ها در آن مشخص شده است.

به گزارش مهر، گمرک ایران در راستای اجرای سیاست‌های کنترل هوشمند ورود کالا به کشور و به منظور تسریع و شفاف‌سازی فرآیند واردات تلفن همراه، افزایش دقت در کنترل‌های گمرکی، در نظر دارد نسبت به ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی‌های وارداتی اقدام کند.

بر این اساس از 15 آذرماه 94 علاوه بر اظهارنامه و فهرست عدل‌بندی، ارائه شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل (IMEI) توسط تمامی واردکنندگان از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی الزامی است. IMEIمخفف International Mobile Equipment Identityشناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل بوده و تمامی دستگاه‌های موبایل با قابلیت اتصال به شبکه مخابراتیGSM ، دارای این کد ۱۵ رقمی مختص به خود هستند.

در این کد، اطلاعات مربوط به مدل گوشی، شرکت سازنده، کشور سازنده و... وجود داشته و گوشی‌های تلفن همراه توسط این کد در شبکه‌های مخابراتی ثبت می‌شود.

این گزارش افزود: دریافت کد IMEI از طریق بسته‌بندی دستگاه تلفن همراه یا عموما در زیر باتری موبایل قابل رویت است. همچنین با شماره‌گیری ۰۶ ##* در تلفن همراه کد IMEI نمایش داده می‌شود.

گمرک تصریح کرد: واردکنندگان می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به آدرس: epl.irica.ir علاوه بر ارائه اظهارنامه الکترونیک خود به گمرک، مراحل مختلف کاری خود را بدون حضور در گمرکات اجرایی پیگیری کرده و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار گمرک قرار دهند.

گمرک ایران از تمامی نمایندگان رسمی و ارائه‌کنندگان کالای تجاری تلفن‌های همراه در ایران دعوت به عمل آورد با شرکت فعال در اجرای این طرح و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده، علاوه بر ساده‌سازی و تسریع در انجام فرآیند‌های رسمی ورود کالا به کشور، موجبات جلوگیری از جعل، تخلف و قاچاق کالا را فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها