هشداری که شرکت ارتباطات زیرساخت داد

توصیه های ارتباطی به زائران اربعین

وزیر کشور گفت: پیش بینی می شود حدود ۲ میلیون نفر از کشورمان در مراسم اربعین حسینی در عراق حضور یابند. رئیس سازمان حج و زیارت در این حال از کندی روند صدور ویزا زائران اربعین حسینی انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۲
۲ میلیون ایرانی عاشق در راه کربلا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عبدالرضا رحمانی فضلی که برای نظارت بر وضع مناطق مرزی و اقدامات صورت گرفته برای سفر زائران اربعین حسینی به ایلام سفر کرده است در گفتگوی تلفنی با خبر نیمروز شبکه یک سیما افزود: با توجه به اینکه تاکنون حدود یک میلیون نفر برای زیارت بارگاه امام حسین (ع) و مراسم اربعین حسینی روادید دریافت کرده‌اند و بیش از یک میلیون نفر هم تقاضای روادید داده اند، پیش بینی ها از عبور 2 میلیون نفری زائران از مرزهای مشترک دو کشور ایران و عراق حکایت دارد.

وی گفت: شرایط و تمهیدات لازم برای سفر و اقامت زائران اربعین حسینی با توجه به کثرت متقاضیان این سفر صورت پذیرفته است.

رحمانی فضلی افزود: از زائران اربعین حسینی می خواهیم به توصیه ها و سفارشات مسئولان مربوطه در خصوص این سفر توجه کنند، حتماً گذرنامه و روادید داشته باشند زیرا هم طرف ایرانی و هم طرف عراقی مصمم هستند بدون روادید اجازه عبور و بازگشت از دو کشور را ندهند.

وزیر کشور همچنین توصیه کرد: حتی المکان زائران کربلا معلی بیمه شوند و در این خصوص با مراکز بیمه هماهنگی های لازم انجام شده است.

رحمانی فضلی از هموطنان خواست در فواصل زمانی به عراق سفر اقدام کنند و سفر خود را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند.

انتقاد رئیس سازمان حج و زیارت از کندی روند صدور ویزا

رئیس سازمان حج و زیارت کشور امروز در بازدید از مرز بین المللی مهران گفت: متاسفانه کندی صدور ویزا در برخی دفاتر نمایندگی کنسولی عراق در استانها مشکلاتی برای زائران متقاضی در همایش بزرگ اربعین حسینی به وجود آورده است.

اوحدی افزود: 15 دفتر صدور ویزا در استانهای مختلف برای صدور ویزای زائران عتبات عالیات مشخص شده که هم اکنون روزانه 40 هزار ویزا را برای زائران صادر می کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت صدور ویزا در این دفاتر برای روزانه 120 هزار نفر پش بینی شده گفت: متاسفانه ساعت صدور ویزا در این دفاتر روزانه حدود 5 ساعت است که این روند باید به حداقل 15 ساعت در روز افزایش یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: هم اکنون در سامانه سماح حدود یک میلیون و 200 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت نام کرده اند و روزانه 30 هزار نفر به دفاتر صدور ویزا در شهرهای مختلف مراجعه می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها