مرد کرواتی که در آغاز فصل تا یک قدمی نیمکت استقلال تهران پیش آمد، حالا در میانه‌های فصل سر از اصفهان درآورد تا فرشته نجات مدافع عنوان قهرمانی باشد؛ ایگور استیماچ کروات، سرمربی جدید سپاهان!
کد خبر: ۸۵۵۷۷۵

به گزارش جام‌جم، در آستانه لیگ پانزدهم باشگاه استقلال در حالی به همکاری با امیر قلعه‌نویی پایان داد و در انتظار جذب علیرضا منصوریان بود که با باقی ماندن منصوریان در نفت تهران از جمله گزینه‌هایی که استقلالی‌ها دنبالش بودند ایگور استیماچ سرمربی پیشین تیم ملی کرواسی بود؛ کسی که با این تیم به جام‌جهانی برزیل هم صعود کرد. البته استیماچ استقلالی نشد و در نهایت این پرویز مظلومی بود که به نیمکت تیم محبوبش بازگشت. با این حال در روزهای گذشته و در حالی که دراگان اسکوچیچ سرمربی فولاد تا یک قدمی لغو قرارداد با این باشگاه و پیوستن به سپاهان پیش رفت، به یکباره از تصمیم خود منصرف و در اهواز ماندنی شد تا سپاهانی‌ها سراغ دیگر گزینه‌هایشان بروند. مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخارترین تیم لیگ برتر که با حسین فرکی در فصل جاری نتایج خوبی نگرفت، حالا با این مربی کروات به دنبال تکرار قهرمانی است. استیماچ که پس از زلاتکو کرانچار، لوکا بوناچیچ و استانکو پابلوکوویچ چهارمین مربی تاریخ سپاهان محسوب می‌شود، پس از پیوستن به سپاهان این‌گونه اظهار نظر کرد: بعضی از دوستانم در کرواسی که سابقه کار در ایران را دارند، اطلاعاتی از سپاهان به من داده بودند و می‌دانستم که این تیم افتخارات زیادی دارد. وقتی کار با تیمی را از نیم‌فصل شروع می‌کنید کار سخت‌تر می‌شود، ولی ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم که موفق شویم.

او افزود: اولین هدف ما کسب تمامی امتیازات نیم‌فصل است تا در شرایط خوبی قرار بگیریم و در نیم‌فصل دوم به صورت کامل‌تر آماده و امیدوار به فصل آینده باشیم.سرمربی جدید زردپوشان اصفهان اظها‌ر کرد: این شانس بزرگی است که به من داده شده و می‌خواهم فو‌تبا‌ل زیبایی را به نمایش بگذاریم و افتخارات بزرگی را کسب کنیم.

این در حالی است که باقریان، مدیر‌عامل سپاهان درباره مدت قرارداد استیماچ با این باشگاه گفت: قرارداد قطعی او تا پایان فصل است، اما بندی را گذاشته‌ایم که به وسیله آن می‌توانیم تا یک سال دیگر هم قرارداد را تمدید کنیم. باقریان با بیان این که خواسته‌های باشگاه به استیماچ انتقال داده شده، افزود: سه سیاست کلی را دنبال می‌کنیم. استیماچ باید قهرمانی لیگ و حذفی را به دست بیاورد. اهداف کلی هم داشته‌ایم که در ادامه به آنها دست خواهیم یافت. او کاملا با خواسته‌های سپاهان آشنا شده است.

نگاهی به کارنامه استیماچ

ایگور استیماچ با 52 بازی ملی و دو گل در کارنامه، سابقه چندانی در مربیگری ندارد، اما در فصل10-2009 در اولین کار جدی خود از هفته هشتم مسابقات لیگ کرواسی تیم NK زاگرب (NK Zagreb) را تحویل گرفت. زاگرب در رده شانزدهم جدول 16 تیمی این مسابقات حضور داشت و این تیم را تا رده سیزدهم بالا کشید. ایگور بعد از دو سال کار نکردن در سطح اول فوتبال، یک‌شبه ره صدساله را پیمود. ایگور با پذیرفتن پیشنهاد داور شوکر، رئیس فدراسیون فوتبال و همبازی قدیمی خود در تیم ملی، سرمربی کرواسی شد. کرواسی در حالی در پلی‌آف جام‌جهانی با گذشتن از سد ایسلند بلیت برزیل را گرفت که در دوره مقدماتی و در گروه اول یعنی جایی که بلژیک، اسکاتلند، صربستان، ولز و مقدونیه حضور داشتند، به عنوان تیم دوم راهی پلی‌آف شد. در پلی‌آف هم کروات‌ها با شکست دادن ایسلند به جام‌جهانی رفتند. با این حال استیماچ به دلیل دو شکست پیاپی برابر اسکاتلند از سمتش کنار رفت و هدایت این تیم در برزیل به عهده کواچ بود.

او در 16 بازی سرمربی کرواسی بود که حاصل کارش هشت برد، شش مساوی و دو باخت بود. دیگر تجربه مربیگری او به تیم زادور کرواسی برمی‌گردد، جایی که در 19 بازی پنج برد، چهار مساوی و هشت باخت کسب کرد و از این تیم برکنار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها