یک سناتور آمریکایی با ارسال نامه‌ای به بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه ضمن ابراز خرسندی از حملات روسیه علیه داعش گفته است هدف غربی‌ها از جنگ در سوریه ایجاد یک «رژیم مزدور» بوده است.
کد خبر: ۸۵۷۵۴۲

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه، این سناتور ایالت ویرجینیا در نامه خود به بشار اسد تاکید کرد: دلیل اصلی جنگ در سوریه اختلافات داخلی نیست، بلکه تلاش برخی کشورها برای «ساختن نظامی مزدور در سوریه» است.

وی ضمن ابراز خرسندی از پیروزی سوریه در آزادسازی فرودگاه کویرس از دست داعش، از کسانی که در این عملیات «با شجاعت، جان هزاران سرباز را از مرگ حتمی نجات دادند» تجلیل کرد.

سناتور ریچارد بلاک در ادامه به اظهارات ژنرال کلارک، فرمانده ارشد سابق نیروهای ائتلاف در اروپا اشاره کرده و گفته است: ژنرال کلارک در سال 2001 فاش کرد نیروهای غربی نقشه‌ای برای براندازی نظام قدرت در سوریه طراحی کردند با این حال پس از سال‌ها توطئه نظامی، پیمان ناتو، عربستان و قطر هنوز نتوانسته‌اند در این کار خود پیروز شوند. سناتور بلاک در ادامه این نامه افزوده است: نیروهای غربی حق ندارند انتخابات قانونی در سوریه را لغو کرده و خواست خود را بر مردم تحمیل کنند. مردم سوریه باید به تنهایی و بدون دخالت خارجی سرنوشت خود را تعیین کنند. من از این که سازمان ملل نسبت به دخالت غیرقانونی در امور داخلی سوریه بی‌توجه است بسیار ناامید و متاسفم.

این مقام آمریکایی گفته است: بسیار ناامیدم از این که آمریکا در مقابل کمک‌های نظامی روسیه به سوریه کامیون‌هایی از موشک‌های ضد تانک را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهد. این مساله فقط به کشتار بیشتر در سوریه منجر می‌شود. اعطای سلاح به «تروریست‌های خوب» و ممنوعیت اسلحه برای «تروریست‌های بد» یک بازی احمقانه است. وجود تعداد زیادی موشک‌ در سوریه، خطوط هواپیمایی جهان را تهدید می‌کند. موشک‌های دور برد ضد تانک می‌تواند هواپیماهای مسافربری را به راحتی هدف قرار دهد.

بلاک در ادامه آورده است: من به عنوان یک سناتور از ایالت ویرجینیا از این بابت احساس نگرانی می‌کنم؛ زیرا این موشک‌ها می‌تواند در آینده به مناطق بسیار دور و حتی آمریکا نیز منتقل شود و امنیت ما را به خطر بیندازد. سناتور بلاک در پایان این نامه نوشته است: خون‌های بسیاری برای دفاع از شرف مردم سوریه ریخته شده است و من با حمایت آمریکا از تروریست‌هایی چون «جیش الفتح» و داعش که سوریه را تهدید می‌کنند، مخالفم. بسیاری از ساکنان ایالت ویرجینیا برای پیروزی ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن برقدرت‌های شر و بازگشت دوباره صلح به سوریه در آینده‌ای نزدیک، دعا می‌کنند و من از حمایت شما از جان مسیحی‌ها و تمامی مردم خوب سوریه تشکر می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها