شب خون و فوتبال در اروپا

دیدار دو غول فوتبال جهان؛ فرانسه و آلمان در حالی به خاطر فاجعه تروریستی پاریس دو چندان در کانون توجه دنیا قرار گرفت که در مستطیل سبز این فرانسه بود که پیروز شد. در دیگر دیدارهای قدرت‌های سنتی فوتبال، اسپانیا بر انگلیس غلبه کرد، ایتالیا به بلژیک باخت و برزیل و آرژانتین هم به تساوی رضایت دادند.
کد خبر: ۸۵۶۱۵۱

جمعه‌شب نقاط مختلف دنیا در حالی صحنه دیدارهای دوستانه و رسمی مختلف فوتبال بود که یکی از مهم‌ترین دیدارهایی که در کانون توجه قرار داشت، دیدار آلمان فاتح جام‌جهانی و فرانسه میزبان یورو 2016 و میزبان این بازی بود. دیداری که به دلیل وقوع همزمان حملات تروریستی در پاریس و خروج اضطراری فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه از ورزشگاه بیش از پیش در کانون توجه دنیا قرار گرفت، اما به هر ترتیب در این دیدار فرانسه 2 بر صفر ژرمن‌ها را با شکست بدرقه کرد. با وجود این در یکی از دردناک‌ترین شب‌های تاریخ فرانسه، پیروزی بر قهرمان جهان برای فرانسوی‌ها و پاریس‌نشینان تلخ بود.

اما در دیگر دیدارهای مهم، اسپانیا در دیداری دوستانه 2 بر صفر بر انگلیس غلبه کرد، ایتالیا 3 بر یک به بلژیک قدرت نوظهور فوتبال دنیا باخت و هلند هم 3 بر 2 از سد ولز گذشت. همچنین در چارچوب انتخابی جام‌جهانی در آمریکای جنوبی جدال سنتی برزیل و آرژانتین با تساوی بدون گل به پایان رسید. دیداری که کارلوس دونگا، سرمربی تیم ‌ملی برزیل، پس از دیدار با آرژانتین گفت: در نیمه دوم از لحاظ تکنیکی بازی درخشانی ارائه ندادیم ولی در سرعت و قدرت، برتر بودیم و توانستیم به تساوی برسیم. در زمین آرژانتین نتیجه‌ خوبی کسب کردیم. حالا باید تلاش کنیم در زمین خودمان بازی را ببریم.

دونگا از نیمار تمجید کرد و گفت: نیمار بازی گروهی انجام داد. نتوانست بازی که در بارسلونا ارائه می‌دهد را به نمایش بگذارد ولی حرکت‌های انفجاری داشت. او زمان کافی برای تمرین نداشت و در دیدار بعدی بهتر عمل خواهد کرد.

دیگر مربیان چه گفتند؟

روی هاجسون (سرمربی انگلیس) پس از شکست برابر اسپانیا: همه چیز به‌خوبی پیش می‌رفت، اما بازیکن اسپانیا گلی باور نکردنی به ما زد. آسیب‌دیدگی مایکل کریک، شرایط را سخت کرد و در میانه میدان به مشکل خوردیم. روی لغزش کریس اسمالینگ هم گل دوم را دریافت کردیم. می‌توانم بگویم تیم بدشانسی بودیم. برابر تیم بسیار خوبی بازی می‌کردیم. می‌توانستیم بعد از آن‌که اسپانیا به گل رسید، به بازی برگردیم. آنها باتجربه‌تر بازی کردند و گل دوم را هم به ثمر رساندند.

آنتونیو کونته (سرمربی ایتالیا) پس از باخت تیمش برابر بلژیک: مهم‌ترین صحنه‌های بازی به سود ما نبود. این بلژیک بود که خطرناک‌تر ظاهر شد و توانست به پیروزی برسد. باید اعتراف کنم اشتباهاتی در این دیدار داشتیم و همین باعث شد تا بازنده بازی باشیم. بلژیک یکی از بهترین و آماده‌ترین تیم‌های کنونی فوتبال اروپاست. این تیم یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در یورو 2016 به شمار می‌آید. آنها بازی خوبی را به نمایش گذاشتند و شایسته پیروزی هم بودند.

دل بوسکه (سرمربی اسپانیا) پس از برد برابر انگلیس: کاری که اسپانیا انجام داد، بسیار ارزشمند بود. از بازیکنانم رضایت کامل دارم و این در حالی بود که همه بازیکنان را در اختیار نداشتم. این تیم مدعی قهرمانی است و شک ندارم که برای قهرمانی در فرانسه کوه انگیزه است. اسپانیا اخیرا خوب کار نکرده و مردم منتظر بازگشت این تیم به اوج هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها