رئیس سابق سازمان صدا و سیما تاکید کرد

کمبود بودجه ضربه بزرگ به تولید تلویزیون

جلسه 407 شورای نظارت با موضوع برنامه اخیر فیتیله و با حضور معاون سیمای رسانه ملی، قائم مقام معاونت، مدیر شبکه دو و قائم مقام اجرایی معاونت سیما برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۶۳

دکتر علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیمای رسانه ملی در گفت‌وگو با جام‌جم در این باره توضیح داد: درپی دعوت شورای محترم نظارت برصداوسیما، اینجانب به اتفاق آقایان دکترپورحسین قائم مقام سیما، جعفری جلوه مدیرشبکه دو و ولایتی قائم مقام اجرایی درجلسه شورا شرکت کردیم. فضای جلسه وگفت وگو بین اعضا و دوستان خیلی خوب و صمیمانه بود.

وی افزود: دراین نشست بار دیگردرباره اهمیت و احترام همه اقوام ایرانی و حفظ وحدت ملی تاکید شد. دراین جلسه درباره اشتباهی که دربرنامه «فیتیله» رخ داده بود، جوانب موضوع بررسی شد و از این‌که رسانه ملی به سرعت عکس العمل نشان داده و به تخلف صورت گرفته رسیدگی حرفه‌ای و اداری کرده، قدردانی شد. اما همه اعضای جلسه تاکید داشتند که روند نظارت بر برنامه ها باید به گونه ای باشد که این‌گونه اشتباهات که موجب رنجش هموطنان عزیزمان می شود، تکرار نشود. انتظار ازهنرمندانی که سال‌های متمادی برای همه بچه های ایران برنامه ساخته اند و دل آنها را شادکرده اند، این است که به تولیدات خود توجه و مراقبت بیشتری داشته باشند.

پورمحمدی اضافه کرد: البته دراین خصوص، کمیته ای تحت عنوان «رسیدگی به تخلفات حرفه ای وهنری» درسیما تشکیل شده است تا به این‌گونه مسائل رسیدگی کند. موضوع دیگر، «برنامه های مشارکتی» بود که مورد بحث قرارگرفت. نگرانی این بود که درباره میزان و چگونگی تولید برنامه های مشارکتی بهتراست توجه بیشتری صورت پذیرد که درشان رسانه باشد. ما مطرح کردیم که درحال حاضر برنامه های مشارکتی نسبت به قبل بسیار کمتر شده وحجم زیادی از برنامه های سبک مشارکتی تعطیل شده است. ما هم مایل هستیم که برنامه‌های مشارکتی و حتی آگهی های بازرگانی را به حداقل برسانیم. اما این موضوع موقعی اتفاق می افتد که رسانه ملی به لحاظ مالی مشکلی نداشته باشد. متاسفانه رسانه درتنگنای شدید مالی قراردارد. به همین دلیل از شورای محترم نظارت خواسته شد که درباره تامین بودجه بیشتر، به ما کمک کنند تا تلویزیون نیازی به ساخت برنامه های مشارکتی نداشته باشد.

در همین جلسه لزوم رسیدگی غیرقضایی به تخلفات حرفه‌ای و هماهنگی بیشتر با شورای نظارت در مورد سیاست‌های اجرایی سازمان به خصوص در برنامه‌های مشارکتی مورد تاکید قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها