ووشوی ایران در شرایطی در سال‌های اخیر در مبارزه (ساندا) و در هر دو بخش دختران و پسران افتخارآفرین بود که در بخش تالو (حرکات نمایشی) به معدود مدال‌هایی در بخش آقایان بسنده می‌کرد، اما این رویه دیروز در جهانی جاکارتا شکست و زهرا کیانی به عنوان نخستین دختر ایرانی موفقش شد در تالو مدال کسب کند.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۵

به گزارش جام‌جم، پیکارهای جهانی ووشو در حالی با شرکت بیش از هزار ووشوکار از 82 کشور در اندونزی پیگیری می‌شود که با توجه به تلاش‌های فدراسیون جهانی این رشته برای المپیکی شدن، سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف در این ورزش رو به رشد است. در ایران نیز در شرایطی همواره به مدال‌های ارزشمند سانداکاران تکیه می‌شد که یکی دو سال است در بخش تالو نیز تلاش‌هایی در حال انجام است. هرچند در جاکارتا تا دیروز در بخش تالو به همان تک‌‌مدال و نقره سنتی فرشاد عربی در بخش آقایان بسنده شده است، اما خبر خوب برای ووشو این بود که زهرا کیانی در تالوی بانوان و در فرم چانگ‌چوان با امتیاز 52/9 به مدال نقره دست یافت. این نخستین مدال نقره بانوان تالوکار ایران در رده سنی بزرگسالان مسابقات قهرمانی جهان محسوب می‌شود. در همین فرم نماینده روسیه با امتیاز 53/9 به مدال طلا دست یافت و آمریکا با 48/9 امتیاز سوم شد. زهرا کیانی در حالی با 16 سال سن موفق به کسب این مدال شد که نخستین حضور خود را در مسابقات جهانی رده سنی بزرگسالان را تجربه می‌کرد.

او پس از کسب این افتخار گفت: در فرم چانگ‌چوان عملکرد بسیار خوبی داشتم و معتقدم باید مدال طلا به من می‌رسید، اما نماینده روسیه با اختلاف بسیار اندکی قهرمان شد. از این‌که نتوانستم به حق خودم که مدال طلا بود، دست یابم مقداری ناراحت هستم، اما از این‌که نخستین مدال نقره بانوان تالوکار ایران در رده سنی بزرگسالان مسابقات جهانی را به دست آوردم، احساس خوبی دارم.

الهام صادقی، مربی تیم تالو بانوان ایران نیز تصریح کرد: انصافا زهرا کیانی نمایشی بسیار ایده‌آل و بدون اشتباه داشت و از این‌که در 16 سالگی به چنین افتخاری دست یافت، خوشحال هستم.

سومین نقره و سه فینالیست

دیروز همچنین در بخش تالو تیم دوئلین مردان متشکل از محسن احمدی، ابراهیم فتحی و نوید مکوندی با کسب امتیاز 54/9 به مقام دومی دست یافت. چین با امتیاز 73/9 طلا گرفت و اوکراین با 53/9 مقام سوم و مدال برنز را از آن خود کرد.

همچنین در بخش بانوان و در رقابت هیا ساندا (مبارزه) صدیقه دریایی، شهربانو منصوریان و مریم هاشمی جواز حضور در فینال گرفتند. در مرحله نیمه‌نهایی وزن 60 کیلوگرم، صدیقه دریایی حریفی از ویتنام را شکست داد و در پیکار نهایی به مصاف سانداکار اندونزیایی خواهد رفت. در نیمه‌نهایی 65 کیلو شهربانو منصوریان سانداکار فرانسوی را شکست داد و حریف هرگی باکیدان از فیلیپین در دیدار نهایی شد. در نیمه‌نهایی 70 کیلو، مریم هاشمی حریفی از رومانی را شکست داد و فینالیست شد تاو برای کسب مدال طلا به مصاف حریفی از جمهوری چک برود.

در 85 کیلوی مردان امیر فضلی با شکست دادند رقیبی از روسیه به نیمه‌نهای رسید و در 90 کیلو حمیدرضا قلی‌پور بر سانداکاری از جمهوری چک چیره شد و به نیمه‌نهایی رسید. در 75 کیلو سجاد عباسی در یک چهارم نهایی برابر حریف قدرتمندی از چین شکست خورد و حذف شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها